Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Hıristiyan İlahiyatına Yaklaşımlar

Dersin Kodu : FDB 745

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. KADİR ALBAYRAK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu Derste, Öğrenciler Hıristiyanlığın doğuşu ve gelişimi hakkında derinlemesine bilgi sahibi olurlar:
Hıristiyanlık ve Bizans İmparatorluğu arasındaki ilişkileri tespit edebilirler
Hıristiyanlık ve mezhepleri hakkında genel malumat sahibi olurlar.
Tanrı, İsa, Kutsal ruh ve Meryem´le ilgili tartışmaları tahlil edebilirler
Hıristiyanlık ve modern yorumları ayırt edebilirler.
Aslî Günah Doktrini, İlk Günah, İnsanın Düşüşü ve Fesatı gibi Hıristiyanlığın temel kavramlarını ayırtedebilirler.
Kurtuluş Doktrini; Geleneksel (Katolik) ve Farklı Ekoller hakkında bilgi sahibi olurlar
İsa zamanındaki belli başlı dini cereyanları dönemin özellikleri çerçevesinde yorumlar.
Konstantin Döneminin ve Milan Fermanının Hıristiyanlığa etkileri açısından değerlendirmesini yapar.
İznik Konsili başta olmak üzere diğer konsilleri, bu konsillerde yapılan teolojik tartışmaları ve alınan kararları yorumlar.
Katolik, Ortodoks ve Protestan mezhepleri başta olmak üzere Hıristiyan mezhepleri arasında karşılaştırmalar yapar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrenciyi Hıristiyan teolojisinin temelini oluşturan unsurlardan biri olan "Mesih İsa" hakındaki konular ve araştırmalar hakkında bilgi sahibi yapmak

Dersin İçeriği : Hıristiyanlık Teolojisinin temel konuları olan, Teslis, Kozmoloji, Aslî Günah Doktrini, Kurtuluş Doktrini, Kilise Doktrini gibi konuları detaylı bir şekilde incelemektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Geçmişte ve Günümüzde Hıristiyanlık Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Hıristiyanlığın doğuşu esnasındaki sosyo-politik ortam Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
3 İsa ve havariler Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Pavlus ve misyonu Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Kilise babaları ve yorumları Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
6 St. Augustinus ve yorumları Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
7 İlk Konsiller ve etkileri Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
8 Arasınav Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların tekrarı Yazılı Sınav
9 Tanrı, İsa, Kutsal Ruh ve Meryem tartışmaları Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Heretikler ve anaakım Hıristiyanlık çatışması Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma ve yorum
11 Protestanlığın ortaya çıkışı ve protestan ilahiyatı Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma ve yorum
12 Mezhepler arası teolojik farklılıklar Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma ve karşılaştırma
13 Doğu ve Batı Hıristiyanlığının teolojik yorumları Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar AnlatımDüz anlatım, soru-cevap, tartışma ve karşılaştırma
14 Papalık, Kilisenin etkisi ve yetkisi Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımlar Düz anlatım, soru-cevap, tartışma ve yorum
15 Genel değerlendirme ve sonuç Bütün Konuların Genel Bir Tekrarı Tartışma ve Beyin Fırtınası
16/17 Final sınavı Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların tekrarı Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Christian Theology - Christian Theology; Baker Academic; 3 edition (August 15, 2013).
 Katolik Kilisesi Din ve Ahlak İlkeleri, Bizans Devleti Tarihi, Hıristiyan Kaynaklarına Göre Hıristiyanlık, Yaşayan Dünya Dinleri, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi, Fundamentalist Hıristiyanlık, Üç İsa ve Makaleler
 Alister E. McGrath -Theology: The Basics; Wiley-Blackwell; 3 edition (September 13, 2011)
 Alister E. McGrath - Christian Theology: An Introduction; Wiley-Blackwell; 5 edition (October 4, 2010)
 Alister E. McGrath - Reformation Thought: An Introduction; Wiley-Blackwell; 4 edition (March 19, 2012)
 Alister E. McGrath - Historical Theology: An Introduction to the History of Christian Thought; Wiley-Blackwell; 2 edition (July 23, 2012)
 Wayne Grudem (Author) , Elliot Grudem (Author) - Christian Beliefs: Twenty Basics Every Christian Should Know; Zondervan (November 8, 2005)
 Daniel L. Migliore - Faith Seeking Understanding: An Introduction to Christian Theology; Wm. B. Eerdmans Publishing Company; 2 edition (June 14, 2004)
 -Mehmet Aydın, Hıristiyan Kaynaklara Göre Hıristiyanlık -Ekrem Sarıkçıoğlu, Başlangıçtan günümüze Dinler Tarihi -Mehmet Çelik, Süryani Kilisesi Tarihi I -Hakan Olgun, Protestanlık -Thomas Michel, Hıristiyan Tanrı Bilimine Giriş
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklayabilme. 4
2 Günümüz dünyasında barış ortamının sağlanmasında ve bir arada yaşama kültürünün geliştirilmesinde dinlerin olumlu yönde katkı sağlayabileceğini açıklayabilme. 4
3 Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında yeterli düzeyde donanıma sahip olabilme. 5
4 Dinin, toplumsal ve bilimsel gelişmeler üzerindeki etkilerini ve sonuçlarını temel kaynaklardan izleyebilme. 4
5 Alanı ile ilgili temel sorunları tanıma ve bunlarla ilgili çözüm yolları üretebilme. 4
6 Kamu veya özel sektör kurum ve kuruluşlarında, araştırmacı, eğitimci ve din görevlisi olarak görev alacak öğrencilere beklenen hizmeti sunabilecek niteliklere sahip olabilme. 5
7 Bilimsel araştırmalarla doğru dini bilgiye ulaşma, elde edilen bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve kullanma yeteneğine sahip olma. 4
8 Alanı ile ilgili temel kaynakları tanıma ve bunlara ulaşabilme niteliğine sahip olabilme. 5
9 Din ve toplum ilişkileri ile ilgili temel konular üzerinde bağımsız bilimsel araştırmalar yapabilme ve sonuçlara ulaşabilme. 4
10 Ulaştığı sonuçları, objektif ve bilimsel kriterlere göre savunabilme. 4
11 Bilimsel ölçütlere uygun araştırma raporu hazırlayabilme. 4
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan, insanın ve hayatın anlamını ve değerini açıklamada birlikte düşünülmesi gerektiğini fark edebilme. 5
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterilmesi gerekliliğini fark edebilme. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6