|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
es-Sahîfeü’s-Sahîha’dan örnek metinler |
İlgili kitaptan örnek metinlerin temini ve okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, uygulama |
|
2 |
İmam Mâlik’in Muvatta’ından seçme metinler |
İlgili kitaptan örnek metinlerin temini ve okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, uygulama |
|
3 |
İbn Ebî Şeybe’nin Musannef’inden şeçme metinler |
İlgili kitaptan örnek metinlerin temini ve okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, uygulama |
|
4 |
Buharî’nin el-Câmi’u’s-Sahîh adlı eserinden seçme metinler |
İlgili kitaptan örnek metinlerin temini ve okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, uygulama |
|
5 |
Müslim’in el-Câmi’u’s-Sahîh adlı eserinden seçme metinler |
İlgili kitaptan örnek metinlerin temini ve okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, uygulama |
|
6 |
Ebû Davud’un Sünen’inden seçme metinler |
İlgili kitaptan örnek metinlerin temini ve okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, uygulama |
|
7 |
Tirmizî’nin Sünen’inden seçme metinler |
İlgili kitaptan örnek metinlerin temini ve okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, uygulama |
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
Nesaî’nin Sünen’inden seçme metinler |
İlgili kitaptan örnek metinlerin temini ve okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, uygulama |
|
10 |
İbn Mâce’nin Sünen’inden seçme metinler |
İlgili kitaptan örnek metinlerin temini ve okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, uygulama |
|
11 |
Darimî’nin Sünen’inden seçme metinler |
İlgili kitaptan örnek metinlerin temini ve okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, uygulama |
|
12 |
Tayalisi’nin Müsned’inden Örnek metinler |
|
Anlatım, Soru-Cevap, uygulama |
|
13 |
Ahmed b. Hanbel’in Müsned’inden Örnek Metinler |
İlgili kitaptan örnek metinlerin temini ve okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, uygulama |
|
14 |
Taberânî’nin Mu’cemlerinden Örnek Metinler |
|
Anlatım, Soru-Cevap, uygulama |
|
15 |
Taberânî’nin Mu’cemlerinden Örnek Metinler |
İlgili kitaptan örnek metinlerin temini ve okunması |
Anlatım, Soru-Cevap, uygulama |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. |
4 |
|
2 |
İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır |
2 |
|
3 |
Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır |
3 |
|
4 |
Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur |
4 |
|
5 |
Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır |
3 |
|
6 |
Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur |
5 |
|
7 |
İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir |
3 |
|
8 |
İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
3 |
|
9 |
Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur |
4 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir |
4 |
|
11 |
Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar |
5 |
|
12 |
Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır |
3 |
|
13 |
Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|