Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi I

Dersin Kodu : ADE 723

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. HACI OSMAN ASLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çocuklarda birinci dil, ikinci dil ve yabancı dil edinimi kavram kuram, yöntem, teknik, stratejiler ve bunların uygulamaları konusunda bilgilenme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çocuklarda birinci dil, ikinci dil ve yabancı dil edinimi kavram kuram, yöntem, teknik, stratejiler ve bunların uygulamalarını öğretmek

Dersin İçeriği : Çocuklarda anadil ediniminin ve ikinci dil ve yabancı dil öğretiminin nasıl gerçekleştiğine dair öğret ve yötembilimsel yöntem, teknik ve yaklaşımları irdelemek, çocuklara yabancı dil öğretimi uygulamaları konusunda bilgilendirmek

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tarihte erken yaşta yabancı dil öğretim uygulamalarına bakış Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu. Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
2 Tarihte eğitmenlerin ve düşünürlerin konuya bakışı Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
3 Reform hareketleri ve erken yaşta yabancı dil öğretimi Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
4 Erken yaşta yabancı dil öğretimine karşı çıkanlar ve gerekçeleri Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
5 Tarihsel tartışmaların sonuçlarının günümüze yansımaları Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
6 Erken yaşta yabancı dil öğretiminin gerekçeleri Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
7 Şimdiye kadarki uygulamaların sonuçlarının değerlendirilmesi Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
8 Ara sınav
9 Nürnberg tavsiye kararları Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
10 Waldorf okulu yaklaşımı Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
11 Waldorf okulu yaklaşımının temel ilkeleri Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
12 Waldorf okulu yaklaşımının uygulamaları Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
13 Waldorf okulu yaklaşımının uygulamalarının başka öğretim kurumlarına uyarlanabilecek nitelikleri Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
14 Dünyadaki uygulama şekilleri Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
15 Uygulamaya yönelik somut sonuçlar çıkarma 1 Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, ödev
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Christoph Jaffke: Fremdsparchenunterricht auf der Primarstufe. Deutscher Studien Verlag, Weinheim 1996
 Angelika Kubanek-German: KindgemaeBer Fremdsprachenunterricht. Band 1. Waxman Verlag Münster 2001
 Angelika Kubanek-German: KindgemaeBer Fremdsprachenunterricht. Band 2. Waxman Verlag Münster 2003
 Katarina Garajova: Fremdsprachenunterricht im Primarschulbereich. Tectum Verlag, Marbug 2001
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Disiplin içi ve disiplinler arası bireysel ve takım çalışma becerilerinin kazandırılması . 5
2 Kültür içi ve kültürlerarası etkili iletişim becerilerinin kazandırılması. 4
3 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme 5
4 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma 5
5 Analitik, eleştirel düşünme becerilerinin kazandırılması. 5
6 Orijinal bilgi üretebilme becerisinin kazandırılması. 4
7 Düşünerek, irdeleyerek, fikirler arasında bağlantılar kurarak analiz edebilme becerisinin kazandırılması. 5
8 Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve bu yöntemlerle ilgili bilgi ve becerileri uygulamaya aktarabilmesinin kazandırılması. 4
9 Ölçme ve değerlendirme becerilerinin kazandırılması. 5
10 Ulusal ve uluslararası düzeyde proje yapabilme becerisinin kazandırılması. 5
11 Alman Dili Öğretimi alanında teorik ve uygulamalı becerilerin kazandırılması. 5
12 Alman Dili Öğretimi alanında bilimsel kavram ve yöntemleri uygulamada kulanabilme becerilerinin kazandırılması. 5
13 Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurabilme becerisinin kazandırılması. 4
14 Ana dil ile Almancanın dilbilgisel/dilbilimsel ve yazınsal açılardan irdelenme; benzerlik ve farklılıklardan didaktik olarak yararlanabilme becerilerinin kazandırılması 5
15 Ulusal ve uluslararası toplantılarda bilimsel içerikli sunumlar yapılabilme becerilerinin kazandırılması. 4
16 Eğitimde ulusal ve uluslararası eğitim hakkında bilgi kazandırılması. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 162
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.48
Dersin AKTS Kredisi: 6