|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş ve Konuların Tanıtımı |
Yatırım projeleri kitabının ilgli bolumlunun okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili sayısal örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
2 |
Yatırım ve proje kavramı, yatırım türleri, Yatırım projelerinin firma ve milli ekonomi açısından önemi. |
Yatırım projeleri kitabının ilgli bolumlunun okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili sayısal örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
3 |
Yatırım kararını etkileyen faktörler. Sabit sermaye yatırımlarını farklılaştıran özellikler, işletmeleri yatırım yapmaya iten faktörler |
Yatırım projeleri kitabının ilgli bolumlunun okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili sayısal örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
4 |
Yatırım Projesini Hazırlama Süreci: Ön etüd, Pazar etüdü, Talep Analizi, Yatırım kapasitesinin belirlenmesi, kuruluş yerinişn belirlenmesi |
Yatırım projeleri kitabının ilgli bolumlunun okunması |
yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili sayısal örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
5 |
Yatırım projesinin teknik yönden hazırlanması, fizibilite etüdleri (ekonomik, teknik, finansal) |
Yatırım projeleri kitabının ilgli bolumlunun okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili sayısal örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
6 |
Yatırımları teşvik sisteminde Türkiye uygulamaları |
Yatırım projeleri kitabının ilgli bolumlunun okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili sayısal örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
7 |
Sabit sermaye tutarının belirlenmesi, İşletme sarmayesi ihtiyacının hesaplanması |
Yatırım projeleri kitabının ilgli bolumlunun okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili sayısal örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
8 |
Vize Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Yatırım projesinin firma açısından değerlendirilmesi |
Yatırım projeleri kitabının ilgli bolumlunun okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili sayısal örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
10 |
Yatırım projelerinin değerlendirilmesinde kullanılan statik yöntemler |
Yatırım projeleri kitabının ilgli bolumlunun okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili sayısal örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
11 |
Yatırım projelerinin değerlendirilmesinde kullanılan dinamik yöntemler |
Yatırım projeleri kitabının ilgli bolumlunun okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili sayısal örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
12 |
Yatırım projelerinin değerlendirilmesinde kullanılan dinamik yöntemler |
Yatırım projeleri kitabının ilgli bolumlunun okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili sayısal örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
13 |
Projelerin milli ekonomi açısından değerlendirilmesi |
Yatırım projeleri kitabının ilgli bolumlunun okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili sayısal örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
14 |
Kullanılan Yöntemler: Sermaye/Hasıla, Sermaye/İstihdam Oranları ve Döviz Hasıla/Masraf Yöntemi |
Yatırım projeleri kitabının ilgli bolumlunun okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili sayısal örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
15 |
İşlenilen konuların gozden gecirilmesi |
Yatırım Projeleri kitabının işlenen bolumlerinin gozden gecirilmesi |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili sayısal örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
3 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
3 |
|
3 |
Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. |
4 |
|
4 |
Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. |
3 |
|
5 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
4 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
2 |
|
7 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
3 |
|
8 |
Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme.
|
1 |
|
9 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
4 |
|
10 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
4 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
4 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
4 |
|
13 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
5 |
|
14 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
4 |
|
15 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. |
4 |
|
16 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
4 |
|
17 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|