|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fabel "Wolf und Lamm" |
fabel yazın türü ile ilgili bilgi toplanacak, verilen fabel Metinleri okunacak |
Metine içkinlik yöntemi |
|
2 |
"Wolf und Lamm" (Pedrus, Martin Luther, Lessing), Türün özellikleri hakkında kısa bilgi |
Metinleri karşılaştırma. Karton, renkli kalem, yapıştırıcı, dergi getirilecek |
Yaratıcı yöntemde yer alan Metin- kolaj alıştırması |
|
3 |
Uygulanan metin Kolaj alıştırması tartışılacak
Masal "Kırmızı başlıklı kız" (Grimm) |
Masal yazın türü ile ilgili bilgi toplama, verilen Masal metni okunacak |
Metine içkinlik yöntemi |
|
4 |
Masal "Kırmızı Başlıklı Kız" (Grimm), türle ilgili kısa bilgi verilecek, (Kötü Kırmızı başlıklı kız iyi kurt) |
ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. |
Yaratıcı yöntemde yer alan Zıt metin yazma alıştırması gruplar oluşturularak uygulanacak |
|
5 |
Yazılan zıt masal metinleri okunacak, yöntem ve alıştırma türü üzerinde durulacak, alternatif alıştırmalar geliştirilecek, |
ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. |
Yorumlama becerileri geliştirlecek |
|
6 |
Söylence "Fareli köyün Kavalcısı", "Kadın Holle". Türün özellikleri ile ilgili bilgi verilecek |
Söylence yazın türü ile ilgili bilgi toplanacak, verilen Söylence Metinleri okunacak |
Metine içkinlik yöntemi |
|
7 |
Söylence "Fareli köyün kavalcısı" metni güncelleştirilecek |
ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. |
Yaratıcı yazma yöntemi ile gruplar oluşturularak metin günümüze uyarlanacak |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Günceleştirilen söylence metinleri okunacak. alıştırma ile ilgili konuşulacak.
Menkıbe "Heilige Clara" Türün özelliklerine yönelik kısa bigi verilecek |
menkıbe türü ile ilgili bilgi topalnacak, metin okunacak |
Metine içkinlik yöntemi |
|
10 |
Menkıbe "Heilige clara" metninden yola çıkılarak, türün özelliklerini göz önünde bulundurarak kendi menkıbelerini yazacaklar |
ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. |
yaratıcı yazma yönteminde yer alan bağımsız yazma alıştırması gruplar oluşturularak yapılacak |
|
11 |
Yaratılan metinler okunacak, yöntem üzerinde durulacak, bu yöntemin değişik yerlerde uygulanabilrliiği üzerinde konuşulacak. Söylence, menkıbe türleri karşılaştırılacak |
ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. |
yorumlama |
|
12 |
Destan "Gılgamış" ve "İlyada ve Odisee" destanlarından bölüm secilecek. Türe yönelik kısa bilgi verilecek. |
Türle ilgili bilgi toplanacak. metin bölümleri okunacak |
Metine içkinlik yöntemi |
|
13 |
Destan bölümlerine yönelik şiir şeklinde sorular sorularak yazılacak |
ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. |
yaratıcı yazma yöntemi ile metne soru sorma tekniği uygulanacak |
|
14 |
Destan bölümlerine yönelik şiir şeklinde sorular sorularak yazılacak |
ilgili kaynaklar taranacak ve okunacak. |
yaratıcı yazma yöntemi ile metne soru sorma tekniği uygulanacak |
|
15 |
Anekdot türü ile ilgili bilgi verilecek. Einstein ile ilgili Anekdot işlenecek |
Türle ilgili bilgi toplanacak. |
yaratıcı yazma yöntemi uygulanacak |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
4 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
3 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
5 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
2 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
5 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
3 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
3 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
5 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
4 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
5 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
5 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
5 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
3 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
5 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
3 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
4 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
3 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|