Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türk Eğitim Tarihi Belgeleri

Dersin Kodu : FDB 764

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HASAN KAYIKLIK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Arap harfli alfabe ile yazılı eğitim tarihi ile kaynaklardan yararlanır.
Belgelerdeki hicri ve rumi tarihleri miladi tarihe çevirir.
Devlet arşivlerinde kayıtlı belgelere ulaşabilmek için tasnif biçimlerini tanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Osmanlı döneminde ait eğitimle ilgili orijinal belgeleri tanımak, okumak, tahlil etmek ve değerlendirmek.

Dersin İçeriği : Osmanlıların özellikle son dönemlerinde eğitimle ilgili konularda hazırlanan kanun; layiha, nizamnameleri ile bu hususlara dair orijinal belgelerin tanıtılması, okutulması, tahlil ve değerlendirmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Yüksek lisans dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Örnek matbu belgeler Başbakanlık Osmanlı Devlet ya da Cumhuriyet Arşivinden edilen son dönem eğitim tarihi ile ilgili orijinal belge örnekleri. Belge okuma, düz anlatım, tartışma, soru-cevap
2 Örnek matbu belgeler Başbakanlık Osmanlı Devlet ya da Cumhuriyet Arşivinden edilen son dönem eğitim tarihi ile ilgili orijinal belge örnekleri. Belge okuma, düz anlatım, tartışma, soru-cevap
3 Örnek matbu belgeler Başbakanlık Osmanlı Devlet ya da Cumhuriyet Arşivinden edilen son dönem eğitim tarihi ile ilgili orijinal belge örnekleri. Belge okuma, düz anlatım, tartışma, soru-cevap
4 Örnek matbu belgeler Başbakanlık Osmanlı Devlet ya da Cumhuriyet Arşivinden edilen son dönem eğitim tarihi ile ilgili orijinal belge örnekleri. Belge okuma, düz anlatım, tartışma, soru-cevap
5 Örnek matbu belgeler Başbakanlık Osmanlı Devlet ya da Cumhuriyet Arşivinden edilen son dönem eğitim tarihi ile ilgili orijinal belge örnekleri. Belge okuma, düz anlatım, tartışma, soru-cevap
6 Örnek el yazması belgeler Başbakanlık Osmanlı Devlet ya da Cumhuriyet Arşivinden edilen son dönem eğitim tarihi ile ilgili orijinal belge örnekleri. Belge okuma, düz anlatım, tartışma, soru-cevap
7 Örnek el yazması belgeler Başbakanlık Osmanlı Devlet ya da Cumhuriyet Arşivinden edilen son dönem eğitim tarihi ile ilgili orijinal belge örnekleri. Belge okuma, düz anlatım, tartışma, soru-cevap
8 Vize sınavı Başbakanlık Osmanlı Devlet ya da Cumhuriyet Arşivinden edilen son dönem eğitim tarihi ile ilgili orijinal belge örnekleri. Yazılı sınav
9 Örnek el yazması belgeler Başbakanlık Osmanlı Devlet ya da Cumhuriyet Arşivinden edilen son dönem eğitim tarihi ile ilgili orijinal belge örnekleri. Belge okuma, düz anlatım, tartışma, soru-cevap
10 Örnek el yazması belgeler Başbakanlık Osmanlı Devlet ya da Cumhuriyet Arşivinden edilen son dönem eğitim tarihi ile ilgili orijinal belge örnekleri. Belge okuma, düz anlatım, tartışma, soru-cevap
11 Örnek el yazması belgeler Başbakanlık Osmanlı Devlet ya da Cumhuriyet Arşivinden edilen son dönem eğitim tarihi ile ilgili orijinal belge örnekleri. Belge okuma, düz anlatım, tartışma, soru-cevap
12 Örnek el yazması belgeler Başbakanlık Osmanlı Devlet ya da Cumhuriyet Arşivinden edilen son dönem eğitim tarihi ile ilgili orijinal belge örnekleri. Belge okuma, düz anlatım, tartışma, soru-cevap
13 Örnek el yazması belgeler Başbakanlık Osmanlı Devlet ya da Cumhuriyet Arşivinden edilen son dönem eğitim tarihi ile ilgili orijinal belge örnekleri. Belge okuma, düz anlatım, tartışma, soru-cevap
14 Örnek el yazması belgeler Başbakanlık Osmanlı Devlet ya da Cumhuriyet Arşivinden edilen son dönem eğitim tarihi ile ilgili orijinal belge örnekleri. Belge okuma, düz anlatım, tartışma, soru-cevap
15 Örnek el yazması belgeler Başbakanlık Osmanlı Devlet ya da Cumhuriyet Arşivinden edilen son dönem eğitim tarihi ile ilgili orijinal belge örnekleri. Belge okuma, düz anlatım, tartışma, soru-cevap
16/17 Final sınavı Başbakanlık Osmanlı Devlet ya da Cumhuriyet Arşivinden edilen son dönem eğitim tarihi ile ilgili orijinal belge örnekleri. Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Maarif Hakkında Layihalar I, Matbaa-i Âmire, İstanbul 1339.
 Başbakanlık Osmanlı Devlet ya da Cumhuriyet Arşivinden edilen son dönem eğitim tarihi ile ilgili orijinal belge örnekleri.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 5 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklayabilme. 2
2 Günümüz dünyasında barış ortamının sağlanmasında ve bir arada yaşama kültürünün geliştirilmesinde dinlerin olumlu yönde katkı sağlayabileceğini açıklayabilme. 2
3 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında yeterli düzeyde donanıma sahip olabilme. 3
4 Dinin, toplumsal ve bilimsel gelişmeler üzerindeki etkilerini ve sonuçlarını temel kaynaklardan izleyebilme. 5
5 Alanı ile ilgili temel sorunları tanıma ve bunlarla ilgili çözüm yolları üretebilme. 4
6 Kamu veya özel sektör kurum ve kuruluşlarında, araştırmacı, eğitimci ve din görevlisi olarak görev alacak öğrencilere beklenen hizmeti sunabilecek niteliklere sahip olabilme. 4
7 Bilimsel araştırmalarla doğru dini bilgiye ulaşma, elde edilen bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve kullanma yeteneğine sahip olma. 3
8 Alanı ile ilgili temel kaynakları tanıma ve bunlara ulaşabilme niteliğine sahip olabilme. 4
9 Din ve toplum ilişkileri ile ilgili temel konular üzerinde bağımsız bilimsel araştırmalar yapabilme ve sonuçlara ulaşabilme. 4
10 Ulaştığı sonuçları, objektif ve bilimsel kriterlere göre savunabilme. 4
11 Bilimsel ölçütlere uygun araştırma raporu hazırlayabilme. 3
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan, insanın ve hayatın anlamını ve değerini açıklamada birlikte düşünülmesi gerektiğini fark edebilme. 4
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterilmesi gerekliliğini fark edebilme. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 140
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.6
Dersin AKTS Kredisi: 6