Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yüksek Gramer II

Dersin Kodu : TİB 748

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSA ALP

Dersin Öğrenme Kazanımları : İleri seviyede Arapça Gramer kurallarını öğrenir. Öğrenilen Arapça Gramer kurallarını klasik ve modern metinlerin çözümlemesinde kullanır. Öğrenilen ileri düzey gramer kurallarına göre cümle kurar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İleri seviyede Arapça gramer kurallarını öğretmek ve uygulatmak. Edebi klasik ve modern Arapça metinlerin çözümlenmesini sağlamak

Dersin İçeriği : Şuru´,Recâ ve Mukarabe fiilleri, Mansub isimler Sedde mesedde-l haber Hurufu Müşebbehe bi Leyse Maksur, Mankus ve Memdud İsimler Şart-Cevab Cümleleri Ma ve La

Dersin Dili : Arapça

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Mübteda ve Haber´in hazfi Kur´an´dan örnekler Anlatım-Cümle tahlili
2 Şuru´,Recâ ve Mukarabe fiilleri "en" li ve "en" siz kullanılanlar Anlatım-Cümle tahlili
3 Sedde Mesedde´l-Haber Müştak isimler Anlatım-Cümle tahlili
4 İğra ve tahzir el-Kamil´den örnekler Anlatım-Cümle tahlili
5 İştiğal Katru´n-Nedâ´dan örnekler Anlatım-Cümle tahlili
6 Nüdbe el-Beyan ve´t-Tebyîn (Cahız)´den örnekler Anlatım-Cümle tahlili
7 Terhim el-Beyan ve´t-Tebyîn (Cahız)´den örnekler Anlatım-Cümle tahlili
8 Hurufu Müşebbehe bileyse Kur´an´dan örnekler Anlatım-Cümle tahlili
9 ARA SINAV Tekrar Yazılı
10 Memdûd, Mankûs ve İrabları el-Buhela (Cahız)´dan örnekler Anlatım-Cümle tahlili
11 Maksûr isimler ve İrabları el-Buhela (Cahız)´dan örnekler Anlatım-Cümle tahlili
12 Şart cümleleri ve irabı Şart edatlar Anlatım-Cümle tahlili
13 Cevab cümleleri ve irabı Kur´an´dan örnekler Anlatım-Cümle tahlili
14 Şartımsı kullanımlar Kur´an´dan örnekler Anlatım-Cümle tahlili
15 La ve Ma çeşitleri ve kullanımları Olumsuz yapılar Anlatım-Cümle tahlili
16/17 YILSONU SINAVI Tekrar Yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Camiü´d-Durusi´l-Arabiyye (Mustafa el-Galâyîni); Katru´n-Nedâ ve Bellü´s-Sadâ (İbn-i Hişam); Unkûdu´z-Zevâhir (Ali Kuşçu); Şerhu İbn Akil (el-Haşimi), el-Muktedab (Mehmet Zihni Efendi)
Diğer Kaynaklar  Kur´an-i Kerim; Arapça Edebi Kitaplar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. 4
2 İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır 4
3 Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır 4
4 Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur 5
5 Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır 3
6 Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur 4
7 İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir 5
8 İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 5
9 Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur 3
10 Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir 3
11 Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar 4
12 Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır 5
13 Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 154
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.16
Dersin AKTS Kredisi: 6