|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Girişimcilik |
|
Dersin Kodu |
: |
MG7 706 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ÜNAL AY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İyi bir girişimci profilinin ve girişimcinin işletmeler için oynadığı rolü bilir Kobi’lerin Türkiye ekonomisindeki önemli rolünün kavrar ve analiz eder Girişimcilik ve KOBİ yönetimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir,değerlendirebilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Günümüzde kullanılan temel girişimcilik tanımlarını ortaya koyarak girişimciliğin ne anlama geldiğini belirlemek ve girişimciler için fırsatları ortaya koyabilmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders kapsamında küçük işletmelerin doğası, başarı ve başarısızlık, başarılı girişimcilik, bir iş planı geliştirmek, franchising, sermaye kaynakları, yer seçiminin belirlenmesi, örgütsel biçimin seçilmesi, planlama ve organizasyon, yönlendirme, performansın izlenmesi, pazarın anlaşılması, fiyatlama, reklam ve satış, küçük işletmelere devlet desteği konuları ele alınacaktır. Türkiye’den bazı aile işletmeleri örnekleri incelenecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
The Course will be implemented in classroom where is decided by deanship.
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Girişimcinin ve girişimciliğin tanımı |
Kattleen Allen, (p. 9-32)
|
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
2 |
İş fırsatlarının belirlenmesi ve test edilmesi |
Kattleen Allen, (p. 33-44)
|
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
3 |
Sektörlerin taranması
|
Kattleen Allen, (p. 45-56)
|
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
4 |
Tüketici tercihlerinin belirlenmesi |
Kattleen Allen, (p. 59-72)
|
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
5 |
Ürün ve hizmet tasarımı |
Kattleen Allen, (p. 73-86)
|
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
6 |
Ürün ve hizmet koruması |
Kattleen Allen, (p. 87-102)
|
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
7 |
Ürün ve hizmet dağıtımı |
Kattleen Allen, (p. 121-130)
|
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
8 |
Ara sınavlar |
Sınava çalışılması |
Test sınavı |
|
9 |
Başlangıç ekibinin oluşturulması |
Kattleen Allen, (p. 131-148)
|
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
10 |
Finansal ihtiyaçların belirlenmesi |
Kattleen Allen, (p. 149-168)
|
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
11 |
İş planının hazırlanması |
Kattleen Allen, (p. 171-186)
|
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
12 |
Büyümenin planlanması ve organizasyonu |
Kattleen Allen, (p. 235-268) |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
13 |
Türkiye´de girişimcilik ve Kobiler: Örnek Olaylar |
Örnek olaylar dersin öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
14 |
Türkiye´de girişimcilik ve Kobiler: Örnek Olaylar |
Örnek olaylar dersin öğretim üyesi tarafından verilecektir. |
Konu power point sunuları kullanılarak öğrencilerle etkileşim içinde anlatılacaktır. |
|
15 |
Öğrenci sunumları |
sunum hazırlanması |
Öğrenciler hazırladıkları sunumu sunacaklardır |
|
16/17 |
Final Haftası |
Sınava çalışılması |
Test sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kattleen Allen, Ph.D. (2001). Entrepreneurship for Dummies, New York: Wiley Publishing, Inc.
Şensoy, Ü. (2008), "Girişimcinin El Kitabı" İstanbul, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Scarborough N. M., Zimmerer T. W., “Effective Small Business Management: An Entrepreneurial Approach”, 7th Edition (2002)
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama becerisine sahiptir. |
3 |
|
2 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme becerisine sahiptir. |
4 |
|
3 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. |
4 |
|
4 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. |
4 |
|
5 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. |
4 |
|
6 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahiptir. |
5 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
5 |
|
8 |
Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahiptir |
5 |
|
9 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanabilir. |
4 |
|
10 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama becersisine sahiptir. |
4 |
|
11 |
İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. |
4 |
|
12 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. |
5 |
|
13 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
4 |
|
14 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama becerisine sahiptir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 112 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|