Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Felsefede Tanrı Sorunu ve Tanrı-İnsan İlişkisi

Dersin Kodu : FDB 777

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. SÜLEYMAN DÖNMEZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tanrı ve insan kavramının Felsefede ve İlahiyatta henüz çözümlenmemiş bir problem olduğunu anlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Felsefe ve İlahiyatın temel kavramı ve problemi olan Tanrı kavramının insani düşünmeyle yakın ilişki içerisinde olduğunu kavramak.

Dersin İçeriği : Tanrı kavramının insanı merkeze alarak felsefi çerçevede sorgulanması dersin içeriğini oluşturur.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Allah-insan ilişkisinde temel kavramlar Ş. A. Düzgün - Allah, Tabiat ve Tarih s. 129-156 yüzyüze
2 Ontolojik ve epistemolojik Allah tasavvurları Ş. A. Düzgün - Allah, Tabiat ve Tarih s.156-165 yüzyüze
3 Doğu aleminde tanrılar Cemil Sena - Tanrı Anlayışı s. 64-87 yüzyüze
4 Yunan Filozoflarında Tanrı Cemil Sena - Tanrı Anlayışı s. 91-129 yüzyüze
5 Roma Filozoflarında Tanrı Cemil Sena - Tanrı Anlayışı s. 162-169 yüzyüze
6 Yahudilerde Tanrı Düşüncesi Cemil Sena - Tanrı Anlayışı s.169-174 yüzyzüe
7 Hristiyanlıkta ve Hristiyanlığın ilk ve İskenderiye filozoflarında Tanrı düşüncesi Cemil Sena - Tanrı Anlayışı s. 174-195 yüzyüze
8 Ara sınav Önceki konuların gözden geçirilmesi yazılı sınav
9 16. yy´a kadarki Hristiyan düşünürlerdeki Tanrı düşüncesi Cemil Sena - Tanrı Anlayışı s. 195-239 yüzyüze
10 İslam Felsefesinde Tanrı düşüncesi Cemil Sena - Tanrı Anlayışı s. 239-258 yüzyüze
11 Mistisizmin Tanrı anlayışı Cemil Sena - Tanrı Anlayışı s. 258-278 yüzyüze
12 İngiliz ve bazı Amerilkalı filozoflarda yüce Tanrı sorunu Cemil Sena - Tanrı Anlayışı s. 448-483 yüzyüze
13 Tanrıyı yitirenler: Maddecilik ve yeni inançlar Cemil Sena - Tanrı Anlayışı s. 517-533 yüzyüze
14 Laik düşünce ve iman çekişmeleri Cemil Sena - Tanrı Anlayışı s. 533-553 yüzyüze
15 Toplumbilim bakımından din ve tanrı problemi Cemil Sena - Tanrı Anlayışı s. 553-578 yüzyüze
16/17 Final sınavı Önceki konuların gözden geçirilmesi yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Allah, Tabiat ve Tarih - Şaban Ali Düzgün, Tanrı Anlayışı - Cemil Sena
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklayabilme. 3
2 Günümüz dünyasında barış ortamının sağlanmasında ve bir arada yaşama kültürünün geliştirilmesinde dinlerin olumlu yönde katkı sağlayabileceğini açıklayabilme. 3
3 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında yeterli düzeyde donanıma sahip olabilme. 4
4 Dinin, toplumsal ve bilimsel gelişmeler üzerindeki etkilerini ve sonuçlarını temel kaynaklardan izleyebilme. 4
5 Alanı ile ilgili temel sorunları tanıma ve bunlarla ilgili çözüm yolları üretebilme. 4
6 Kamu veya özel sektör kurum ve kuruluşlarında, araştırmacı, eğitimci ve din görevlisi olarak görev alacak öğrencilere beklenen hizmeti sunabilecek niteliklere sahip olabilme. 3
7 Bilimsel araştırmalarla doğru dini bilgiye ulaşma, elde edilen bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve kullanma yeteneğine sahip olma. 3
8 Alanı ile ilgili temel kaynakları tanıma ve bunlara ulaşabilme niteliğine sahip olabilme. 3
9 Din ve toplum ilişkileri ile ilgili temel konular üzerinde bağımsız bilimsel araştırmalar yapabilme ve sonuçlara ulaşabilme. 3
10 Ulaştığı sonuçları, objektif ve bilimsel kriterlere göre savunabilme. 3
11 Bilimsel ölçütlere uygun araştırma raporu hazırlayabilme. 3
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan, insanın ve hayatın anlamını ve değerini açıklamada birlikte düşünülmesi gerektiğini fark edebilme. 4
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterilmesi gerekliliğini fark edebilme. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 15 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 10 20
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6