|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Cahiliyye Kültürünün Hadislerin Oluşumuna Tesiri. |
Belirtilen kaynakların okunması |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
2 |
Cahiliyye Kültüründen kaynaklanan rivayetlerin incelenmesi. |
Belirtilen kaynakların okunması |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
3 |
Cin ve Şeytanla ilgili rivayetler. |
Belirtilen kaynakların okunması |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
4 |
Hortlak ve Hame Kuşu hakkındaki rivayetler. |
Belirtilen kaynakların okunması |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
5 |
Yahudi Kültürünün Hadislerin Oluşumuna Tesiri. |
Belirtilen kaynakların okunması |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
6 |
Kadınların Aklının Noksan Olduğuyla İlgili Rivayetler. |
Belirtilen kaynakların okunması |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
7 |
Kadınların Uğursuz Olduğuyla İlgili Rivayetler. |
Belirtilen kaynakların okunması |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
8 |
Ara Sınav |
Konu tekrarı |
Yazılı |
|
9 |
Kadınların Eğri Kemik Olduğuyla İlgili Rivayetler. |
Belirtilen kaynakların okunması |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
10 |
Hıristiyan Kültürünün Hadislerin Oluşumuna Tesiri. |
Belirtilen kaynakların okunması |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
11 |
Hz. İsa´nın Gök´ten İnmesiyle İlgili Rivayetler. |
Belirtilen kaynakların okunması |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
12 |
Şeytanın doğan her çocuğa parmağıyla dürttüğüyle ilgili rivayetler. |
Belirtilen kaynakların okunması |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
13 |
Mesih-Deccalla ilgili rivayetler. |
Belirtilen kaynakların okunması |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
14 |
İslam´ın tashih ve tasvip ettiği Cahiliye ve Ehl-i Kitap Uygulamaları. |
Belirtilen kaynakların okunması |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
15 |
İslam tarafından reddedilen Cahiliye ve Ehl-i Kitap Uygulamaları.. |
Belirtilen kaynakların okunması |
Sözlü Anlatım, Soru Cevap, Tartışma. |
|
16/17 |
Final sınavı |
Konu tekrarı |
Yazılı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. |
0 |
|
2 |
İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır |
2 |
|
3 |
Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır |
0 |
|
4 |
Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur |
5 |
|
5 |
Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır |
3 |
|
6 |
Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur |
3 |
|
7 |
İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir |
2 |
|
8 |
İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
0 |
|
9 |
Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur |
0 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir |
1 |
|
11 |
Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar |
4 |
|
12 |
Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır |
3 |
|
13 |
Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|