|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Grammatikvermittlung im DaF-Unterricht I |
|
Dersin Kodu |
: |
ADE 745 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ERGÜN SERİNDAĞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yabancı dil eğitiminde Dilbilgisinin önemini kavrar. Dilin biçim ve işlev ilişkisini kavrar . Anadil ve önceden öğrenilmiş bir yabancı dil üzerine dilbilgisi öğretme öğrenme ilişkisini kavrar. Yabancı dilin öğretilmesine/öğrenilmesine temel oluşturabilecek dilbilgisel ulamları ayırt edip uygular. Yabancı dil öğrenenin dilbilgisi çalışmalarında bireysel farklılığını öngörür. Dilbilgisi öğretiminde eğitbilimsel düşünce biçimi ve anlayışının gerekliliğini kavrar. Dilbilgisi öğretme/öğrenme yöntem ve stratejiler geliştirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Almanca Dilbilgisi, öğrenirken / öğretirken izlenecek yöntem, strateji ve tekniklerin yanında bu alanda ortaya konan kuramsal ve görgül yaklaşımların kavratılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yabancı dil öğretim yöntem ve stratejileri, dilbilgisi kuramları, dilbilgisi türleri, biçim ve işlev ilişkisi, Alman dilinin dilbilgisel özellikleri |
|
Dersin Dili |
: |
Almanca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
"İkinci yabancı dil olarak Almanca" da dilbilgisi. |
Funk, H.: S. 6-142; Köller, W. : S. 11-35 |
Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
2 |
"İkinci yabancı dil olarak Almanca" da dilbilgisi. |
Funk, H.: S. 6-142; Köller, W. : S. 11-35 |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev(sunu) |
|
3 |
Yabancı dil öğrenmede dilbilgisinin yeri. |
Funk, H.: S. 6-142; Köller, W. : S. 11-35 |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev(sunu) |
|
4 |
Yabancı dil öğrenmede dilbilgisinin yeri. |
Funk, H.: S. 6-142; Köller, W. : S. 11-35 |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev(sunu) |
|
5 |
Türkçe-Almanca-İngilizce dil sıralamsında dilbilgisinin yeri. |
Funk, H.: S. 6-142; Köller, W. : S. 11-35 |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev(sunu) |
|
6 |
Türkçe-Almanca-İngilizce dil sıralamsında dilbilgisinin yeri. |
Funk, H.: S. 6-142; Köller, W. : S. 11-35 |
Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev(sunu) |
|
7 |
Dilbilgisi dersinin bilimsel temelleri. |
Funk, H.: S. 6-142; Köller, W. : S. 11-35 |
Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
8 |
Arasınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Dilbilgisi dersinin bilimsel temelleri. |
Funk, H.: S. 6-142; Köller, W. : S. 11-35 |
Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
10 |
İkinci yabancı dil olarak Almanca dilbilgisi dersinin didaktiği ve yöntemi. |
Funk, H.: S. 6-142; Köller, W. : S. 11-35 |
Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
11 |
İkinci yabancı dil olarak Almanca dilbilgisi dersinin didaktiği ve yöntemi. |
Funk, H.: S. 6-142; Köller, W. : S. 11-35 |
Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
12 |
İkinci yabancı dil olarak Almanca dilbilgisi dersinin didaktiği ve yöntemi. |
Funk, H.: S. 6-142; Köller, W. : S. 11-35 |
Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
13 |
Uygulamalı ders işlenişi |
Funk, H.: S. 6-142; Köller, W. : S. 11-35 |
Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
14 |
Uygulamalı ders işlenişi |
Funk, H.: S. 6-142; Köller, W. : S. 11-35 |
Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
15 |
Özet |
|
Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Funk, H. (1991): Grammatik lehren und lernen. Langenscheidt, München.
Köller, W. (1986):Funktionaler Grammatikunterricht. Schroedel, Hannover.
Serindağ, E. (2003): Doktora Tezi, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Konu ile ilgili çeşitli makaleler ve internet kaynakları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması . |
4 |
|
2 |
Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması. |
4 |
|
3 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
4 |
|
4 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma |
5 |
|
5 |
Analitik, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması. |
5 |
|
6 |
Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması. |
5 |
|
7 |
Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması. |
4 |
|
8 |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesinin kazandırılması. |
4 |
|
9 |
Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması. |
5 |
|
10 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması. |
5 |
|
11 |
Alman Dili Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması. |
5 |
|
12 |
Alman Dili Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerinin kazandırılması. |
4 |
|
13 |
Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması. |
4 |
|
14 |
Ana dil ile Almancanın dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerinin kazandırılması |
5 |
|
15 |
Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerinin kazandırılması. |
5 |
|
16 |
Eğitimde ulusal ve uluslararası eğitim hakkında bilgi kazandırılması. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 162 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|