|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yüksek Gramer II |
|
Dersin Kodu |
: |
TİB 748 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSA ALP |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İleri seviyede Arapça Gramer kurallarını öğrenir.
Öğrenilen Arapça Gramer kurallarını klasik ve modern metinlerin çözümlemesinde kullanır.
Öğrenilen ileri düzey gramer kurallarına göre cümle kurar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İleri seviyede Arapça gramer kurallarını öğretmek ve uygulatmak.
Edebi klasik ve modern Arapça metinlerin çözümlenmesini sağlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Şuru´,Recâ ve Mukarabe fiilleri,
Mansub isimler
Sedde mesedde-l haber
Hurufu Müşebbehe bi Leyse
Maksur, Mankus ve Memdud İsimler
Şart-Cevab Cümleleri
Ma ve La |
|
Dersin Dili |
: |
Arapça |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mübteda ve Haber´in hazfi |
Kur´an´dan örnekler |
Anlatım-Cümle tahlili |
|
2 |
Şuru´,Recâ ve Mukarabe fiilleri |
"en" li ve "en" siz kullanılanlar |
Anlatım-Cümle tahlili |
|
3 |
Sedde Mesedde´l-Haber |
Müştak isimler |
Anlatım-Cümle tahlili |
|
4 |
İğra ve tahzir |
el-Kamil´den örnekler |
Anlatım-Cümle tahlili |
|
5 |
İştiğal |
Katru´n-Nedâ´dan örnekler |
Anlatım-Cümle tahlili |
|
6 |
Nüdbe |
el-Beyan ve´t-Tebyîn (Cahız)´den örnekler |
Anlatım-Cümle tahlili |
|
7 |
Terhim |
el-Beyan ve´t-Tebyîn (Cahız)´den örnekler |
Anlatım-Cümle tahlili |
|
8 |
Hurufu Müşebbehe bileyse |
Kur´an´dan örnekler |
Anlatım-Cümle tahlili |
|
9 |
ARA SINAV |
Tekrar |
Yazılı |
|
10 |
Memdûd, Mankûs ve İrabları |
el-Buhela (Cahız)´dan örnekler |
Anlatım-Cümle tahlili |
|
11 |
Maksûr isimler ve İrabları |
el-Buhela (Cahız)´dan örnekler |
Anlatım-Cümle tahlili |
|
12 |
Şart cümleleri ve irabı |
Şart edatlar |
Anlatım-Cümle tahlili |
|
13 |
Cevab cümleleri ve irabı |
Kur´an´dan örnekler |
Anlatım-Cümle tahlili |
|
14 |
Şartımsı kullanımlar |
Kur´an´dan örnekler |
Anlatım-Cümle tahlili |
|
15 |
La ve Ma çeşitleri ve kullanımları |
Olumsuz yapılar |
Anlatım-Cümle tahlili |
|
16/17 |
YILSONU SINAVI |
Tekrar |
Yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Camiü´d-Durusi´l-Arabiyye (Mustafa el-Galâyîni); Katru´n-Nedâ ve Bellü´s-Sadâ (İbn-i Hişam); Unkûdu´z-Zevâhir (Ali Kuşçu); Şerhu İbn Akil (el-Haşimi), el-Muktedab (Mehmet Zihni Efendi)
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Kur´an-i Kerim;
Arapça Edebi Kitaplar
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. |
4 |
|
2 |
İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır |
4 |
|
3 |
Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır |
4 |
|
4 |
Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur |
5 |
|
5 |
Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır |
3 |
|
6 |
Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur |
4 |
|
7 |
İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir |
5 |
|
8 |
İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
5 |
|
9 |
Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur |
3 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir |
3 |
|
11 |
Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar |
4 |
|
12 |
Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır |
5 |
|
13 |
Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 154 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|