Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Pazarlamada Güncel Konular

Dersin Kodu : MG3 703

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SERAP ÇABUK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Global ve yerel pazarlardaki güncel pazarlama sorunlarını ve bu sorunlara yönelik geliştirilebilecek pazarlama stratejilerini öğreneceklerdir.
Güncel pazarlama kavramlarını ve bu kavramların işletmeler için önemini öğrenir.
Pazarlamaya alternatif yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı öğrencilerin pazarlama alanındaki kavram ve kurumları irdelemelerine, pazarlama yazınında yeni olan kavram ve konuları takip etmelerine yol göstermektir. Bu dönemde yapılacak araştırma ve okumalar, pazarlama alnında çalışmalarını sürdürecek araştırmacıların seminer ve tez konularında, orijinal ve yeni konuların bulmalarına yardımcı olacaktır.

Dersin İçeriği : Bu derste pazarlama alanındaki güncel konular ve kavramlar tartışılacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Pazarlamanın Gelişimi (Kavramlar, kapsam) İlgili kaynakların okunması Konu anlatımı ve tartışma
2 Tüketici Davranışı- Yeni Tüketici İlgili kaynakların okunması Konu anlatımı ve tartışma
3 Pazarlama Bilgi ve Araştırma Sistemleri (CRM) İlgili kaynakların okunması Konu anlatımı ve tartışma
4 Yeni Ürün ve Hizmetler İlgili kaynakların okunması Konu anlatımı ve tartışma
5 Dağıtım Kanalı Yönetiminde Güncel Uygulamalar (Perakendecilik, Lojistik vb.) İlgili kaynakların okunması Konu anlatımı ve tartışma
6 Tutundurma Karması (Reklam, Kişisel satış vb.) Yeni Yöntemler İlgili kaynakların okunması Konu anlatımı ve tartışma
7 Uluslararası Pazarlama İlgili kaynakların okunması Konu anlatımı ve tartışma
8 Ara sınav Sınava hazırlık Sınav
9 Elektronik Ticaret (Yeni Ekonomi) İlgili kaynakların okunması Konu anlatımı ve tartışma
10 Küreselleşme-Anti Küreselleşme Tartışmaları İlgili kaynakların okunması Konu anlatımı ve tartışma
11 Yeşil Pazarlama (Sürdürülebilir Pazarlama) İlgili kaynakların okunması Konu anlatımı ve tartışma
12 Kurumsal Sosyal Sorumluluk İlgili kaynakların okunması Konu anlatımı ve tartışma
13 Nöro-Pazarlama İlgili kaynakların okunması Konu anlatımı ve tartışma
14 Sosyal Medya İlgili kaynakların okunması Konu anlatımı ve tartışma
15 Sunumlar Sunuma hazırlık Sunumlar
16/17 Final Sınava hazırlık Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Seçmeler, İnci Varinli, Kahraman Çatı, Detay,
Diğer Kaynaklar  İknanın Psikolojisi; Robert Cialdini; MediaCat Yayınları
 Tüketici Nasıl Düşünür?, G.Zaltman, MediCat Yayınları
 Tüketim, Robert Bocock, 2.Baskı, Dost Kitabevi yayınları, 2005
 Buyology, Matin Lindstrom, Optimist Yayın Dağıtım
 Pazarlama Bi´tanedir!, İsmail Kaya, Babıali Kültür Yayıncılığı
 Postmodern Pazarlama Tüketim ve Tüketici,Yavuz Odabaşı, MediaCat Kitapları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama becerisine sahiptir. 4
2 İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme becerisine sahiptir. 4
3 Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. 5
4 İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. 5
5 Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. 3
6 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahiptir. 5
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 5
8 Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahiptir 5
9 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanabilir. 5
10 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama becersisine sahiptir. 5
11 İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. 5
12 İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. 5
13 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. 3
14 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama becerisine sahiptir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4