|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hadis Metinleri II |
|
Dersin Kodu |
: |
TİB 738 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MUHAMMET YILMAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tasnif dönemi eserlerine dayalı literatürü listeler Bu dönem eserlerininin muteva ve şekil açısından tasnif eder Bu dönem eserlerini okur, anlar, yorumlar, analiz eder.
Bu döneme ait literatürden faydalanma yollarını kavrar Araştırmalarında bu eserlerden faydalanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tasnif dönemi eserlerine dayalı hadis literatürünü tanımak ve bunlardan oluşturulan eserlerden örnek metinler okumak, yorumlamak ve tahlil yapmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tasnif dönemine dayalı oluşturulan eserlerden örnek metinler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İlahiyat Fakültesi Yüksek lisans dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hâkim el-Nisâburî’nin el-Müstedrek adlı eserinden örnek metinler |
Belirtilen kaynakların okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama |
|
2 |
Beğavî’nin Mesâbîhu’s-Sünne’sinden örnek metinler |
Belirtilen kaynakların okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama |
|
3 |
Tebrîzî’nin Mişkâtü’l-Mesâbîh’inden örnek metinler |
Belirtilen kaynakların okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama |
|
4 |
İbnü’l-Esîr’in Câmi’u’l-Esîr’inden örnek metinler |
Belirtilen kaynakların okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama |
|
5 |
Ali el-Muttakî’nin kenzü’l-Ummâl’inden örnek metinler |
Belirtilen kaynakların okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama |
|
6 |
Mansur Ali Nâsıf’ın et-Tâcü’l-Câmi adlı eserinden örnek metinler |
Belirtilen kaynakların okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama |
|
7 |
Heysemînin Mecmeu’z-Zevâid’inden örnek metinler |
Belirtilen kaynakların okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama |
|
8 |
Vize |
Konu tekrarı |
Yazılı |
|
9 |
Münzirî’nin et-Terğîb’inden örnek metinler |
Belirtilen kaynakların okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama |
|
10 |
Nevevî’nin riyâzü’s-Sâlihîn’inden örnek metinler |
Belirtilen kaynakların okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama |
|
11 |
Suyûtî’nin el-Câmi’us-Sağîr’inden örnek metinler |
Belirtilen kaynakların okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama |
|
12 |
es-Sehâvî’nin el-Mekâsıdü’l-Hasenesi’nden örnek metinler |
Belirtilen kaynakların okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama |
|
13 |
Aclûnî’nin Keşfü’l-Hafâ’sından örnek metinler |
Belirtilen kaynakların okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama |
|
14 |
İbn Arrâk’ın tenzîhu’ş-Şerî’a’sından örnek metinler |
Belirtilen kaynakların okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama |
|
15 |
Ali el-Kârî’nin Mevzûât’ından örnek metinler |
Belirtilen kaynakların okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Uygulama |
|
16/17 |
Final |
Konu tekrarı |
Yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Tebrîzî, Mişkâtü’l-Mesâbî, İbnü’l-Esîr, Câmi’u’l-Usûl, Ali el-Muttakî, Kenzü’l-Ummâl, Mansur Ali Nâsıf, et-Tâcü’l-Câmi, Heysemî, Mecmeu’z-Zevâid, Münzirî, et-Terğîb ve´t-Terhîb, Nevevî, Riyâzü’s-Sâlihîn, Suyûtî, el-Câmi’us-Sağîr, Sehâvî, el-Mekâsıdü’l-Hasene, Aclûnî, Keşfü’l-Hafâ, İbn Arrâk, Tenzîhü´ş-Şerî’a, Ali el-Kârî, Mevzûât, Hâkim el-Nisâburî, el-Müstedrek , Beğavî, Mesâbîhu’s-Sünne.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. |
1 |
|
2 |
İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır |
1 |
|
3 |
Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır |
0 |
|
4 |
Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur |
2 |
|
5 |
Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır |
2 |
|
6 |
Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur |
2 |
|
7 |
İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir |
3 |
|
8 |
İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
4 |
|
9 |
Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur |
3 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir |
3 |
|
11 |
Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar |
1 |
|
12 |
Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır |
3 |
|
13 |
Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|