Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Eğitim Bilimine Giriş

Dersin Kodu : MB 101

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ŞÜKRAN KILBAŞ KÖKTAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Eğitimle ilgili temel kavramlarını açıklar
Eğitim türlerini tanımlar ve örnek verir
Eğitimin bir bilim olarak diğer bilim dalları ile ilişkisini (Felsefe, Sosyoloji, Ekonomi, Psikoloji, Hukuk vb.) açıklar
Eğitim sisteminin amaç ve işlevlerini tartışır
Eğitim Biliminde araştırma yapmanın önem ve zorluklarını açıklar
Meslek olarak öğretmenliğin öneminin farkında olur
Okul ve sınıf ortamında öğretmenin görev ve sorumluluklarını açıklar.
Çağdaş öğretmenin niteliklerini tartışır.
Türk eğitim sisteminin yapısını analiz eder.
Eğitim bilimlerinde çağdaş yönelimlerin farkında olur.
Eğitim biliminde kullanılan araştırma yöntemlerine örnekler verir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Eğitimle ilgili temel kavramlar, eğitimin amaç ve işlevleri, meslek olarak öğretmenlik ve eğitimin diğer bilim dallarıyla ilşkisi hakkında bir anlayış oluşturmak amaçlanmaktadır

Dersin İçeriği : Eğitim ile ilgili temel kavramlar, bilim olarak eğitim, eğitimin felsefi, toplumsal, psikolojik, ekonomik, ve yönetsel temelleri, eğitimin tarihsel gelişimi ve Türk eğitim sistemi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslikler


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel Kavramlar Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay
2 Eğitimin Tarihsel Temelleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay
3 Göçebe Topluluklarda Eğitim, Okul Ve Öğretmen Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay
4 Eğitimin Felsefi Temelleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay
5 Aile ve Eğitim Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay
6 Eğitimin Psikolojik Temelleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay
7 Eğitim ve Psikoloji İlişkisi Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Yazılı sınav
9 Eğitimin Ekonomik Temelleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay
10 Ekonomi Eğitim İlişkisi Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay
11 Eğitimin Teknolojik Temelleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay
12 Teknoloji, eğitim teknolojisi ve öğretim technolojisi Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay
13 Eğitimin Yönetsel Temelleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay
14 Meslek ve Öğretmenlik Mesleği Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay
15 Ülkemiz ve dünya eğitimde yönelimler Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay
16/17 Yılsonu Sınavı Sınava hazırlık Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Memduhoğlu, H. B. & Yılmaz, K. (Eds) (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A
 Ünal, S. & Ada, S. (Eds) (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Nobel
 Özden, Y. & Turan, S. (Eds) (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A Şişman, M. (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. 3
2 Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. 0
3 Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. 0
4 Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. 0
5 Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. 0
6 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. 0
7 Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. 0
8 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. 3
9 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 2
10 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. 3
11 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. 2
12 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. 2
13 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. 3
14 Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. 0
15 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. 4
16 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 3
17 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. 4
18 Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. 0
19 Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. 0
20 Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 85
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.4
Dersin AKTS Kredisi: 3