Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İkinci Yabancı Dil Öğretimi/Öğrenimi I

Dersin Kodu : ADE 729

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ERGÜN SERİNDAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çok dilliliğin bireysel ve toplumsal ayrımını kavrar.
Birden fazla yabancı dil bilmenin insan ve toplum hayatındaki önemini kavrar .
Anadil ve önceden öğrenilmiş bir yabancı dilin yeni öğrenilecek yabancı dille ilişkisini kavrar.
İkinci yabancı dilin öğretilmesine/öğrenilmesine temel oluşturabilecek alanları ayırt edip uygular.
İkinci bir yabancı dil öğrenenin bireysel farklılığını öngörür.
Eğitbilimsel düşünce biçimi ve anlayışının gerekliliğini kavrar.
İkinciYabancı dil öğretme/öğrenme yöntem ve stratejiler geliştirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İkinci yabancı dil,özellikle İngilizcenin ardından Almanca, öğrenirken / öğretirken izlenecek yöntem, strateji ve tekniklerin yanında bu alanda ortaya konan kuramsal ve görgül yaklaşımların kavratılması.

Dersin İçeriği : Birinci yabancı dil ile ikinci yabancı dil öğrenimi arasındaki farklar, bu yöndeki kuram ve uygulamalar bu dersin ana konusunu oluşturmaktadır.

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çok dillilik ve ikinci yabancı dil Almanca Serindağ, E.: S.7-27 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Çok dillilik ve ikinci yabancı dil Almanca Serindağ, E.: S.7-27 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Türkçe-Almanca- İngilizce sıralamasında İngilizcenin yeri. Serindağ, E.: S.27-52 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Türkçe-Almanca- İngilizce sıralamasında İngilizcenin yeri. Serindağ, E.: S.27-52 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 İkinci yabancı dil dersinin bilimsel temelleri Serindağ, E.: S.52-105;Hufeisen, B./ Lindemann, B.:S. 147-185 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 İkinci yabancı dil dersinin bilimsel temelleri Serindağ, E.: S.52-105;Hufeisen, B./ Lindemann, B.:S. 147-185 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınas
7 İkinci yabancı dil dersinin bilimsel temelleri Serindağ, E.: S.52-105;Hufeisen, B./ Lindemann, B.:S. 147-185 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Arasınav Yazılı sınav
9 İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi Serindağ, E.: S.105-129;Hufeisen, B./ Lindemann, B.:S. 87-147 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi Serindağ, E.: S.105-129;Hufeisen, B./ Lindemann, B.:S. 87-147 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınas
11 İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi Serindağ, E.: S.105-129;Hufeisen, B./ Lindemann, B.:S. 87-147 Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Uygulamalı ders işlenişi Serindağ, E.: S.129-155, ilgili kaynaklar Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Uygulamalı ders işlenişi Serindağ, E.: S.129-155, ilgili kaynaklar Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Uygulamalı ders işlenişi İlgili kaynaklar Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Özet Slayt sunu, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
16/17 Final Sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Neuner, G./Hufeisen B. (2001): Mehrsprachigkeit und Tertiärsprachenlernen. Erprobungsfassung, Goethe Institut, München.
 Hufeisen, B./ Lindemann, B. (Ed.) (1998): Tertiärsprachen. Theorien, Modelle, Methoden, Staffenburg,Tübingen.
 Serindağ, E. (2003): Doktora Tezi, Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana
Diğer Kaynaklar  Konu ile ilgili çeşitli makaleler ve internet kaynakları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması . 4
2 Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması. 4
3 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 4
4 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma 5
5 Analitik, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması. 5
6 Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması. 5
7 Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması. 4
8 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesinin kazandırılması. 4
9 Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması. 5
10 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması. 5
11 Alman Dili Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması. 5
12 Alman Dili Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerinin kazandırılması. 4
13 Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması. 4
14 Ana dil ile Almancanın dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerinin kazandırılması 5
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerinin kazandırılması. 5
16 Eğitimde ulusal ve uluslararası eğitim hakkında bilgi kazandırılması. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 162
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.48
Dersin AKTS Kredisi: 6