Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İslam Felsefesinin Batı Felsefesine Etkileri |
|
Dersin Kodu |
: |
FDB 778 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SÜLEYMAN DÖNMEZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Felsefeler arasında bir bütünlük olduğunu kavrar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Arapçadan Latinceye tercüme edilen felsefî eserler; Müslüman filozoflar ve Latin ortaçağ felsefesine etkileri; İslam felsefesinin Batı felsefesine katkıları. Doğu ve Batı’nın felsefi anlamda iki ayrı dünya değil; birbirlerinden ayrılmaları zor görünen bir bütün oldukları tezinin tartışılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İslam düşüncesinin batıya geçişi, tercüme hareketleri, Batı´da yakından tanınan İslam düşünürleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kavramlar ve derse giriş |
Bekir Karlığa - İslam Düşüncesinin Batı Düşüncesine Etkiler s. 27-81 |
yüzyüze |
|
2 |
Farklı iki dünyanın karşılaşması |
Bekir Karlığa - İslam Düşüncesinin Batı Düşüncesine Etkiler s. 81-173 |
yüzyüze |
|
3 |
Tercüme faaliyetlerinin rolü |
Bekir Karlığa - İslam Düşüncesinin Batı Düşüncesine Etkiler s. 211-243 |
yüzyüze |
|
4 |
Kindi |
Bekir Karlığa - İslam Düşüncesinin Batı Düşüncesine Etkiler s. 297-307
M. Bayraktar - İsl. Fels. Giriş s. 247-249 |
yüzyüze |
|
5 |
Farabi |
Bekir Karlığa - İslam Düşüncesinin Batı Düşüncesine Etkiler s. 307-324
M. Bayraktar - İsl. Fels. Giriş s.249-251 |
yüzyüze |
|
6 |
İbn Sina |
Bekir Karlığa - İslam Düşüncesinin Batı Düşüncesine Etkiler s. 327-371
M. Bayraktar - İsl. Fels. Giriş s. 251-253 |
yüzyzüze |
|
7 |
İbn Rüşd |
Bekir Karlığa - İslam Düşüncesinin Batı Düşüncesine Etkiler s. 371-431
M. Bayraktar - İsl. Fels. Giriş s. 259-263 |
yüzyüze |
|
8 |
Ara sınav |
Önceki konuların gözden geçirilmesi |
yazılı |
|
9 |
Gazali |
Bekir Karlığa - İslam Düşüncesinin Batı Düşüncesine Etkiler s. 431-449
M. Bayraktar - İsl. Fels. Giriş s. 253-255 |
yüzyüze |
|
10 |
İbn Bacce |
Bekir Karlığa - İslam Düşüncesinin Batı Düşüncesine Etkiler s. 449-453
M. Bayraktar - İsl. Fels. Giriş s. 255-256 |
yüzyüze |
|
11 |
İbn Tufeyl |
Bekir Karlığa - İslam Düşüncesinin Batı Düşüncesine Etkiler s. 453-457
M. Bayraktar - İsl. Fels. Giriş s. 256-259 |
yüzyüze |
|
12 |
İbn Fâtik |
Bekir Karlığa - İslam Düşüncesinin Batı Düşüncesine Etkiler s. 457-463 |
yüzyüze |
|
13 |
Mehdi ibn Tumert |
Bekir Karlığa - İslam Düşüncesinin Batı Düşüncesine Etkiler s. 463-467 |
yüzyüze |
|
14 |
Batalyevsi |
Bekir Karlığa - İslam Düşüncesinin Batı Düşüncesine Etkiler s. 467-471 |
yüzyüze |
|
15 |
Tebrizi |
Bekir Karlığa - İslam Düşüncesinin Batı Düşüncesine Etkiler s. 471-473 |
yüzyüze |
|
16/17 |
Final |
Önceki konuların gözden geçirilmesi |
yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklayabilme. |
2 |
|
2 |
Günümüz dünyasında barış ortamının sağlanmasında ve bir arada yaşama kültürünün geliştirilmesinde dinlerin olumlu yönde katkı sağlayabileceğini açıklayabilme. |
3 |
|
3 |
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında yeterli düzeyde donanıma sahip olabilme. |
3 |
|
4 |
Dinin, toplumsal ve bilimsel gelişmeler üzerindeki etkilerini ve sonuçlarını temel kaynaklardan izleyebilme. |
2 |
|
5 |
Alanı ile ilgili temel sorunları tanıma ve bunlarla ilgili çözüm yolları üretebilme. |
4 |
|
6 |
Kamu veya özel sektör kurum ve kuruluşlarında, araştırmacı, eğitimci ve din görevlisi olarak görev alacak öğrencilere beklenen hizmeti sunabilecek niteliklere sahip olabilme. |
3 |
|
7 |
Bilimsel araştırmalarla doğru dini bilgiye ulaşma, elde edilen bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve kullanma yeteneğine sahip olma. |
4 |
|
8 |
Alanı ile ilgili temel kaynakları tanıma ve bunlara ulaşabilme niteliğine sahip olabilme. |
4 |
|
9 |
Din ve toplum ilişkileri ile ilgili temel konular üzerinde bağımsız bilimsel araştırmalar yapabilme ve sonuçlara ulaşabilme. |
3 |
|
10 |
Ulaştığı sonuçları, objektif ve bilimsel kriterlere göre savunabilme. |
2 |
|
11 |
Bilimsel ölçütlere uygun araştırma raporu hazırlayabilme. |
4 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan, insanın ve hayatın anlamını ve değerini açıklamada birlikte düşünülmesi gerektiğini fark edebilme. |
5 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterilmesi gerekliliğini fark edebilme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|