Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Hadis Metinleri II

Dersin Kodu : TİB 738

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MUHAMMET YILMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tasnif dönemi eserlerine dayalı literatürü listeler
Bu dönem eserlerininin muteva ve şekil açısından tasnif eder
Bu dönem eserlerini okur, anlar, yorumlar, analiz eder.
Bu döneme ait literatürden faydalanma yollarını kavrar
Araştırmalarında bu eserlerden faydalanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tasnif dönemi eserlerine dayalı hadis literatürünü tanımak ve bunlardan oluşturulan eserlerden örnek metinler okumak, yorumlamak ve tahlil yapmak.

Dersin İçeriği : Tasnif dönemine dayalı oluşturulan eserlerden örnek metinler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İlahiyat Fakültesi Yüksek lisans dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Hâkim el-Nisâburî’nin el-Müstedrek adlı eserinden örnek metinler Belirtilen kaynakların okunması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama
2 Beğavî’nin Mesâbîhu’s-Sünne’sinden örnek metinler Belirtilen kaynakların okunması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama
3 Tebrîzî’nin Mişkâtü’l-Mesâbîh’inden örnek metinler Belirtilen kaynakların okunması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama
4 İbnü’l-Esîr’in Câmi’u’l-Esîr’inden örnek metinler Belirtilen kaynakların okunması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama
5 Ali el-Muttakî’nin kenzü’l-Ummâl’inden örnek metinler Belirtilen kaynakların okunması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama
6 Mansur Ali Nâsıf’ın et-Tâcü’l-Câmi adlı eserinden örnek metinler Belirtilen kaynakların okunması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama
7 Heysemînin Mecmeu’z-Zevâid’inden örnek metinler Belirtilen kaynakların okunması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama
8 Vize Konu tekrarı Yazılı
9 Münzirî’nin et-Terğîb’inden örnek metinler Belirtilen kaynakların okunması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama
10 Nevevî’nin riyâzü’s-Sâlihîn’inden örnek metinler Belirtilen kaynakların okunması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama
11 Suyûtî’nin el-Câmi’us-Sağîr’inden örnek metinler Belirtilen kaynakların okunması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama
12 es-Sehâvî’nin el-Mekâsıdü’l-Hasenesi’nden örnek metinler Belirtilen kaynakların okunması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama
13 Aclûnî’nin Keşfü’l-Hafâ’sından örnek metinler Belirtilen kaynakların okunması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama
14 İbn Arrâk’ın tenzîhu’ş-Şerî’a’sından örnek metinler Belirtilen kaynakların okunması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama
15 Ali el-Kârî’nin Mevzûât’ından örnek metinler Belirtilen kaynakların okunması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama
16/17 Final Konu tekrarı Yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Tebrîzî, Mişkâtü’l-Mesâbî, İbnü’l-Esîr, Câmi’u’l-Usûl, Ali el-Muttakî, Kenzü’l-Ummâl, Mansur Ali Nâsıf, et-Tâcü’l-Câmi, Heysemî, Mecmeu’z-Zevâid, Münzirî, et-Terğîb ve´t-Terhîb, Nevevî, Riyâzü’s-Sâlihîn, Suyûtî, el-Câmi’us-Sağîr, Sehâvî, el-Mekâsıdü’l-Hasene, Aclûnî, Keşfü’l-Hafâ, İbn Arrâk, Tenzîhü´ş-Şerî’a, Ali el-Kârî, Mevzûât, Hâkim el-Nisâburî, el-Müstedrek , Beğavî, Mesâbîhu’s-Sünne.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. 1
2 İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır 1
3 Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır 0
4 Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur 2
5 Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır 2
6 Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur 2
7 İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir 3
8 İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 4
9 Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur 3
10 Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir 3
11 Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar 1
12 Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır 3
13 Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6