Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Diledinimi II

Dersin Kodu : ADE 716

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. HACI OSMAN ASLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Birinci dil, ikinci dil ve yabancı dil öğrenim ve edinim kuramları, yöntemleri, yaklaşımları ve bunların uygulama stratejilerini, tekniklerini öğrenme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Birinci dil, ikinci dil ve yabancı dil öğrenim ve edinim kuramları, yöntemleri, yaklaşımları ve bunların uygulama stratejilerini, tekniklerini öğretmek

Dersin İçeriği : Birinci dil, ikinci dil ve yabancı dil öğrenim ve edinim kuramları, yöntemleri, yaklaşımlar

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : seminer salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Konu ile ilgili kavramları irdeleme Belirtilen kaynaklardaki bölümleri okuma, araştırma, sunu. Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
2 Öğrenme teknikleri ve yabancı dil ilişkisi Belirtilen kaynaklardaki bölümleri okuma, araştırma, sunu. Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
3 öğrenme teknikleri Belirtilen kaynaklardaki bölümleri okuma, araştırma, sunu. Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
4 Öğrenme stratejiler Belirtilen kaynaklardaki bölümleri okuma, araştırma, sunu. Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
5 Ders uygulamalarında öğrenme teknikleri Belirtilen kaynaklardaki bölümleri okuma, araştırma, sunu. Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
6 Kelime öğretimi için kullanılan teknikler ve stratejiler Belirtilen kaynaklardaki bölümleri okuma, araştırma, sunu. Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
7 Dilbilgisi öğretim, için kullanılan teknikler Belirtilen kaynaklardaki bölümleri okuma, araştırma, sunu. Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
8 Ara sınav
9 Dinleme becerisi için kullanılan teknikler ve stratejiler Belirtilen kaynaklardaki bölümleri okuma, araştırma, sunu. Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
10 Okuma becerisi için kullanılan stratejiler ve teknikler Belirtilen kaynaklardaki bölümleri okuma, araştırma, sunu. Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
11 Konuşma becerisi için kullanılan teknikler ve stratejiler Belirtilen kaynaklardaki bölümleri okuma, araştırma, sunu. Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
12 Yazma becerisi için kullanılan teknikler ve startejiler Belirtilen kaynaklardaki bölümleri okuma, araştırma, sunu. Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
13 Ne zaman hangi öğrenme teknikleri kullanılmaya başlar? Belirtilen kaynaklardaki bölümleri okuma, araştırma, sunu. Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
14 Öğrenme teknikleri ve strateilerinin öğrenimi ve öğretimi için genel öneriler Belirtilen kaynaklardaki bölümleri okuma, araştırma, sunu. Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
15 Uygulamaya yönelik somut öneriler Belirtilen kaynaklardaki bölümleri okuma, araştırma, sunu. Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  H.-W.Huneke/ W. Steinig: Deustch als Fremdsprache. Erich Schmidt Verrlag Berlin 2000
 Ute Rampilion: Lerntechniken im Fremdsprachenunterricht. Max Huber Verlag Heidelberg 1996
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması . 5
2 Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması. 5
3 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 5
4 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma 5
5 Analitik, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması. 5
6 Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması. 5
7 Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması. 4
8 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesinin kazandırılması. 5
9 Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması. 4
10 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması. 4
11 Alman Dili Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması. 5
12 Alman Dili Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerinin kazandırılması. 4
13 Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması. 4
14 Ana dil ile Almancanın dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerinin kazandırılması 5
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerinin kazandırılması. 5
16 Eğitimde ulusal ve uluslararası eğitim hakkında bilgi kazandırılması. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 162
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.48
Dersin AKTS Kredisi: 6