|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hıristiyan İlahiyatına Yaklaşımlar |
|
Dersin Kodu |
: |
FDB 745 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. KADİR ALBAYRAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu Derste, Öğrenciler Hıristiyanlığın doğuşu ve gelişimi hakkında derinlemesine bilgi sahibi olurlar: Hıristiyanlık ve Bizans İmparatorluğu arasındaki ilişkileri tespit edebilirler Hıristiyanlık ve mezhepleri hakkında genel malumat sahibi olurlar. Tanrı, İsa, Kutsal ruh ve Meryem´le ilgili tartışmaları tahlil edebilirler Hıristiyanlık ve modern yorumları ayırt edebilirler. Aslî Günah Doktrini, İlk Günah, İnsanın Düşüşü ve Fesatı gibi Hıristiyanlığın temel kavramlarını ayırtedebilirler. Kurtuluş Doktrini; Geleneksel (Katolik) ve Farklı Ekoller hakkında bilgi sahibi olurlar İsa zamanındaki belli başlı dini cereyanları dönemin özellikleri çerçevesinde yorumlar. Konstantin Döneminin ve Milan Fermanının Hıristiyanlığa etkileri açısından değerlendirmesini yapar. İznik Konsili başta olmak üzere diğer konsilleri, bu konsillerde yapılan teolojik tartışmaları ve alınan kararları yorumlar. Katolik, Ortodoks ve Protestan mezhepleri başta olmak üzere Hıristiyan mezhepleri arasında karşılaştırmalar yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenciyi Hıristiyan teolojisinin temelini oluşturan unsurlardan biri olan "Mesih İsa" hakındaki konular ve araştırmalar hakkında bilgi sahibi yapmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hıristiyanlık Teolojisinin temel konuları olan, Teslis, Kozmoloji, Aslî Günah Doktrini, Kurtuluş Doktrini, Kilise Doktrini gibi konuları detaylı bir şekilde incelemektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Geçmişte ve Günümüzde Hıristiyanlık
|
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Hıristiyanlığın doğuşu esnasındaki sosyo-politik ortam |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
İsa ve havariler |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Pavlus ve misyonu |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Kilise babaları ve yorumları |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
St. Augustinus ve yorumları |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
İlk Konsiller ve etkileri |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların tekrarı |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Tanrı, İsa, Kutsal Ruh ve Meryem tartışmaları |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
Heretikler ve anaakım Hıristiyanlık çatışması |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma ve yorum |
|
11 |
Protestanlığın ortaya çıkışı ve protestan ilahiyatı |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma ve yorum |
|
12 |
Mezhepler arası teolojik farklılıklar |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma ve karşılaştırma |
|
13 |
Doğu ve Batı Hıristiyanlığının teolojik yorumları |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
AnlatımDüz anlatım, soru-cevap, tartışma ve karşılaştırma |
|
14 |
Papalık, Kilisenin etkisi ve yetkisi |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma ve yorum |
|
15 |
Genel değerlendirme ve sonuç |
Bütün Konuların Genel Bir Tekrarı |
Tartışma ve Beyin Fırtınası |
|
16/17 |
Final sınavı |
Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların tekrarı |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Christian Theology - Christian Theology; Baker Academic; 3 edition (August 15, 2013).
Katolik Kilisesi Din ve Ahlak İlkeleri, Bizans Devleti Tarihi, Hıristiyan Kaynaklarına Göre Hıristiyanlık, Yaşayan Dünya Dinleri, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi, Fundamentalist Hıristiyanlık, Üç İsa ve Makaleler
Alister E. McGrath -Theology: The Basics; Wiley-Blackwell; 3 edition (September 13, 2011)
Alister E. McGrath - Christian Theology: An Introduction; Wiley-Blackwell; 5 edition (October 4, 2010)
Alister E. McGrath - Reformation Thought: An Introduction; Wiley-Blackwell; 4 edition (March 19, 2012)
Alister E. McGrath - Historical Theology: An Introduction to the History of Christian Thought; Wiley-Blackwell; 2 edition (July 23, 2012)
Wayne Grudem (Author) , Elliot Grudem (Author) - Christian Beliefs: Twenty Basics Every Christian Should Know; Zondervan (November 8, 2005)
Daniel L. Migliore - Faith Seeking Understanding: An Introduction to Christian Theology; Wm. B. Eerdmans Publishing Company; 2 edition (June 14, 2004)
-Mehmet Aydın, Hıristiyan Kaynaklara Göre Hıristiyanlık
-Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan günümüze Dinler Tarihi
-Mehmet Çelik, Süryani Kilisesi Tarihi I
-Hakan Olgun, Protestanlık
-Thomas Michel, Hıristiyan Tanrı Bilimine Giriş
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklayabilme. |
4 |
|
2 |
Günümüz dünyasında barış ortamının sağlanmasında ve bir arada yaşama kültürünün geliştirilmesinde dinlerin olumlu yönde katkı sağlayabileceğini açıklayabilme. |
4 |
|
3 |
Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında yeterli düzeyde donanıma sahip olabilme. |
5 |
|
4 |
Dinin, toplumsal ve bilimsel gelişmeler üzerindeki etkilerini ve sonuçlarını temel kaynaklardan izleyebilme. |
4 |
|
5 |
Alanı ile ilgili temel sorunları tanıma ve bunlarla ilgili çözüm yolları üretebilme. |
4 |
|
6 |
Kamu veya özel sektör kurum ve kuruluşlarında, araştırmacı, eğitimci ve din görevlisi olarak görev alacak öğrencilere beklenen hizmeti sunabilecek niteliklere sahip olabilme. |
5 |
|
7 |
Bilimsel araştırmalarla doğru dini bilgiye ulaşma, elde edilen bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve kullanma yeteneğine sahip olma. |
4 |
|
8 |
Alanı ile ilgili temel kaynakları tanıma ve bunlara ulaşabilme niteliğine sahip olabilme. |
5 |
|
9 |
Din ve toplum ilişkileri ile ilgili temel konular üzerinde bağımsız bilimsel araştırmalar yapabilme ve sonuçlara ulaşabilme. |
4 |
|
10 |
Ulaştığı sonuçları, objektif ve bilimsel kriterlere göre savunabilme. |
4 |
|
11 |
Bilimsel ölçütlere uygun araştırma raporu hazırlayabilme. |
4 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan, insanın ve hayatın anlamını ve değerini açıklamada birlikte düşünülmesi gerektiğini fark edebilme. |
5 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterilmesi gerekliliğini fark edebilme. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
5 |
65 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
15 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|