Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Pazarlama Yönetimi

Dersin Kodu : MG3 700

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. FATMA DEMİRCİ OREL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Pazarlamanın işletmedeki stratejik rolünü tanımlayabilir.
Pazarlamada kullanılan modern analitik teknikleri ve kavramları kullanabilir.
Stratejik pazarlama planlaması için gerekli değerlendirmeleri yapabilir.
Profesyonel düzeyde rapor yazabilir ve etkili görsel-sözel sunum yapabillir.
Pazarlama alanındaki küresel alan yazını takip edebilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı öğrencilerin pazarlama alanındaki kavram ve kurumları irdelemelerine, pazarlama teori ve uygulamalarının temellerini öğrenebilmelerine yol göstermektir.

Dersin İçeriği : Bu ders, pazarlamanın tanımı ve kapsamı, tüketici davranışları, ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma konularını içermektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Pazarlama ve Pazarlama Anlayışı Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
2 Pazarlamaya Yaklaşımlar-Pazarlama Çevresi Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
3 Durum ve Rekabet Analizi-Rekabet Stratejileri Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
4 Pazarlar ve Tüketici Davranışı Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
5 Pazarlar ve Tüketici Davranışı Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
6 Hedef Pazar Belirleme ve Büyüme Stratejileri Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
7 Ürün Politikaları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
8 Arasınav Sınava hazırlık Yazılı sınav ve test
9 Ürün Politikaları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
10 Fiyat Kararları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
11 Dağıtım Kanalları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
12 Tutundurma Kararları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
13 Tutundurma Kararları Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Konu anlatımı ve tartışma
14 Ödev Sunumları Sunuma hazırlık Sunumlar
15 Ödev Sunumları Sunuma hazırlık Sunumlar
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav ve test


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ahmet Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi, Beta Yayınları, İstanbul, 2006.
Diğer Kaynaklar  Philip Kotler, Kotler ve Pazarlama, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2000.
 William D. Perreault, Joseph Cannon ve Joremo McCarthy, Pazarlamanın Temelleri, Ed. Asım Günal Önce, Nobel Yayınevi, Ankara, 2013.
 Ömer Torlak, Remzi Altunışık, Pazarlama Stratejileri, Beta Yayınları, 2012.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama becerisine sahiptir. 3
2 İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme becerisine sahiptir. 3
3 Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. 5
4 İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. 5
5 Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. 3
6 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahiptir. 5
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 5
8 Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahiptir 5
9 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanabilir. 5
10 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama becersisine sahiptir. 5
11 İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. 5
12 İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. 5
13 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. 3
14 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama becerisine sahiptir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4