|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eğitim Bilimine Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ŞÜKRAN KILBAŞ KÖKTAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitimle ilgili temel kavramlarını açıklar Eğitim türlerini tanımlar ve örnek verir Eğitimin bir bilim olarak diğer bilim dalları ile ilişkisini (Felsefe, Sosyoloji, Ekonomi, Psikoloji, Hukuk vb.) açıklar Eğitim sisteminin amaç ve işlevlerini tartışır Eğitim Biliminde araştırma yapmanın önem ve zorluklarını açıklar Meslek olarak öğretmenliğin öneminin farkında olur Okul ve sınıf ortamında öğretmenin görev ve sorumluluklarını açıklar. Çağdaş öğretmenin niteliklerini tartışır. Türk eğitim sisteminin yapısını analiz eder.
Eğitim bilimlerinde çağdaş yönelimlerin farkında olur. Eğitim biliminde kullanılan araştırma yöntemlerine örnekler verir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Eğitimle ilgili temel kavramlar, eğitimin amaç ve işlevleri, meslek olarak öğretmenlik ve eğitimin diğer bilim dallarıyla ilşkisi hakkında bir anlayış oluşturmak amaçlanmaktadır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitim ile ilgili temel kavramlar, bilim olarak eğitim, eğitimin felsefi, toplumsal, psikolojik, ekonomik, ve yönetsel temelleri, eğitimin tarihsel gelişimi ve Türk eğitim sistemi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel Kavramlar |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
2 |
Eğitimin Tarihsel Temelleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
3 |
Göçebe Topluluklarda Eğitim, Okul Ve Öğretmen |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
4 |
Eğitimin Felsefi Temelleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
5 |
Aile ve Eğitim |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
6 |
Eğitimin Psikolojik Temelleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
7 |
Eğitim ve Psikoloji İlişkisi |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Eğitimin Ekonomik Temelleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
10 |
Ekonomi Eğitim İlişkisi |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
11 |
Eğitimin Teknolojik Temelleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
12 |
Teknoloji, eğitim teknolojisi ve öğretim technolojisi |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
13 |
Eğitimin Yönetsel Temelleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
14 |
Meslek ve Öğretmenlik Mesleği |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
15 |
Ülkemiz ve dünya eğitimde yönelimler |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek olay |
|
16/17 |
Yılsonu Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Memduhoğlu, H. B. & Yılmaz, K. (Eds) (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A
Ünal, S. & Ada, S. (Eds) (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Nobel
Özden, Y. & Turan, S. (Eds) (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A
Şişman, M. (2011) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlama. |
3 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklama. |
0 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
0 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
0 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
0 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
0 |
|
7 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
0 |
|
8 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklama. |
3 |
|
9 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
2 |
|
10 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
3 |
|
11 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
2 |
|
12 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanma. |
2 |
|
13 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izleme. |
3 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
0 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
4 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
3 |
|
17 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurma. |
4 |
|
18 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma.
|
0 |
|
19 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
0 |
|
20 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 85 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|