Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uygulamalı Dilbilim II

Dersin Kodu : ADE 704

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. TAHİR BALCI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenci uygulamalı dilbilimin alanlarına ve yöntemlerine hakim olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : ADE 703 Uygulamalı Dilbilim I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Uygulamalı Dilbilimin ne olduğunu, amacını ve yöntemlerini öğretme

Dersin İçeriği : Uygulamalı dilbilimin bütün alanları

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Seminer salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tarihsel dilbilim, , Sözlükçülük, Metindilbilim, Karşılaştırmalı Dilbiilim, Kütüphanede kaynak tarama ve okuma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
2 Tarihsel dilbilim, , Sözlükçülük, Metindilbilim, Karşılaştırmalı Dilbiilim, Kütüphanede kaynak tarama ve okuma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
3 Tarihsel dilbilim, , Sözlükçülük, Metindilbilim, Karşılaştırmalı Dilbiilim, Kütüphanede kaynak tarama ve okuma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
4 Tarihsel dilbilim, , Sözlükçülük, Metindilbilim, Karşılaştırmalı Dilbiilim, Kütüphanede kaynak tarama ve okuma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
5 Metindilbilim Tarihsel dilbilim, , Sözlükçülük, Metindilbilim, Karşılaştırmalı Dilbiilim, Kütüphanede kaynak tarama ve okuma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
6 Tarihsel dilbilim, , Sözlükçülük, Metindilbilim, Karşılaştırmalı Dilbiilim, Kütüphanede kaynak tarama ve okuma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
7 Tarihsel dilbilim, , Sözlükçülük, Metindilbilim, Karşılaştırmalı Dilbiilim, Kütüphanede kaynak tarama ve okuma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
8 Yazlılı sınav Kütüphanede kaynak tarama ve okuma Yazılı sınav
9 Tarihsel dilbilim, , Sözlükçülük, Metindilbilim, Karşılaştırmalı Dilbiilim, Kütüphanede kaynak tarama ve okuma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
10 Tarihsel dilbilim, , Sözlükçülük, Metindilbilim, Karşılaştırmalı Dilbiilim, Kütüphanede kaynak tarama ve okuma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
11 Tarihsel dilbilim, , Sözlükçülük, Metindilbilim, Karşılaştırmalı Dilbiilim, Kütüphanede kaynak tarama ve okuma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
12 Tarihsel dilbilim, , Sözlükçülük, Metindilbilim, Karşılaştırmalı Dilbiilim, Kütüphanede kaynak tarama ve okuma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
13 Tarihsel dilbilim, , Sözlükçülük, Metindilbilim, Karşılaştırmalı Dilbiilim, Kütüphanede kaynak tarama ve okuma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
14 Tarihsel dilbilim, , Sözlükçülük, Metindilbilim, Karşılaştırmalı Dilbiilim, Kütüphanede kaynak tarama ve okuma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
15 Tarihsel dilbilim, , Sözlükçülük, Metindilbilim, Karşılaştırmalı Dilbiilim, Kütüphanede kaynak tarama ve okuma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev
16/17 Sınav Kütüphanede kaynak tarama ve okuma Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Ödev


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Hufeisen, Britta; Neuner, Gerhard: Angewandte Linguistik für den fremdsprachlichen Deutschunterricht
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması . 4
2 Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması. 2
3 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 3
4 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma 5
5 Analitik, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması. 5
6 Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması. 5
7 Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması. 5
8 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesinin kazandırılması. 5
9 Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması. 5
10 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması. 5
11 Alman Dili Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması. 5
12 Alman Dili Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerinin kazandırılması. 4
13 Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması. 4
14 Ana dil ile Almancanın dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerinin kazandırılması 4
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerinin kazandırılması. 3
16 Eğitimde ulusal ve uluslararası eğitim hakkında bilgi kazandırılması. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 162
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.48
Dersin AKTS Kredisi: 6