Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Para Teorisi

Dersin Kodu : EC 304

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MUAMMER TEKEOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Makroekonominin parasal çerçevesinin anlaşılması
Parasal çerçevenin makro istikrar açısından öneminin kavratılması
Krizlerin parasal nedenleri ve para politiklarının işe yararlılığı

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Para ekonomisi yirminci yüzyılda önem kazanmış bir bilim alanıdır ve Makro Teorinin ayrılmaz bir parçası olmuştur. Ayrıca, Makroekonomik Teorinin en karmaşık kısmını oluşturmaktadır. Bu bilim alanı Keynesçi ve Monetarist yaklaşımların şekillendirdiği bir alandır ve henüz tam olgunluğa eriştirilememiştir. Dersin içeriği de bu yöndeki tartışmaları ve analizleri kapsamaktadır. Para alanında kendini yetiştirecek öğrencinin bu dersin dışında finans ve bankacılık konularında da çalışması gerekmektedir. Ders, reel ekonomi parasal ekonomi ilişkilerinin temel bağlantılarını göstermeye çalışan bir nitelikte verilecektir.

Dersin İçeriği : Para teorisi, para miktarı tanımları, para talebi, arzı ve politikası, para ekolleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Para Teorisi ve Para Politikası Hakkında Açıklamalar, Paranın Fonksiyonları ve Özellikleri İlgili bölüm Düz anlatım
2 Para Miktarı Tanımları, Likidite ve Kredi İlgili bölüm Düz anlatım
3 Para Rejimleri ve Temel İlkeler, Parasal Kesimin Finansal Sistem İçindeki Konumu İlgili bölüm Düz anlatım
4 Para Talebi Teorisi İlgili bölüm Düz anlatım
5 Para Arzı Teorisi İlgili bölüm Düz anlatım
6 Faiz Teorisi, Ödemeler Dengesi ve Para Miktarı İlgili bölüm Düz anlatım
7 Para Politikası İlgili bölüm Düz anlatım
8 Ara sınav Sınava hazırlık Ara sınav
9 Para Politikası (Devam) İlgili bölüm Düz anlatım
10 Neo-Klasik Yaklaşımda Parasal Analiz, Keynes ve Keynescilerde Para Politikası İlgili bölüm Düz anlatım
11 Keynesci Yaklaşıma Tepkiler ve Neo-Klasik Sentez İlgili bölüm Düz anlatım
12 Genel Dengesizlik Yaklaşımı, Paracı Yaklaşım İlgili bölüm Düz anlatım
13 Paracı Yaklaşım (Devam) Yeni Klasik Okul İlgili bölüm Düz anlatım
14 Yeni Keynesciler, Avusturya Okulu İlgili bölüm Düz anlatım
15 Enflasyon Teorileri İlgili bölüm Düz anlatım
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Prof. Dr. Merih PAYA, Para Teorisi ve Politikası, Filiz Kitabevi İstanbul
Diğer Kaynaklar  Dr. Fuat Ercan, Para ve Kapitalizm, Devin Yayıncılık, İSTANBUL 2005
 Prof. Dr. Tezel ÖÇAL ve Doç. Dr. Ö. Faruk ÇOLAK, Para; Teori ve Politika, Nobel Yayın Dağıtım, ANKARA 1999
 Doç. Dr. Mehmet GÜNAL, Para Banka ve Finansal Sistem, Yeni Dönem Yayıncılık, ANKARA 2006


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller 5
2 Ekonometri kavramlarını açıklar 1
3 Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar 2
4 Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar 0
5 İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur 5
6 İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar 1
7 Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir 5
8 Veri toplar, düzenler ve analiz eder 0
9 Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır 4
10 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 1
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 2
12 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 2
13 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 1
14 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder 2
15 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 3
16 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular 1
17 Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar 4
18 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 110
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.4
Dersin AKTS Kredisi: 4