Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Edebi Metin İnceleme Ve Öğretimi II |
|
Dersin Kodu |
: |
YDA306 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUNİSE YILDIRIM |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Edebi metni anlama, doğru bir şekilde inceleme ve edebi metin türüne yönelik uygun yöntemi uygulama becerileri geliştirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Edebi metni anlamak, doğru bir şekilde incelemek ve edebi metin türüne yönelik uygun yöntemi uygulamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Alman Edebiyatından seçme edebi metin türlerinin tanıtılması, incelenmesi ve bu edebi türlerin Almancanın öğretiminde kullanımına ilişkin yöntem ve tekniklerinin incelenmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Almanca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Birinci dönemin kısa bir hartırlatması yapılacak. Özellikle destan, menkıbe ve söylence arasındaki fark ortaya konulacak |
ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. |
karşılaştırmalı yöntem |
|
2 |
Kısa öykü "Nachts Schlafen die Ratten Doch" (W. Borchert) |
Kısa öykü türü ile ilgili bilgi toplanacak. yazar ile ilgili bilgi toplanacak. metin okunacak |
metne içkinlik yöntemi ve toplumsal yazın yöntemi |
|
3 |
metne içkinlik ve toplumsal edebi yöntemleri ile ilgilli kuramsal bilgi verilecek.
Borchert´in Nachts Schlafen die Ratten Doch adlı metni toplumsal edebi yönteme göre yazılacak. |
ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. |
toplumsal edebi yöntemi |
|
4 |
Kısa Öykü "Nachts Schlafen die Ratten Doch" la ilgili yazılan metinler okunacak. Metnin devamı yazılacak |
toplumsal edebi yöntemine uygun olarak Borchert´in metni yazılacak |
yaratıcı yöntemde öykünün devamını yazma tekniği grup çalışması olarak uygulanacak |
|
5 |
Nachts Schlafen die Ratten Doch adlı kısa öykü ile ilgili yazılan metin devamları okunacak. Nuvel ile ilgili kısa bilgi verilecek. |
Nuvel ile ilgili bilgi toplanacak. metin okunacak |
metne içkinlik yöntemi |
|
6 |
Nuvel Decammeron "Der Falke" metin tiyatro metnine çevrilecek |
ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. |
sahnesel yorumlama tekniği ile grup çalışması yapılacak |
|
7 |
tiyatro metnine çevrilen nuvel metinleri sahnelenecek.Sahnesel yorumlama tekniği üzerinde konuşulacak, uygulanabilirliği ve alanları üzerinde tartışılacak. |
oluşturulan tiyatro metinleri hazırlanacak |
yorumlama |
|
8 |
Ara Sınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Takvim hikayeleri "Schatz keastlein". Takvim hikayeleri ile ilgili bilgi verilecek. Takvim hikayesi oluşturulacak |
takvim hikayeleri ile ilgili bilgi toplanacak. Metin Okunacak. yaprak takvim getirilecek |
metne içkinlik yöntemi, yaratıcı yazma |
|
10 |
Oluşturulan takvim hikayeleri okunacak. Şiir ile ilgili bilgi verilecek. "Warum sagt ihr ich sei ich" (Nöstlinger) |
Şiir türü ile ilgili bilgi toplanacak. metin okunacak |
metne içkinlik yöntemi |
|
11 |
"Warum sagt ihr ich sei ich" (Nöstlinger) adlı şiire anne babanın ağızından cevap yazılacak |
ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. |
yaratıcı yöntem cevap yazma tekniği ile grup çalışması yapılacak |
|
12 |
Borchert´ın "Die Küchenuhr" adlı metni incelenecek |
Borchert´le ilgili bilgi tazelenecek, metin okunacak. |
metne içkinlik yöntemi |
|
13 |
"Die Küchenuhr adlı kısa öykünün tiyatro metinleri sahnelenecek. |
Die Küchenuhr adlı metin tiyatro metnine çevirilecek |
sahnesel yorumlama |
|
14 |
Schwank türü işlenecek. Hebel "Schatzkastlein" ve" Herr Keuner Geschichten" örnek metinler işlenecek. |
İşlenen metin masal türüne çevrilecek |
özellikleri değiştirirek metin yazma alıştırması yapılacak. |
|
15 |
Dönem boyunca yapılan yöntemler ve alıştırma türleri hatırlanacak ve uygunlukları tartışılacak. |
ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. |
derste işlenen tüm yöntemler |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Yıldırım, Munise (2012), Kısa Anlatı Türleri ve Öğretimi, Konya: Çizgi Yayınevi
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Yıldırım, Munise (2009), Yazınsal Türler, Konya: Çizgi Yayınevi
Der Literatur Brockhaus (1995) , Manncheim: F.A. Brockhaus
Braak, Ivo (1980); Poetik in Stichworten, Kiel: Verlag Ferdinad Hirt
Best, Otto ((2000), handbuch Literarischer Fachbegriffe, Frankfurt am Main: Fischer Verlag
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
4 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
3 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
5 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
2 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
5 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
3 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
3 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
5 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
4 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
5 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
5 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
5 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
3 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
5 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
3 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
4 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
3 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|