|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ölçme Ve Değerlendirme |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 304 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. TUGAY AKBULUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ölçme ve değerlendirme kavramlarını tanımlar Öğretimde ölçme ve değerlendirmenin rolünü kavrar ve öneminin farkında olur Eğitimde kullanılan ölçme araç ve tekniklerini açıklar Ölçme araçlarında bulunması gereken özellikleri açıklar Test maddesi hazırlar, uygular ve değerlendirir Okul öğrenmelerinde kullanılan araçlardan elde edilen puanların test ve madde istatistiklerini hesaplar Değerlendirme ve not verme tekniklerini uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin temel amacı, ölçme ve değerlendirmeyle ile ilgili kavramsal ve kuramsal çerçeveyi, eğitimde kullanılan ölçme araç ve yöntemlerinin niteliklerini, Bloom un orijinal ve revize edilmiş taksonomisini ve ölçme ve değerlendirmeye etkilerini, sınav türleriyle ilgili kavramsal ve uygulamaya dönük yönlerini, ölçümleri betimlemede yararlanılabilecek temel istatistiksel işlemleri ve uygulanmasını, ölçme aracı geliştirme sürecini, test ve madde analizine dönük işlemleri ve değerlendirme yaklaşımlarını ve not verme süreçlerini incelemektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğretimde ölçme ve değerlendirmenin rolü ve önemi.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel Kavramlar (ölçme, değerlendirme vb. ), Ölçmede Hata Türleri, Ölçme Hatalarının Kaynakları, |
İlgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
2 |
Ölçme ve değerlendirme ilişkisi, Ölçme ve değerlendirmenin amacı, Değerlendirme türleri |
ilgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
3 |
Eğitimde kullanılan ölçme araç ve teknikleri, Test Dışı Teknikler |
ilgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
4 |
İyi bir testte bulunması gereken özellikler |
ilgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
5 |
Geleneksel Ölçme Araç ve Teknikleri |
ilgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
6 |
Geleneksel Ölçme Araç ve Teknikleri |
lgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
7 |
Alternatif Ölçme Araç ve Teknikleri |
ilgili konuları okuma ve araştırma, örnek ölçme araçları hazırlama |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Sınav Planı ve ölçme aracı hazırlama |
ilgili konuları okuma ve araştırma, çoktan seçmeli soru örnekleri hazırlama |
Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması/Proje |
|
10 |
Ölçme aracı uygulama ve değerlendirilmesi |
başarı testini uygulama |
Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
11 |
madde analizi |
lgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
12 |
Test analizi |
lgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
13 |
Test analizi |
lgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Tartışma/Küçük grup çalışması |
|
14 |
Not Verme Teknikleri |
ilgili konuları okuma ve araştırma |
Düz anlatım/Soru-cevap/Tartışma |
|
15 |
Dönem değerlendirmesi |
konuları gözden geçirme |
soru- cevap, tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavları |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bahar, M., Durmuş, S., Nartgün, Z. Ve Bıçak, B. (2008). Geleneksel-alternatif: Ölçme ve değerlendirme öğretmen el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
Atılgan H., Kan, A. ve Doğan, N. (2007). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Atılgan H. (Editör). Ankara: Anı Yayıncılık
Tekin, H. (2000). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınevi
Yılmaz, H. (2002). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (6. Basım). Konya: Çizgi Kitabevi.
Tan, Ş. (2008). Öğretimde ölçme ve değerlendirme: KPSS El kitabı. Ankara: Pegem Akadem
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
0 |
|
2 |
İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
0 |
|
3 |
Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar. |
0 |
|
4 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
0 |
|
5 |
Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
0 |
|
6 |
Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
0 |
|
7 |
Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. |
0 |
|
8 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
0 |
|
9 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. |
0 |
|
10 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
0 |
|
11 |
Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
0 |
|
12 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
5 |
|
13 |
Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
0 |
|
14 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur. |
0 |
|
15 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
4 |
|
16 |
Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
17 |
Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. |
0 |
|
18 |
Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
3 |
|
19 |
Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
0 |
|
20 |
Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 94 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|