|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Makro İktisat |
|
Dersin Kodu |
: |
İKT 704 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MURAT DOĞANLAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Açık ekonomide makro iktisadının anlaşılması Ekonominin yapısının toplam değişkenler cinsinden ele alınması Makroiktisadın yapısı ve tarihsel arkaplanının analizi İleri düzey makroiktisadi bilgilerin içselleştirilmesi Temel makroiktisadı değişkenlerin ekonomik yapı üzerindeki etkilerin incelenmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı; ekonominin yapısını toplam değişkenler cinsinden ele almaktır. Bu bağlamda makroiktisadın yapısı ve tarihsel arka planı incelenerek, ileri düzey makro iktisat bilgilerinin anlaşılması sağlanacaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kalkınma Makroekonomisine Giriş, Makroiktisadın Tarihsel Arkaplanı, İktisadi Yapı ve Makroiktisat: Gelişmekte Olan Ülkelerin İktisadi Özellikleri, Toplam Büyüklükler, Üretim ve Piyasa Yapısı, Davranış Fonksiyonları, Mali Bütçe ve Mali Yönetim, Maliye Politikasının Makroekonomik Etkileri, Finans Piyasaları ve Para Politikasının Dönüşüm Süreci, Para Politikası Analizleri için Bir Çerçeve, Enflasyon Hedeflemesi ve Faiz Oranına İlişkin Kurallar, Döviz Kuru Rejiminin Belirlenmesi, Şokların Rolü, Daraltıcı Etkiler ve Ahlaki Risk, Açık Ekonomi Makroiktisadı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kalkınma Makroekonomisine Giriş |
Ders kitabını okuma |
Anlatım ve Problem çözme |
|
2 |
Makroiktisadın Tarihsel Arkaplanı |
Ders kitabını okuma |
Anlatım ve Problem çözme |
|
3 |
İktisadi Yapı ve Makroiktisat: Gelişmekte Olan Ülkelerin İktisadi Özellikleri |
Ders kitabını okuma |
Anlatım ve Problem çözme |
|
4 |
Toplam Büyüklükler, Üretim ve Piyasa Yapısı |
Ders kitabını okuma |
Anlatım ve Problem çözme |
|
5 |
Toplam Büyüklükler, Üretim ve Piyasa Yapısı
|
Ders kitabını okuma |
Anlatım ve Problem çözme |
|
6 |
Davranış Fonksiyonları, Mali Bütçe ve Mali Yönetim
|
Ders kitabını okuma |
Anlatım ve Problem çözme |
|
7 |
Maliye Politikasının Makroekonomik Etkileri |
Ders kitabını okuma |
Anlatım ve Problem çözme |
|
8 |
Arasınav |
|
|
|
9 |
Finans Piyasaları ve Para Politikasının Dönüşüm Süreci
|
Ders kitabını okuma |
Anlatım ve Problem çözme |
|
10 |
Para Politikası Analizleri için Bir Çerçeve |
Ders kitabını okuma |
Anlatım ve Problem çözme |
|
11 |
Para Politikası Analizleri için Bir Çerçeve-II |
Ders kitabını okuma |
Anlatım ve Problem çözme |
|
12 |
Enflasyon Hedeflemesi ve Faiz Oranına İlişkin Kurallar |
Ders kitabını okuma |
Anlatım ve Problem çözme |
|
13 |
Döviz Kuru Rejiminin Belirlenmesi |
Ders kitabını okuma |
Anlatım ve Problem çözme |
|
14 |
Döviz Kuru Rejiminin Belirlenmesi: Şokların Rolü, Daraltıcı Etkiler ve Ahlaki Risk |
Ders kitabını okuma |
Anlatım ve Problem çözme |
|
15 |
Açık Ekonomi Makroiktisadı |
Ders kitabını okuma |
Anlatım ve Problem çözme |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Macroeconomics Development, Pierre-Richard Agenor and Peter J.Montiel, 1999.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
4 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
4 |
|
3 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
5 |
|
4 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
2 |
|
5 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
2 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
4 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
4 |
|
8 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
1 |
|
9 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
4 |
|
10 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
2 |
|
11 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
5 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
6 |
96 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|