|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilim Tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
YDG301 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ERGÜN SERİNDAĞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilimin geçirdiği aşamaları kavrar. Bilimin insan ve toplum hayatındaki yerinin önemini kavrar ve yorumlar. Bilimin geçirdiği dönemlerin düşüncelerini kavrar. Bilimin tarihsel öyküsünden yola çıkarak günümüz bilimsel düşünce ve anlayışları karşılaştırır Önemli Bilim İnsanları hakkında bilgi edinir. Bilimsel düşünce biçimi ve anlayışının gerekliliğinin bilincine varır. Yabancı dil öğretimi/öğrenimi ile bilimsel düşünce ve anlayış arasında ilişki kurar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilimin eski uygarlıklarından bu yana evrimi. İyonya-Helen, İslam-Türk (Arap, Horasan, Selçuk, Endülüs, Osmanlı) dönemlerinde bilim. Bu dönemlerde ve Rönesans´tan bu yana "batıda" Astronomi, Matematik, Fizik, Tıp, Biyoloji vb. bilim dallarının gelişmesi. 19. ve 20. yüzyıl bilim ve teknoloji devrimleri ve günümüzde ki güncel bilimsel gelişmelerin öğrenilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilimin anlamını , önemini, yöntem ve yapısını Bilim Tarihi kapsamında kavrama ve bilimsel çalışmaların başlangıcından günümüze kadar olan gelişimin kavranmasını sağlayabilme
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş ve Eski Uygarlıklarda Bilim (Mezopotamya, Hint)
|
Topdemir, H. G.; Unat, Y..: S.1-17 |
Slayt gösterisi, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
2 |
Eski Uygarlıklarda Bilim (Mısır, Çin) |
Topdemir, H. G.; Unat, Y..: S.1-17 |
Slayt gösterisi, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
3 |
Antik Yunan ve Helenistik Dönemde Bilim |
Topdemir, H. G.; Unat, Y..: S.17-63 |
Slayt gösterisi, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
4 |
Antik Yunan ve Helenistik Dönemde Bilim |
Topdemir, H. G.; Unat, Y..: S.17-63 |
Slayt gösterisi, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
5 |
Antik Yunan ve Helenistik Dönemde Bilim |
Topdemir, H. G.; Unat, Y..: S.17-63 |
Slayt gösterisi, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
6 |
Orta Çağlarda Bilim (Hristiyan Dünyasında) |
Topdemir, H. G.; Unat, Y..: S.63-95 |
Slayt gösterisi, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
7 |
Orta Çağlarda Bilim (Hristiyan ve İslam Dünyasında) |
Topdemir, H. G.; Unat, Y..: S.63-149 |
Slayt gösterisi, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
8 |
ARASINAV |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Orta Çağlarda Bilim ( İslam Dünyasında ve Türklerde) |
Topdemir, H. G.; Unat, Y..: S.63-169 |
Slayt gösterisi, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
10 |
Rönesans ve Modern Bilim |
Yıldırım, C. : S. 119-128 |
Slayt gösterisi, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
11 |
Aydınlanma Çağı ve Bilim |
Yıldırım, C. : S. 128-148 |
Slayt gösterisi, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
12 |
Çağdaş Bilim |
Yıldırım, C. : S. 148-167 |
Slayt gösterisi, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
13 |
Cumhuriyet Dönemi ve Günümüzde Bilim |
Topdemir, H. G.; Unat, Y.;Tekeli, S.; Kaya, E. ve Ark. |
Slayt gösterisi, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
14 |
Özet ve Genel Tartışma |
ilgili konular |
Slayt gösterisi, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
15 |
Özet ve Genel Tartışma |
ilgili konular |
Slayt gösterisi, Düz Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Topdemir, H. G.; Unat, Y.(2008): Bilim Tarihi, Pegem,Ankara.
Tekeli, S.; Kaya, E. ve Ark. (2007):Bilim Tarihi, Nobel, Ankara.
Yıldırım, C. (2005): Bilim Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul.
Ronan, Colin. A. (1983): Bilim Tarihi, Tübitak, Ankara.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Alan ile ilgili çeitli makaleler ve internet kaynakları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
2 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
2 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
3 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
0 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
3 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
0 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
4 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
0 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
3 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
2 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
2 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
0 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
3 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
0 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
0 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
0 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
3 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
3 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 62 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|