|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Biz kimiz? |
Ş.Teoman Duralı tarafından "Omurgasızlaştırılmış Türklük" ismiyle Dergah Yayınları tarafından 2013 yılında yayınlanan kitabın ilgili bölümlerinin okunması
|
yüzyüze tartışma |
|
2 |
Felsefe ve Bilim |
Ş.Teoman Duralı tarafından "Omurgasızlaştırılmış Türklük" ismiyle Dergah Yayınları tarafından 2013 yılında yayınlanan kitabın ilgili bölümlerinin okunması
|
yüzyüze tartışma |
|
3 |
İslam Öncesi Türk Düşüncesi: Genel Özellikler |
Ş.Teoman Duralı tarafından "Omurgasızlaştırılmış Türklük" ismiyle Dergah Yayınları tarafından 2013 yılında yayınlanan kitabın ilgili bölümlerinin okunması
|
yüzyüze tartışma |
|
4 |
İslam Öncesi Türk Düşüncesi: Tanrı |
S. Hayri Bolay tarafından "Türk düşüncesinde Gezintiler" ismiyle Nobel Yayınları tarafından 2007 yılında yayınlanan kitabın ilgili bölümlerinin okunması |
yüzyüze tartışma |
|
5 |
İslam Öncesi Türk Düşüncesi: ´Kut´ kavramı |
Yusuf Has Hacib tarafından yazılan "Kutadgu Bilig" isimli kitabın ilgili bölümlerinin okunması |
yüzyüze tartışma |
|
6 |
İslam Öncesi Türk Düşüncesi: Kültür ve Felsefe |
S. Hayri Bolay tarafından "Türk düşüncesinde Gezintiler" ismiyle Nobel Yayınları tarafından 2007 yılında yayınlanan kitabın ilgili bölümlerinin okunması |
yüzyüze tartışma |
|
7 |
İslam Öncesi Türk Düşüncesi: Genel Özellikler |
Ş.Teoman Duralı tarafından "Omurgasızlaştırılmış Türklük" ismiyle Dergah Yayınları tarafından 2013 yılında yayınlanan kitabın ilgili bölümlerinin okunması
|
yüzyüze tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Önceki konuların gözden geçirilmesi |
yazılı sınav |
|
9 |
Kutadgu Bilig ve Divan-ı Lugati´t-Türk |
Yusuf Has Hacib tarafından yazılan "Kutadgu Bilig" isimli kitabın ve Kaşgarlı Mahmud tarafından yazılan "Divan-ı Lügati´t Türk" isimli kitapların ilgili bölümlerinin okunması
|
yüzyüze tartışma |
|
10 |
Selçuklular ve Türk düşüncesi |
S. Hayri Bolay tarafından "Türk düşüncesinde Gezintiler" ismiyle Nobel Yayınları tarafından 2007 yılında yayınlanan kitabın ilgili bölümlerinin okunması |
yüzyüze tartışma |
|
11 |
Anadolu Selçukluları ve Türk Düşüncesi |
S. Hayri Bolay: Türk düşüncesinde GezintilerS. Hayri Bolay tarafından "Türk düşüncesinde Gezintiler" ismiyle Nobel Yayınları tarafından 2007 yılında yayınlanan kitabın ilgili bölümlerinin okunması |
yüzyüze tartışma |
|
12 |
Mevlana ve akıl |
S. Hayri Bolay tarafından "Türk düşüncesinde Gezintiler" ismiyle Nobel Yayınları tarafından 2007 yılında yayınlanan kitabın ilgili bölümlerinin okunması |
yüzyüze tartışma |
|
13 |
Fatih´ten önce Osmanlı-Türk düşüncesi |
S. Hayri Bolay tarafından "Osmanlı Düşünce Dünyası" ismiyle Akçağ Yayınları tarafından 2011 yılında yayınlanan kitabın ilgili bölümlerinin okunması |
yüzyüze tartışma |
|
14 |
Fatih´ten sonra Osmanlı-Türk düşüncesi |
S. Hayri Bolay tarafından "Osmanlı Düşünce Dünyası" ismiyle Akçağ Yayınları tarafından 2011 yılında yayınlanan kitabın ilgili bölümlerinin okunması |
yüzyüze tartışma |
|
15 |
Final sınavı |
Önceki konuların gözden geçirilmesi |
yazılı sınav |
|
16/17 |
Final sınavı |
Önceki konuların gözden geçirilmesi |
yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklayabilme. |
3 |
|
2 |
Günümüz dünyasında barış ortamının sağlanmasında ve bir arada yaşama kültürünün geliştirilmesinde dinlerin olumlu yönde katkı sağlayabileceğini açıklayabilme. |
3 |
|
3 |
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında yeterli düzeyde donanıma sahip olabilme. |
3 |
|
4 |
Dinin, toplumsal ve bilimsel gelişmeler üzerindeki etkilerini ve sonuçlarını temel kaynaklardan izleyebilme. |
3 |
|
5 |
Alanı ile ilgili temel sorunları tanıma ve bunlarla ilgili çözüm yolları üretebilme. |
3 |
|
6 |
Kamu veya özel sektör kurum ve kuruluşlarında, araştırmacı, eğitimci ve din görevlisi olarak görev alacak öğrencilere beklenen hizmeti sunabilecek niteliklere sahip olabilme. |
3 |
|
7 |
Bilimsel araştırmalarla doğru dini bilgiye ulaşma, elde edilen bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve kullanma yeteneğine sahip olma. |
3 |
|
8 |
Alanı ile ilgili temel kaynakları tanıma ve bunlara ulaşabilme niteliğine sahip olabilme. |
4 |
|
9 |
Din ve toplum ilişkileri ile ilgili temel konular üzerinde bağımsız bilimsel araştırmalar yapabilme ve sonuçlara ulaşabilme. |
3 |
|
10 |
Ulaştığı sonuçları, objektif ve bilimsel kriterlere göre savunabilme. |
3 |
|
11 |
Bilimsel ölçütlere uygun araştırma raporu hazırlayabilme. |
3 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan, insanın ve hayatın anlamını ve değerini açıklamada birlikte düşünülmesi gerektiğini fark edebilme. |
4 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterilmesi gerekliliğini fark edebilme. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|