|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ekonomik Büyüme Teorileri |
|
Dersin Kodu |
: |
İKT 702 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NEJAT ERK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ekonomi politiğin gelişim evrelerinin anlaşılması Mitoloji ve felsefe ilişkisinin kavranması Gelişmenin sosyal ve politik ölçütlerinin anlaşılması Ekonomik büyüme kuramlarının analitik çerçevesinin anlaşılması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ekonomi politiğin gelişim evrelerinin, gelişme kavramının anlamının, gelişmenin ekonomik ölçütlerinin, ekonomik büyüme kuramlarını ve bu kuramlara ilişkin son gelişmelerin öğrencilerden tarafından tam olarak algılanması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Alternatif büyüme teorileri, büyüme, tasarruf, beşeri sermaye, yatirim, kamu harcamalari, içsel büyüme, diş ticaret ilişkisi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
2 |
Ekonomik Büyüme Kuramının Genel Değerlendirmesi |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
3 |
Teknolojik Değişme |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
4 |
Yatırım Kökenli Büyüme |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
5 |
İhracat Kökenli Büyüme |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
6 |
Kaldor Yaklaşımı ve Verdorn Kanunu |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
7 |
Kamu Sektörü ve Ekonomik Büyüme |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
8 |
Ara Dönem |
|
|
|
9 |
Ekonomik Büyümenin Politik İktisadı |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
10 |
İçsel Büyüme Modelleri |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
11 |
İçsel Büyüme Modelleri |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
12 |
Hizmet Sektörü ve Büyüme |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
13 |
Nüfus Artışı ve Büyüme |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
14 |
Beşeri Sermaye ve Büyüme |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
15 |
Beşeri Sermaye ve Büyüme |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Theories of comparative economic growth
Kwang choi 1983
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
2 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
5 |
|
3 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
4 |
|
4 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
0 |
|
5 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
2 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
3 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
3 |
|
8 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
1 |
|
9 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
2 |
|
10 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
1 |
|
11 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
4 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
6 |
96 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|