Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yüksek Gramer I |
|
Dersin Kodu |
: |
TİB 747 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSA ALP |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Arapça nahiv kurallarını ileri seviyede öğrenir.
Nahiv kurallarını metne uygular.
Edebi kurallı cümle kurar.
Arapça kaleme alınmış bütün metinlerini dil bilgisi kurallarından faydalanarak tahlil eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İleri seviyede Arapça gramer kurallarını öğretmek ve uygulatmak.
Edebi klasik ve modern Arapça metinlerin çözümlenmesini sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İleri düzey Arapça gramer kuralları:
Müsned, Müsnedü İleyh ve İsnad, Müsnedin tekaddümü
Mansubat, Merfuat, Mecrurat
Nevasıh
İrab çeşitlleri
Münada |
|
Dersin Dili |
: |
Arapça |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Müsned ve Müsnedi İleyh´in halleri |
Delail´ül- İ´caz - Cürcani |
Anlatım ve örnekleme
cümle analizi |
|
2 |
Haberin tekadümü (vacip ve caiz) |
Kur´an-ı Kerim´den örnekler |
Anlatım ve örnekleme
Cümle tahlili |
|
3 |
Mubdetanın tekadümü (vacip ve caiz) |
Kur´an-ı Kerim´den örnekler |
Anlatım ve örnekleme
Cümle tahlili |
|
4 |
Nevasih (kane ve benzerleri) |
´Kane´ den "Nun"un hazfi |
Anlatım ve örnekleme
Cümle tahlili |
|
5 |
Nevasih (İnne ve benzerleri) |
Mâ-i Kâffe |
Anlatım ve örnekleme
Cümle tahlili |
|
6 |
İrab çeşitleri: Lafzi İrab |
Sibeveyh - Kitab |
Anlatım ve örnekleme
Cümle tahlili |
|
7 |
Mahalli İ´rab |
Sibeveyh - Kitab |
Anlatım ve örnekleme
Cümle tahlili |
|
8 |
Takdiri İrab |
Sibeveyh - Kitab |
Anlatım ve örnekleme
Cümle tahlili |
|
9 |
ARASINAV |
Tekrar |
Yazılı |
|
10 |
Memnu´ mi´s-sarf ve sebepleri |
İlletler |
Anlatım ve örnekleme
Cümle tahlili |
|
11 |
Mebni fiiller |
Yasin Suresinden Örnekler |
Anlatım ve örnekleme
Cümle tahlili |
|
12 |
Mebni isimler |
Muallakat´dan örnekler |
Anlatım ve örnekleme
Cümle tahlili |
|
13 |
Müsenna ve irabı |
"nun"un hazfi |
Anlatım ve örnekleme
Cümle tahlili |
|
14 |
Cemi müzekker ve müennes salim ve irabı |
"nun"un hazfi |
Anlatım ve örnekleme
Cümle tahlili |
|
15 |
Nida-Münada ve irabı |
el-Kamil (Müberred)´den örnekler |
Anlatım ve örnekleme
Cümle tahlili |
|
16/17 |
YILSONU SINAVI |
Tekrar |
Yazılı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. |
2 |
|
2 |
İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır |
0 |
|
3 |
Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır |
0 |
|
4 |
Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur |
3 |
|
5 |
Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır |
4 |
|
6 |
Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur |
5 |
|
7 |
İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir |
3 |
|
8 |
İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
1 |
|
9 |
Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur |
0 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir |
4 |
|
11 |
Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar |
2 |
|
12 |
Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır |
3 |
|
13 |
Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|