Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Grammatikvermittlung im DaF-Unterricht I

Dersin Kodu : ADE 745

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ERGÜN SERİNDAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yabancı dil eğitiminde Dilbilgisinin önemini kavrar.
Dilin biçim ve işlev ilişkisini kavrar .
Anadil ve önceden öğrenilmiş bir yabancı dil üzerine dilbilgisi öğretme öğrenme ilişkisini kavrar.
Yabancı dilin öğretilmesine/öğrenilmesine temel oluşturabilecek dilbilgisel ulamları ayırt edip uygular.
Yabancı dil öğrenenin dilbilgisi çalışmalarında bireysel farklılığını öngörür.
Dilbilgisi öğretiminde eğitbilimsel düşünce biçimi ve anlayışının gerekliliğini kavrar.
Dilbilgisi öğretme/öğrenme yöntem ve stratejiler geliştirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Almanca Dilbilgisi, öğrenirken / öğretirken izlenecek yöntem, strateji ve tekniklerin yanında bu alanda ortaya konan kuramsal ve görgül yaklaşımların kavratılması.

Dersin İçeriği : Yabancı dil öğretim yöntem ve stratejileri, dilbilgisi kuramları, dilbilgisi türleri, biçim ve işlev ilişkisi, Alman dilinin dilbilgisel özellikleri

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 "İkinci yabancı dil olarak Almanca" da dilbilgisi. Funk, H.: S. 6-142; Köller, W. : S. 11-35 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 "İkinci yabancı dil olarak Almanca" da dilbilgisi. Funk, H.: S. 6-142; Köller, W. : S. 11-35 Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev(sunu)
3 Yabancı dil öğrenmede dilbilgisinin yeri. Funk, H.: S. 6-142; Köller, W. : S. 11-35 Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev(sunu)
4 Yabancı dil öğrenmede dilbilgisinin yeri. Funk, H.: S. 6-142; Köller, W. : S. 11-35 Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev(sunu)
5 Türkçe-Almanca-İngilizce dil sıralamsında dilbilgisinin yeri. Funk, H.: S. 6-142; Köller, W. : S. 11-35 Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev(sunu)
6 Türkçe-Almanca-İngilizce dil sıralamsında dilbilgisinin yeri. Funk, H.: S. 6-142; Köller, W. : S. 11-35 Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev(sunu)
7 Dilbilgisi dersinin bilimsel temelleri. Funk, H.: S. 6-142; Köller, W. : S. 11-35 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Arasınav Yazılı sınav
9 Dilbilgisi dersinin bilimsel temelleri. Funk, H.: S. 6-142; Köller, W. : S. 11-35 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 İkinci yabancı dil olarak Almanca dilbilgisi dersinin didaktiği ve yöntemi. Funk, H.: S. 6-142; Köller, W. : S. 11-35 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 İkinci yabancı dil olarak Almanca dilbilgisi dersinin didaktiği ve yöntemi. Funk, H.: S. 6-142; Köller, W. : S. 11-35 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 İkinci yabancı dil olarak Almanca dilbilgisi dersinin didaktiği ve yöntemi. Funk, H.: S. 6-142; Köller, W. : S. 11-35 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Uygulamalı ders işlenişi Funk, H.: S. 6-142; Köller, W. : S. 11-35 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Uygulamalı ders işlenişi Funk, H.: S. 6-142; Köller, W. : S. 11-35 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Özet Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
16/17 Final Sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Funk, H. (1991): Grammatik lehren und lernen. Langenscheidt, München.
 Köller, W. (1986):Funktionaler Grammatikunterricht. Schroedel, Hannover.
 Serindağ, E. (2003): Doktora Tezi, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana
Diğer Kaynaklar  Konu ile ilgili çeşitli makaleler ve internet kaynakları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması . 4
2 Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması. 4
3 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 4
4 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma 5
5 Analitik, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması. 5
6 Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması. 5
7 Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması. 4
8 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesinin kazandırılması. 4
9 Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması. 5
10 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması. 5
11 Alman Dili Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması. 5
12 Alman Dili Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerinin kazandırılması. 4
13 Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması. 4
14 Ana dil ile Almancanın dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerinin kazandırılması 5
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerinin kazandırılması. 5
16 Eğitimde ulusal ve uluslararası eğitim hakkında bilgi kazandırılması. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 162
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.48
Dersin AKTS Kredisi: 6