|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sınıf Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 309 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA SADIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sınıfın genel özelliklerini açıklar Sınıf yönetiminin eğitim sistemindeki önemini fark eder. Öğretmenlerin sınıflarını yönetmelerini etkileyen faktörleri açıklar Sınıf yönetiminin temel ilkelerini tartışır Sınıf yönetim yaklaşım ve stratejilerini açıklar
Sınıf yönetiminin boyutlarını analiz eder
Sınıf yönetim stratejilerinin benzerlik ve farklıklarını tartışır Sınıf yönetim stratejilerini ve ilkelerini örnek olaylar üzerinde uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin genel amacı sınıf yönetiminin eğitim sistemindeki önemini tartışmak, sınıf yönetiminin temel stratejilerini, ilkelerini ve boyutlarını incelemek ve etkili yönetim becerileri geliştirmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste sınıf yönetiminin temel ilkeleri, stratejileri ve sınıfın fiziksel çevresi, kural ve prosedürlerin oluşturulması, sınıfta zaman yönetimi, etkili öğretim, etkili iletişim becerileri ve disiplin problemlerini en aza indirgeme gibi konular ele alınmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin genel tanıtımı
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
2 |
Sınıfın genel özellikleri ve sınıf yönetiminin temel ilkeleri
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay
|
|
3 |
Sınıf yönetimini etkileyen faktörler
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay
|
|
4 |
Sınıf yönetim yaklaşımları ve stratejileri
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay
|
|
5 |
Sınıf kuralları: geliştirilmesi ve öğrencilere benimsetilmesi |
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
Düz anlatım, beyin fırtınası, küçük grup tartışması, örnek olay |
|
6 |
Sınıfın fiziksel çevresini düzenleme
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay
|
|
7 |
Kronik düzeydeki istenmeyen davranışlarla başa çıkma |
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
Düz anlatım, beyin fırtınası, örnek olay |
|
8 |
Ara sınav |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Çoktan seçmeli test |
|
9 |
Sınıfta öğretimin yönetimi
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay
|
|
10 |
Öğrencilerin öğrenmeye karşı motivasyonunu arttırma
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay
|
|
11 |
Zaman yönetimi
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay
|
|
12 |
Etkili iletişim becerileri
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay
|
|
13 |
Disiplin problemleriyle baş etme
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay
|
|
14 |
Disiplin problemleriyle baş etme
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay
|
|
15 |
Aile -öğretmen ilişkileri
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay
|
|
16/17 |
Final Sınavı |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Çoktan seçmeli test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Charles, C. M. (1996), Building Classroom Management, New York: Longman Publishes.
Başar, H. (1997), Sınıf Yönetimi (3. Baskı), Ankara: Önder Matbaacılık Ltd. Şti.
Sadık, F. Sınıf yönetimi ders notu, Eğitim Fakültesi Yayını.
Z. Kaya (Ed.), Sınıf Yönetimi, Ankara: Pegem Yayıncılık.
H. Kıran (Ed.), Sınıf Yönetimi, Ankara: AnıYayıncılık.
Çelik, V. (2003), Sınıf Yönetimi (2. Basım), Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
E. Karip (Ed.), Sınıf Yönetimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Jones, V. F. , Jones, L. S. (1998), Comprehensive Classroom Management, Creating Communities of Support and Solving Problems (5. Edition), Usa: Allyn & Bacon Company.
Kauffman, J. M.; Mostert, M. P. ; Trent, S. C. ; Hallahan, D. P. (1998), Managing Classroom Behaviour (2. Edition), USA: Allyn and Bacon Company.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
3 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
5 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
5 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
0 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
0 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
0 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
0 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
5 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
3 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
5 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
3 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
0 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
3 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
3 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
5 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
0 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
0 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
0 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
6 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 58 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|