|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Metin Dilbilgisi II |
|
Dersin Kodu |
: |
YDA214 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ERGÜN SERİNDAĞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dilbilgisel ulamların metin içerisindeki işlevlerini kavrar Yanliş kullanılan dilbilgesel yapıların konu bütünlüğüne etkisini kavrar. Yazılı ve sözlü metinlerin dilbilgisel farklılığını ve işlevlerini kavrar. Metin türlerine göre dilbilgisel yapıların seçiminde fikir sahibi olur. Dilbilgisel karmaşık metinleri çözümleyebilir. Dil yapıları aracılığıyla anlamın yaratılması konusunda bilinçlenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Almancada metinselliği sağlayan dilbilgisel öğeleri kavrama. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Almanca yazılmış metinlerde kullanılan yapı ve işlevlerin kuramsal ve uygulamalı olarak incelenmesi, öğrenilenlerin alıştırmalarla pekiştirilmesi .
|
|
Dersin Dili |
: |
Almanca |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Metinlerde ortaçlı yapıların kullanımı |
Hall, K.; Scheiner, B. S. 243-259 |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama |
|
2 |
Metinlerde ortaçlı yapıların kullanımı |
Hall, K.; Scheiner, B. S. 243-259 |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama |
|
3 |
Metinlerde ortaçlı yapıların kullanımı |
Hall, K.; Scheiner, B. S. 243-259 |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama |
|
4 |
Metinlerde ortaçlı tümcelerin kullanımı |
Hall, K.; Scheiner, B. S. 259-275 |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama |
|
5 |
Metinlerde ortaçlı tümcelerin kullanımı |
Hall, K.; Scheiner, B. S. 259-275 |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama |
|
6 |
Metinlerde dilek kipi II kullanımı |
Hall, K.; Scheiner, B. S. 91-115 |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama |
|
7 |
Metinlerde dilek kipi II kullanımı |
Hall, K.; Scheiner, B.S. 91-115 |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama |
|
8 |
Arasınav |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Metinlerde dilek kipi I kullanımı |
Hall, K.; Scheiner, B. S. 115-127 |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama |
|
10 |
Metinlerde dilek kipi I kullanımı |
Hall, K.; Scheiner, B. S. 115-127 |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama |
|
11 |
Değişik dilbilgisel ifadeler(Adlaştırma-Eylemleştirme) |
Hall, K.; Scheiner, B. S. 163-171 |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama |
|
12 |
Değişik dilbilgisel ifadeler(Alternatif edilgen yapılar) |
Hall, K.; Scheiner, B. S. 79-91 |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama |
|
13 |
Metinlerde değişik dilbilgisel ifadeler |
Güncel metinler |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama |
|
14 |
Metinlerde değişik dilbilgisel ifadeler |
Güncel metinler |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama |
|
15 |
Metinlerde değişik dilbilgisel ifadeler |
Güncel metinler |
Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Dreyer-Schmitt (1996), Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik ,München:Verlag für Deutsch.
Helbig,G.;Buscha,J.(1974), Übungsgrammatik Deutsch, Leipzig: Langenscheid.
Helbig,G.;Buscha, J. (1974), Deutsche Grammatik. Ein handbuch für den Ausländerunterricht, Leipzig: Veb Verlag.
Hall, K.; Scheiner, B. (1997), Übungsgrammatik für Fortgeschrittene, Ismaning: Verlag für Deutsch
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Konu bağlamında bilimsel ve gazete metinleri, internet kaynakları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
4 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
4 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
3 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
2 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
4 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
2 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
4 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
3 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
3 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
0 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
4 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
4 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
4 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
2 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
3 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
0 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
3 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
3 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
4 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 71 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|