|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uluslararası Pazarlama |
|
Dersin Kodu |
: |
MG43 704 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. FATMA DEMİRCİ OREL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Uluslararası pazarlama çevresini analiz eder. Yabancı pazarlara uygun pazarlama stratejileri belirler. Yabancı pazarları anlayabilmek için araştırma becerileri geliştirir. Yabancı pazarlardaki çevresel farklılıkları tanımlar. Modern dünyadaki pazarlama uygulayıcılarının karşılaştığı karmaşık süreçleri tanımlar. Küresel problemlerin çözümüne yönelik ulaşılacak bilgi kaynaklarını bulur. Küresel pazarlara yönelik pazarlama planı hazırlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrencilerin uluslararası pazarlama alanındaki kavram ve kurumları irdelemelerine, bu alandaki teori ve uygulamalarının temellerini öğrenebilmelerine yol göstermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders uluslararası pazarlamanın tanımı ve kapsamı, uluslararası pazarlama çevresi, uluslararası pazarlamada ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, uluslararası pazara giriş stratejileri ile ilgili konuları içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Küresel Pazarlamaya Giriş- Uluslararasılaşma Süreci |
Ders kitabında ilgili kısımların okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
2 |
Küresel Pazarlamayı Etkileyen Çevresel Faktörler |
Ders kitabında ilgili kısımların okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
3 |
Küresel Sosyokültürel Çevre |
Ders kitabında ilgili kısımların okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
4 |
Küresel Pazarlarda Rekabet Avantajları ve Stratejileri |
Ders kitabında ilgili kısımların okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
5 |
Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri |
Ders kitabında ilgili kısımların okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
6 |
Küresel Pazar Seçme Kararları ve Giriş Stratejileri |
Ders kitabında ilgili kısımların okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
7 |
Küresel Markalama Stratejileri ve Küresel Pazarlarda Marka Konumlandırma |
Ders kitabında ilgili kısımların okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav ve test |
|
9 |
Küresel Reklamcılık Stratejileri |
Ders kitabında ilgili kısımların okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
10 |
Küresel Satış Yönetimi Stratejileri |
Ders kitabında ilgili kısımların okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
11 |
Küresel Tüketicilerle İletişim ve Satın Alma Davranışı |
Ders kitabında ilgili kısımların okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
12 |
Küresel Pazarlarda Fiyatlama Süreci |
Ders kitabında ilgili kısımların okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
13 |
Küresel Pazarlarda Dağıtım Stratejileri |
Ders kitabında ilgili kısımların okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
14 |
Sunumlar |
Sunuma hazırlık |
Öğrenci Sunumları |
|
15 |
Sunumlar |
Sunuma hazırlık |
Öğrenci Sunumları |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav ve test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Stratejik Küresel Pazarlama, Ed. Necdet Timur ve Alparslan Özmen, Eflatun Yayınevi, Ankara (2009).
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Uluslararası Pazarlama, Mehmet Karafakıoğlu, Beta Basım Yayın, İstanbul, 2010.
Uluslararası Pazarlama, Murat Özcan, Türkmen Kitabevi, 3. Baskı, İstanbul, 2010.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Pazarlama fonksiyonunun planlama, uygulama ve kontrol aşamalarına yönelik bilgi ve beceriye sahip olur. |
5 |
|
2 |
Pazarlama bilimini disiplinlerarası bir çerçevede sistematik olarak düşünebilir. |
5 |
|
3 |
Pazarlama alan yazınındaki materyalleri analiz edebilir, farklı teorik görüşleri fark edebilir ve değerlendirebilir. |
5 |
|
4 |
Pazarlama yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistiki yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
1 |
|
5 |
Karşılaştığı pazarlama sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. |
5 |
|
6 |
Pazarlama yönetiminin temel adımlarını izleyerek uygular. |
5 |
|
7 |
Karar alma süreçlerine yardımcı olacak elektronik veri tabanlarını ve istatistik yazılımlarını kullanma yeteneklerini geliştirebilir. |
1 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışabilir. |
5 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin bilincinde olarak pazarlama alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
5 |
|
10 |
Pazarlama alanında akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Pazarlama ile ilgili bir konuda, görsellerden de destek alarak Türkçe ve en az bir yabancı dilde akademik yaşama ve iş yaşamına uygun konuşmalar ya da sunumlar yapabilme becerisine sahip olur. |
4 |
|
12 |
Geleneksel yaklaşımı, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirebilme ve uygulama becerisine sahiptir. |
5 |
|
13 |
Pazarlama biliminin alanları üzerine araştırma yaparak doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. |
4 |
|
14 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun pazarlama yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
20 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|