|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Rehberlik |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 403 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SABAHATTİN ÇAM |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Rehberlik hizmetlerinin önemini kavrar. Rehberliği tanımlar ve amaç ve ilkelerini açıklar. Rehberlik hizmet alanlarını açıklar. Rehberlik modellerini açıklar. Bireyi tanımada kullanılan farklı teknikler ve ölçekleri anlar. Rehberliğin örgüt yapısını anlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Psikolojik danışma ile ilgili temel kavram ve ilkeleri öğretmek, psikolojik danışmanın gelişimi, danışma alanları ve yardım meslekleri konusunda uygun anlayışlar geliştirmelerine katkı sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin temel kavram ve ilkeler, psikolojik danışma ve rehberliğin tarihçesi, alanı ve dalları, kullanılan araştırma ve değerlendirme yöntemleri, psikolojik danışma süreci, psikolojik danışma kuramları, psikolojik danışma ve rehberlikte etik ve yasal konular. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çağdaş eğitim sisteminde öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik |
İlgili konuları okuma |
soru cevap,etkileşime dayalı |
|
2 |
Çağdaş eğitim sisteminde öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik |
İlgili konuları okuma |
soru cevap,etkileşime dayalı |
|
3 |
Rehberlik türleri |
İlgili konuları okuma |
soru cevap,etkileşime dayalı |
|
4 |
Rehberlik türleri |
İlgili konuları okuma |
soru cevap,etkileşime dayalı |
|
5 |
Rehberlik hizmet alanları |
İlgili konuları okuma |
soru cevap,etkileşime dayalı |
|
6 |
Rehberlik hizmet alanları |
İlgili konuları okuma |
soru cevap,etkileşime dayalı |
|
7 |
Rehberlik hizmet alanları |
İlgili konuları okuma |
soru cevap,etkileşime dayalı |
|
8 |
Arasınav |
|
Yazıiı sınav |
|
9 |
Bireyi tanıma teknikleri |
İlgili konuları okuma |
soru cevap,etkileşime dayalı |
|
10 |
Bireyi tanıma teknikleri |
İlgili konuları okuma |
soru cevap,etkileşime dayalı |
|
11 |
Bireyi tanıma teknikleri |
İlgili konuları okuma |
soru cevap,etkileşime dayalı |
|
12 |
Bireyi tanıma teknikleri |
İlgili konuları okuma |
soru cevap,etkileşime dayalı |
|
13 |
Psikolojik Danışma ve rehberlik hizmetlerinde örgütlenme |
İlgili konuları okuma |
soru cevap,etkileşime dayalı |
|
14 |
Psikolojik Danışma Kuramları, İnsancıl eğitim |
İlgili konuları okuma |
soru cevap,etkileşime dayalı |
|
15 |
Psikolojik Danışma Kuramları, İnsancıl eğitim |
İlgili konuları okuma |
soru cevap,etkileşime dayalı |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kaya, A .(2004). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara: Anı Yayınları.
Yeşilyaprak, B. (2002). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayın Dağıtım
Kepçeoğlu, M. (1988). Psikolojik Danışma ve Rehberlik. Ankara: Kadıoğlu Matbaacılık.
Kuzgun, Y.(2004). İlköğretimde Rehberlik. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
0 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
5 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
4 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
0 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
0 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
0 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
0 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
4 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
2 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
4 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
2 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
0 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
3 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
3 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
0 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
0 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
0 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 85 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|