Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Metin Dilbilgisi II

Dersin Kodu : YDA214

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ERGÜN SERİNDAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dilbilgisel ulamların metin içerisindeki işlevlerini kavrar
Yanliş kullanılan dilbilgesel yapıların konu bütünlüğüne etkisini kavrar.
Yazılı ve sözlü metinlerin dilbilgisel farklılığını ve işlevlerini kavrar.
Metin türlerine göre dilbilgisel yapıların seçiminde fikir sahibi olur.
Dilbilgisel karmaşık metinleri çözümleyebilir.
Dil yapıları aracılığıyla anlamın yaratılması konusunda bilinçlenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Almancada metinselliği sağlayan dilbilgisel öğeleri kavrama.

Dersin İçeriği : Almanca yazılmış metinlerde kullanılan yapı ve işlevlerin kuramsal ve uygulamalı olarak incelenmesi, öğrenilenlerin alıştırmalarla pekiştirilmesi .

Dersin Dili : Almanca

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Metinlerde ortaçlı yapıların kullanımı Hall, K.; Scheiner, B. S. 243-259 Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama
2 Metinlerde ortaçlı yapıların kullanımı Hall, K.; Scheiner, B. S. 243-259 Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama
3 Metinlerde ortaçlı yapıların kullanımı Hall, K.; Scheiner, B. S. 243-259 Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama
4 Metinlerde ortaçlı tümcelerin kullanımı Hall, K.; Scheiner, B. S. 259-275 Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama
5 Metinlerde ortaçlı tümcelerin kullanımı Hall, K.; Scheiner, B. S. 259-275 Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama
6 Metinlerde dilek kipi II kullanımı Hall, K.; Scheiner, B. S. 91-115 Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama
7 Metinlerde dilek kipi II kullanımı Hall, K.; Scheiner, B.S. 91-115 Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama
8 Arasınav Yazılı sınav
9 Metinlerde dilek kipi I kullanımı Hall, K.; Scheiner, B. S. 115-127 Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama
10 Metinlerde dilek kipi I kullanımı Hall, K.; Scheiner, B. S. 115-127 Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama
11 Değişik dilbilgisel ifadeler(Adlaştırma-Eylemleştirme) Hall, K.; Scheiner, B. S. 163-171 Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama
12 Değişik dilbilgisel ifadeler(Alternatif edilgen yapılar) Hall, K.; Scheiner, B. S. 79-91 Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama
13 Metinlerde değişik dilbilgisel ifadeler Güncel metinler Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama
14 Metinlerde değişik dilbilgisel ifadeler Güncel metinler Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama
15 Metinlerde değişik dilbilgisel ifadeler Güncel metinler Düz anlatım, tartışma, beyin fırtınası, uygulama
16/17 Final Sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Dreyer-Schmitt (1996), Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik ,München:Verlag für Deutsch.
 Helbig,G.;Buscha,J.(1974), Übungsgrammatik Deutsch, Leipzig: Langenscheid.
 Helbig,G.;Buscha, J. (1974), Deutsche Grammatik. Ein handbuch für den Ausländerunterricht, Leipzig: Veb Verlag.
 Hall, K.; Scheiner, B. (1997), Übungsgrammatik für Fortgeschrittene, Ismaning: Verlag für Deutsch
Diğer Kaynaklar  Konu bağlamında bilimsel ve gazete metinleri, internet kaynakları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. 4
2 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. 4
3 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. 3
4 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 2
5 Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 4
6 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. 2
7 Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. 4
8 Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
9 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. 3
10 Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. 0
11 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. 4
12 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. 4
13 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. 4
14 Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. 2
15 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 3
16 Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. 0
17 Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 3
18 Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. 3
19 Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. 4
20 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 71
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.84
Dersin AKTS Kredisi: 3