Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Modern Arapça Metinleri II

Dersin Kodu : TİB 762

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSA ALP

Dersin Öğrenme Kazanımları : Modern metinleri okuyup anlayabilir Günlük basın ve yayını takip edebilir. Pollitika, sanat, kültür, edebiyat, spor vd. alanlarla ilgili temel kavramları öğrenir. Modern dil kullanımı hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Pollitika, sanat, kültür, edebiyat, spor gibi çeşitli alanlarda modern metinlerin okunmasıyla öğrencilere bu metinlere aşinalık kazandırılması. Günlük basın-yayını takip edebilme becerisi kazandırma. Modern metinlerle klasik metinlerin karşılaştırılması. Modern dil yapısının kavranması ve modern üsluplara aşinalık kazanma.

Dersin İçeriği : Pollitika, sanat, kültür, edebiyat, spor gibi çeşitli alanlarda modern metinler. Gazete ve dergilerden haber ve makaleler. Akademik ve bilimsel metin analizleri. Modern metinlerle klasik metinlerin karşılaştırılması.

Dersin Dili : Arapça

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Modern ve Klasik metin karşılaştırması Gramer yapılarındaki değişim Okuma, Karşılaştırma
2 Modern metinlere giriş 18. Yüzyılda Arapça´nın durumu Okuma, anlama
3 Metin Okuma: Çevre Proplemleri Haber analizi Okuma, anlama, Analiz
4 Metin Okuma: Eğitim ve Öğretim Haber analizi Okuma, anlama, Analiz
5 Metin Okuma: Tıp ve sağlık Makale analizi Okuma, anlama, Analiz
6 Metin Okuma: Siyaset Makale analizi Okuma, anlama, Analiz
7 Metin Okuma: Sosyoloji ve Psikoloji Makale analizi Okuma, anlama, Analiz
8 Ara Sınav Tekrar Yazılı
9 Gazete haberleri: Ekonomi el-Ahram Okuma, anlama, Analiz
10 Gazete haberleri: Spor eş-Şarkü´l-Evsat Okuma, anlama, Analiz
11 Dergi Makaleleri: Kültür ve Edebiyat el-Arabiyye Dergisi Okuma, anlama, Analiz
12 Modern Edebi Dil Makale analizi Okuma, anlama, Analiz
13 Modern Arap Edebiyatında Şiir ve Hikaye Adonis ve Nizar Kabbani´den örnekler Okuma, anlama, Analiz
14 Modern Arap Romanından Örnekler Tayyib Salih - Kuzeye Göç Mevsimi Okuma, anlama, Analiz
15 Modern Arap Romanından Örnekler Necip Mahfuz - Midak Sokağı Okuma, anlama, Analiz
16/17 Yılsonu Sınavı Tekrar Yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Arapça Modern Metin Okumaları - H. Günday, Ş. Şahin, İ. Güler Arapça çeşitli gazete ve dergiler
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. 3
2 İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır 2
3 Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır 0
4 Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur 3
5 Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır 1
6 Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur 5
7 İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir 3
8 İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 0
9 Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur 2
10 Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir 5
11 Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar 2
12 Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır 1
13 Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 3 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 159
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.36
Dersin AKTS Kredisi: 6