|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Allah-insan ilişkisinde temel kavramlar |
Ş. A. Düzgün - Allah, Tabiat ve Tarih s. 129-156 |
yüzyüze |
|
2 |
Ontolojik ve epistemolojik Allah tasavvurları |
Ş. A. Düzgün - Allah, Tabiat ve Tarih s.156-165 |
yüzyüze |
|
3 |
Doğu aleminde tanrılar |
Cemil Sena - Tanrı Anlayışı s. 64-87 |
yüzyüze |
|
4 |
Yunan Filozoflarında Tanrı |
Cemil Sena - Tanrı Anlayışı s. 91-129 |
yüzyüze |
|
5 |
Roma Filozoflarında Tanrı |
Cemil Sena - Tanrı Anlayışı s. 162-169 |
yüzyüze |
|
6 |
Yahudilerde Tanrı Düşüncesi |
Cemil Sena - Tanrı Anlayışı s.169-174 |
yüzyzüe |
|
7 |
Hristiyanlıkta ve Hristiyanlığın ilk ve İskenderiye filozoflarında Tanrı düşüncesi |
Cemil Sena - Tanrı Anlayışı s. 174-195 |
yüzyüze |
|
8 |
Ara sınav |
Önceki konuların gözden geçirilmesi |
yazılı sınav |
|
9 |
16. yy´a kadarki Hristiyan düşünürlerdeki Tanrı düşüncesi |
Cemil Sena - Tanrı Anlayışı s. 195-239 |
yüzyüze |
|
10 |
İslam Felsefesinde Tanrı düşüncesi |
Cemil Sena - Tanrı Anlayışı s. 239-258 |
yüzyüze |
|
11 |
Mistisizmin Tanrı anlayışı |
Cemil Sena - Tanrı Anlayışı s. 258-278 |
yüzyüze |
|
12 |
İngiliz ve bazı Amerilkalı filozoflarda yüce Tanrı sorunu |
Cemil Sena - Tanrı Anlayışı s. 448-483 |
yüzyüze |
|
13 |
Tanrıyı yitirenler: Maddecilik ve yeni inançlar |
Cemil Sena - Tanrı Anlayışı s. 517-533 |
yüzyüze |
|
14 |
Laik düşünce ve iman çekişmeleri |
Cemil Sena - Tanrı Anlayışı s. 533-553 |
yüzyüze |
|
15 |
Toplumbilim bakımından din ve tanrı problemi |
Cemil Sena - Tanrı Anlayışı s. 553-578 |
yüzyüze |
|
16/17 |
Final sınavı |
Önceki konuların gözden geçirilmesi |
yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklayabilme. |
3 |
|
2 |
Günümüz dünyasında barış ortamının sağlanmasında ve bir arada yaşama kültürünün geliştirilmesinde dinlerin olumlu yönde katkı sağlayabileceğini açıklayabilme. |
3 |
|
3 |
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında yeterli düzeyde donanıma sahip olabilme. |
4 |
|
4 |
Dinin, toplumsal ve bilimsel gelişmeler üzerindeki etkilerini ve sonuçlarını temel kaynaklardan izleyebilme. |
4 |
|
5 |
Alanı ile ilgili temel sorunları tanıma ve bunlarla ilgili çözüm yolları üretebilme. |
4 |
|
6 |
Kamu veya özel sektör kurum ve kuruluşlarında, araştırmacı, eğitimci ve din görevlisi olarak görev alacak öğrencilere beklenen hizmeti sunabilecek niteliklere sahip olabilme. |
3 |
|
7 |
Bilimsel araştırmalarla doğru dini bilgiye ulaşma, elde edilen bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve kullanma yeteneğine sahip olma. |
3 |
|
8 |
Alanı ile ilgili temel kaynakları tanıma ve bunlara ulaşabilme niteliğine sahip olabilme. |
3 |
|
9 |
Din ve toplum ilişkileri ile ilgili temel konular üzerinde bağımsız bilimsel araştırmalar yapabilme ve sonuçlara ulaşabilme. |
3 |
|
10 |
Ulaştığı sonuçları, objektif ve bilimsel kriterlere göre savunabilme. |
3 |
|
11 |
Bilimsel ölçütlere uygun araştırma raporu hazırlayabilme. |
3 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan, insanın ve hayatın anlamını ve değerini açıklamada birlikte düşünülmesi gerektiğini fark edebilme. |
4 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterilmesi gerekliliğini fark edebilme. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|