Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Edebi Metin İnceleme Ve Öğretimi II

Dersin Kodu : YDA306

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUNİSE YILDIRIM

Dersin Öğrenme Kazanımları : Edebi metni anlama, doğru bir şekilde inceleme ve edebi metin türüne yönelik uygun yöntemi uygulama becerileri geliştirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Edebi metni anlamak, doğru bir şekilde incelemek ve edebi metin türüne yönelik uygun yöntemi uygulamak.

Dersin İçeriği : Alman Edebiyatından seçme edebi metin türlerinin tanıtılması, incelenmesi ve bu edebi türlerin Almancanın öğretiminde kullanımına ilişkin yöntem ve tekniklerinin incelenmesi.

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Birinci dönemin kısa bir hartırlatması yapılacak. Özellikle destan, menkıbe ve söylence arasındaki fark ortaya konulacak ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. karşılaştırmalı yöntem
2 Kısa öykü "Nachts Schlafen die Ratten Doch" (W. Borchert) Kısa öykü türü ile ilgili bilgi toplanacak. yazar ile ilgili bilgi toplanacak. metin okunacak metne içkinlik yöntemi ve toplumsal yazın yöntemi
3 metne içkinlik ve toplumsal edebi yöntemleri ile ilgilli kuramsal bilgi verilecek. Borchert´in Nachts Schlafen die Ratten Doch adlı metni toplumsal edebi yönteme göre yazılacak. ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. toplumsal edebi yöntemi
4 Kısa Öykü "Nachts Schlafen die Ratten Doch" la ilgili yazılan metinler okunacak. Metnin devamı yazılacak toplumsal edebi yöntemine uygun olarak Borchert´in metni yazılacak yaratıcı yöntemde öykünün devamını yazma tekniği grup çalışması olarak uygulanacak
5 Nachts Schlafen die Ratten Doch adlı kısa öykü ile ilgili yazılan metin devamları okunacak. Nuvel ile ilgili kısa bilgi verilecek. Nuvel ile ilgili bilgi toplanacak. metin okunacak metne içkinlik yöntemi
6 Nuvel Decammeron "Der Falke" metin tiyatro metnine çevrilecek ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. sahnesel yorumlama tekniği ile grup çalışması yapılacak
7 tiyatro metnine çevrilen nuvel metinleri sahnelenecek.Sahnesel yorumlama tekniği üzerinde konuşulacak, uygulanabilirliği ve alanları üzerinde tartışılacak. oluşturulan tiyatro metinleri hazırlanacak yorumlama
8 Ara Sınav Yazılı sınav
9 Takvim hikayeleri "Schatz keastlein". Takvim hikayeleri ile ilgili bilgi verilecek. Takvim hikayesi oluşturulacak takvim hikayeleri ile ilgili bilgi toplanacak. Metin Okunacak. yaprak takvim getirilecek metne içkinlik yöntemi, yaratıcı yazma
10 Oluşturulan takvim hikayeleri okunacak. Şiir ile ilgili bilgi verilecek. "Warum sagt ihr ich sei ich" (Nöstlinger) Şiir türü ile ilgili bilgi toplanacak. metin okunacak metne içkinlik yöntemi
11 "Warum sagt ihr ich sei ich" (Nöstlinger) adlı şiire anne babanın ağızından cevap yazılacak ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. yaratıcı yöntem cevap yazma tekniği ile grup çalışması yapılacak
12 Borchert´ın "Die Küchenuhr" adlı metni incelenecek Borchert´le ilgili bilgi tazelenecek, metin okunacak. metne içkinlik yöntemi
13 "Die Küchenuhr adlı kısa öykünün tiyatro metinleri sahnelenecek. Die Küchenuhr adlı metin tiyatro metnine çevirilecek sahnesel yorumlama
14 Schwank türü işlenecek. Hebel "Schatzkastlein" ve" Herr Keuner Geschichten" örnek metinler işlenecek. İşlenen metin masal türüne çevrilecek özellikleri değiştirirek metin yazma alıştırması yapılacak.
15 Dönem boyunca yapılan yöntemler ve alıştırma türleri hatırlanacak ve uygunlukları tartışılacak. ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. derste işlenen tüm yöntemler
16/17 Final Sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Yıldırım, Munise (2012), Kısa Anlatı Türleri ve Öğretimi, Konya: Çizgi Yayınevi
Diğer Kaynaklar  Yıldırım, Munise (2009), Yazınsal Türler, Konya: Çizgi Yayınevi
 Der Literatur Brockhaus (1995) , Manncheim: F.A. Brockhaus
 Braak, Ivo (1980); Poetik in Stichworten, Kiel: Verlag Ferdinad Hirt
 Best, Otto ((2000), handbuch Literarischer Fachbegriffe, Frankfurt am Main: Fischer Verlag


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. 4
2 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. 3
3 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. 5
4 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
5 Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 2
6 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. 5
7 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. 3
8 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
9 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. 5
10 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. 4
11 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. 5
12 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 5
13 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. 5
14 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. 3
15 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 5
16 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. 4
17 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 3
18 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. 4
19 Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. 3
20 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 127
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.08
Dersin AKTS Kredisi: 5