|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Üretim Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MG26 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ARZU UZUN Doç.Dr. SELÇUK ÇOLAK Dr.Öğr. ÜyesiDr. B.GÜLSÜN NAKIBOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Üretim süreçlerinin tasarım, planlama ve kontrol adımlarına ait problemleri çözer Üretim süreçleri ile alakalı temel kavramlar ve matematiksel teknikler hakkında bilgi sahibi olur Kaynak planlama, talep tahmini, üretim planlama, ana üretim çizelgeleri, malzeme gereksinim planlaması, kapasite planlama gibi güncel üretim prensiplerini öğrenir
Üretilecek mal ve hizmetler için hangi tür girdilere ihtiyaç duyulacağını belirler
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bir üretim sisteminin tasarlanmasına ve planlanmasına yönelik bilgi donanımını öğrenciye sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste, üretim kavramı üzerinde durularak üretim sisteminin ve süreçlerinin öğrenciler tarafından kavranabilmesi için gerekli bilgiler verilerek teknikler öğretilecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik dönem başında ilan edilecektir |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Üretim, Üretim Yönetimi ve İlgili Kavramlar |
Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
2 |
Yeni Ürün Tasarımı |
Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
3 |
Yeni Ürün Tasarımı |
Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
4 |
Kapasite Planlaması |
Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
5 |
Üretim Planlama |
Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
6 |
Tesis Yeri Seçimi |
Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
7 |
Tesis Yeri Seçimi |
Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava yönelik çalışma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Toplu Planlama |
Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
10 |
Toplu Planlama |
Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
11 |
Süreç Tasarımı-İşEtüdü |
Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
12 |
Metod / Zaman Etüdü |
Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
13 |
Malzeme İhtiyaç Planlaması |
Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
14 |
Malzeme İhtiyaç Planlaması |
Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
15 |
Proje Yönetimi |
Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması |
PPT sunumları ile ders anlatımı ve sınıf içi tartışma |
|
16/17 |
Dönem Sonu Sınavı |
Sınava yönelik çalışma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
OPERATIONS MANAGEMENT for Competitive Advantage R.Chase, R.Jacobs,N.Aquliano,10th edition, McGraw-Hill Irwin Pub.,New York,2010
OPERATIONS MANAGEMENT J.Heizer, B.Render,9th edition,Prentice Hall,2009
OPERATIONS MANAGEMENT W.J. Stevenson, tenth edition,McGraw-Hill Irwin Pub.,New York,2009
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama becerisine sahiptir. |
4 |
|
2 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme becerisine sahiptir. |
3 |
|
3 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
3 |
|
4 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama becerisine sahiptir. |
4 |
|
5 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. |
5 |
|
6 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. |
4 |
|
7 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. |
4 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahiptir. |
4 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
5 |
|
10 |
Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahiptir. |
5 |
|
11 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanabilir. |
3 |
|
12 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama becerisine sahiptir. |
4 |
|
13 |
İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. |
5 |
|
14 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
25 |
25 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
30 |
30 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|