|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Pazarlama Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MG23 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HİLAL İNAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tüketici davranışları, karar verme mekanizmaları ve satın alma kararlarını etkileyen faktörleri öğrenir.
Örgütsel pazarların özellikleri ve endüstriyel satın alma davranışının özelliklerini kavrar.
Etkin pazar bölümlemesinin esasları ve aşamaları hakkında bilgi sahibi olur.
Pazarlama kararlarını etkileyebilecek çevresel faktörleri belirleyebilir, stratejik pazarlama planı geliştirebilir ve uygulayabilir. Pazarlama araştırmasının temellerini öğrenebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Pazarlama Yönetimi dersi ile modern pazarlamanın büyülü dünyasını, önemli pazarlama teorilerini ve bu teorilerin günümüz rekabetçi iş dünyası uygulamalarını öğretmek amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, pazarlamanın tanımı ve kapsamı, tüketici davranışları, ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma konularını içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Pazarlamanın Tanımı ve Gelişimi
|
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
2 |
Stratejik Planlama ve Pazarlama Süreci
|
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
3 |
Pazarlama Çevresi
|
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
4 |
Tüketici Davranışları ve Karar Verme
|
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
5 |
Örgütsel Pazarlar ve Satın Alma
|
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
6 |
Pazar Hedeflemesi ve Bölümlemesi
|
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
7 |
Ürün
|
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav
|
Sınava hazırlık |
Test Sınavı |
|
9 |
Hizmet ve Kar Amacı Gütmeyen Örgüt Pazarlaması
|
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
10 |
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım
|
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
11 |
Tutundurma
|
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
12 |
Reklam ve Halkla İlişkiler
|
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
13 |
Satış Geliştirme ve Kişisel Satış
|
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
14 |
Fiyatlama
|
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
15 |
Küresel Pazarlama ve İnternette Pazarlama
|
Kaynaklardaki ilgili bölümlerin okunması |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Test Sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Modern Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer Baybars TEK, Dr. Engin ÖZGÜL, İzmir, Kasım, 2005
Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım (2013), Serap Çabuk, Mehmet İ. Yağcı, Nobel Kitabevi.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Pazarlama İlkeleri, İsmet MUCUK, Türkmen Kitabevi, Geliştirilmiş 17. basım, 2009, İstanbul.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama becerisine sahiptir. |
5 |
|
2 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme becerisine sahiptir. |
5 |
|
3 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
0 |
|
4 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama becerisine sahiptir. |
0 |
|
5 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. |
5 |
|
6 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. |
5 |
|
7 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. |
3 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahiptir. |
5 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
5 |
|
10 |
Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahiptir. |
5 |
|
11 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanabilir. |
4 |
|
12 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama becerisine sahiptir. |
5 |
|
13 |
İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. |
5 |
|
14 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
25 |
25 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
25 |
25 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|