|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Finansal Amaç ve Finans Fonksiyonu |
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 1. bölümünün okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
2 |
Finansal Analiz ve Denetim:Oran Yöntemiyle Finansal Analiz |
İşletme finansının temelleri kitabının 17.bölümünün okunması ve konu sonu problemlerinin çözülmesi |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
3 |
Finansal Analiz ve Denetim:Oran Yöntemiyle Finansal Analiz |
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 2. bölümünün okunması -syf 19-109 |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
4 |
Kara Geçiş Analiz Tekniği |
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 2. bölümünün okunması -syf 109-144 |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
5 |
Faaliyet Kaldıracı, Finansal Kaldıraç ve Bileşik Kaldıraç |
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 2. bölümünün okunması -syf 109-144 |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
6 |
Fon Akım Analizi, Finansal Planlama |
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 2. bölümünün okunması -syf 144-163 |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
7 |
Proforma Finansal Tablolar |
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 3. bölümünün okunması -syf 163-187 |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
8 |
Vize Sınavı |
Vize sınavına hazırlık |
Vize sınavı |
|
9 |
Nakit Bütçesi |
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 3. bölümünün okunması-syf 187-201 |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
10 |
Aktiflerin Yönetimi :Dönen Değerler ve Sabit Değerler Yönetiminin Önemi |
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 4. bölümünün okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
11 |
Alacak Yönetimi ve Kredili Satış Politikası |
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 6. bölümünün okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
12 |
Alacak Yönetimi ve Kredili Satış Politikası |
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 6. bölümünün okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
13 |
Nakit ve Finansal Varlıklar Yönetimi |
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 5. bölümünün okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
14 |
Nakit ve Finansal Varlıklar Yönetimi |
Finansal Yönetim, Öztin Akgüç´ün kitabının 5. bölümünün okunması |
Konunun teorik yaklaşımları anlatılır, konu ile ilgili güncel örnekler verilir, konu ile ilgili örnekler tahtada çözülür ve öğrencilerle konu ile ilgili tartışma ortamı yaratılır. |
|
15 |
Genel tekrar |
Konuların gözden geçirilmesi |
Problem çözme ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavına hazırlık |
Final sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller |
1 |
|
2 |
Ekonometri kavramlarını açıklar |
1 |
|
3 |
Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar |
1 |
|
4 |
Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar |
1 |
|
5 |
İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur |
1 |
|
6 |
İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar |
5 |
|
7 |
Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir |
5 |
|
8 |
Veri toplar, düzenler ve analiz eder |
1 |
|
9 |
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır |
1 |
|
10 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
5 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
5 |
|
14 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
5 |
|
15 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
5 |
|
16 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
5 |
|
17 |
Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar |
5 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|