|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
*Finansal Amaç ve Finans Fonksiyonu |
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 1. bölümünün okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
2 |
*Finansal Analiz ve Denetim:Oran Yöntemiyle Finansal Analiz |
İşletme finansının temelleri kitabının 17.bölümünün okunması ve konu sonu problemlerinin çözülmesi |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
3 |
*Finansal Analiz ve Denetim:Oran Yöntemiyle Finansal Analiz |
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 2. bölümünün okunması -syf 19-109 |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
4 |
*Kara Geçiş Analiz Tekniği |
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 2. bölümünün okunması -syf 109-144 |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
5 |
*Faaliyet Kaldıracı, Finansal Kaldıraç ve Bileşik Kaldıraç |
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 2. bölümünün okunması -syf 109-144 |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
6 |
*Fon Akım Analizi, Finansal Planlama |
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 2. bölümünün okunması -syf 109-144 |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
7 |
*Proforma Finansal Tablolar |
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 2. bölümünün okunması -syf 109-145 |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
8 |
Vize Sınavı |
Vize sınavına hazırlık |
vize sınavı |
|
9 |
Nakit Bütçesi |
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 2. bölümünün okunması -syf 144-163 |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
10 |
Aktiflerin Yönetimi :Dönen Değerler ve Sabit Değerler Yönetiminin Önemi |
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 3. bölümünün okunması -syf 163-187 |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
11 |
Alacak Yönetimi ve Kredili Satış Politikası |
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 3. bölümünün okunması-syf 187-201 |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
12 |
Nakit ve Finansal Varlıklar Yönetimi |
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 4. bölümünün okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
13 |
İşlenen konuların gözden geçirilmesi |
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının ilgili bölümlerinin okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
14 |
İşlenen konuların gözden geçirilmesi |
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının ilgili bölümlerinin okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
15 |
İşlenen konuların gözden geçirilmesi |
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının ilgili bölümlerinin okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Final sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
1 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
1 |
|
3 |
Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. |
1 |
|
4 |
Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. |
1 |
|
5 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
1 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
1 |
|
7 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
1 |
|
8 |
Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme.
|
2 |
|
9 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
1 |
|
10 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
5 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
5 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
5 |
|
13 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
5 |
|
14 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
5 |
|
15 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. |
5 |
|
16 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
5 |
|
17 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|