|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Modern Arapça Metinleri II |
|
Dersin Kodu |
: |
TİB 762 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSA ALP |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Modern metinleri okuyup anlayabilir
Günlük basın ve yayını takip edebilir.
Pollitika, sanat, kültür, edebiyat, spor vd. alanlarla ilgili temel kavramları öğrenir.
Modern dil kullanımı hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Pollitika, sanat, kültür, edebiyat, spor gibi çeşitli alanlarda modern metinlerin okunmasıyla öğrencilere bu metinlere aşinalık kazandırılması.
Günlük basın-yayını takip edebilme becerisi kazandırma.
Modern metinlerle klasik metinlerin karşılaştırılması.
Modern dil yapısının kavranması ve modern üsluplara aşinalık kazanma. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Pollitika, sanat, kültür, edebiyat, spor gibi çeşitli alanlarda modern metinler.
Gazete ve dergilerden haber ve makaleler.
Akademik ve bilimsel metin analizleri.
Modern metinlerle klasik metinlerin karşılaştırılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Arapça |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Modern ve Klasik metin karşılaştırması |
Gramer yapılarındaki değişim |
Okuma, Karşılaştırma |
|
2 |
Modern metinlere giriş |
18. Yüzyılda Arapça´nın durumu |
Okuma, anlama |
|
3 |
Metin Okuma: Çevre Proplemleri |
Haber analizi |
Okuma, anlama, Analiz |
|
4 |
Metin Okuma: Eğitim ve Öğretim |
Haber analizi |
Okuma, anlama, Analiz |
|
5 |
Metin Okuma: Tıp ve sağlık |
Makale analizi |
Okuma, anlama, Analiz |
|
6 |
Metin Okuma: Siyaset |
Makale analizi |
Okuma, anlama, Analiz |
|
7 |
Metin Okuma: Sosyoloji ve Psikoloji |
Makale analizi |
Okuma, anlama, Analiz |
|
8 |
Ara Sınav |
Tekrar |
Yazılı |
|
9 |
Gazete haberleri: Ekonomi |
el-Ahram |
Okuma, anlama, Analiz |
|
10 |
Gazete haberleri: Spor |
eş-Şarkü´l-Evsat |
Okuma, anlama, Analiz |
|
11 |
Dergi Makaleleri: Kültür ve Edebiyat |
el-Arabiyye Dergisi |
Okuma, anlama, Analiz |
|
12 |
Modern Edebi Dil |
Makale analizi |
Okuma, anlama, Analiz |
|
13 |
Modern Arap Edebiyatında Şiir ve Hikaye |
Adonis ve Nizar Kabbani´den örnekler |
Okuma, anlama, Analiz |
|
14 |
Modern Arap Romanından Örnekler |
Tayyib Salih - Kuzeye Göç Mevsimi
|
Okuma, anlama, Analiz |
|
15 |
Modern Arap Romanından Örnekler |
Necip Mahfuz - Midak Sokağı |
Okuma, anlama, Analiz |
|
16/17 |
Yılsonu Sınavı |
Tekrar |
Yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Arapça Modern Metin Okumaları - H. Günday, Ş. Şahin, İ. Güler
Arapça çeşitli gazete ve dergiler
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. |
3 |
|
2 |
İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır |
2 |
|
3 |
Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır |
0 |
|
4 |
Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur |
3 |
|
5 |
Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır |
1 |
|
6 |
Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur |
5 |
|
7 |
İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir |
3 |
|
8 |
İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
0 |
|
9 |
Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur |
2 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir |
5 |
|
11 |
Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar |
2 |
|
12 |
Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır |
1 |
|
13 |
Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
3 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 159 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|