|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sanat Felsefesi |
|
Dersin Kodu |
: |
KSF 413 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sanat felsefesinin temel inceleme alanını ayırt edebilecektir. Sanat felsefesi çerçevesinde estetik, sanat ontolojisi gibi disiplinleri tanır Duyum,duygu, algılama ve sanat ilişiklerini tartışır. Plastik sanatlarda, müzikte ve edebiyatta sanat eserinin soyut yapısının özelliklerini açıklar. Sanat yansıtma taklit, öykünme ilişkilerini tartışır. Felsefi izmlerle sanat ilişkisinin önemini açıklayabilecektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste sanat felsefi açıdan irdelenecek ,sanatın felsefedeki yerini kavrayabilmek için düşünürlerin sanatı nasıl değerlendirdiklerine bakılacak sanattaki ve güzel incelenecek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Felsefe açısından sanata bakıldığında, sanatın ne olduğu, sanat yapıtının nasıl oluştuğu,sanatçının yapıtını nasıl ortaya koyduğu irdelenir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sanat Felsefesine Giriş |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
2 |
Felsefenin Kültürel Tarihsel İşlevi |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
3 |
Anlam,Doğru,Değer Kavramları |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
4 |
İdealist Felsefe-Platon |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
5 |
İdealist Felsefe-Aristoteles |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
6 |
İdealist Felsefe-Plotinos |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
7 |
Ara sınav |
|
Yazılı sınav |
|
8 |
Ortaçağda Felsefe ve Sanat |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
9 |
Rönesans´da Felsefe ve Sanat |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
10 |
Aydınlanma dönemi |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
11 |
20 YY Düşünce Akımları |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
12 |
Modernizm |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
13 |
Çağdaş Felsefe Kuramları |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
14 |
Ara sınav |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
15 |
Benedeto Croke Estetiği |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
16 |
Post Modernizm |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
17 |
Sanat ve teknoloji |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
18 |
Sanat ve Bilim |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
19 |
Sanat ve İnsan |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
20 |
Sanat ve Etik |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
21 |
Sanat ve Etik |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
22 |
Ara sınav |
|
Yazılı sınav |
|
23 |
Sanat ve Kültür |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
24 |
Sanat ve Kültür |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
25 |
Sanat ve Doğa |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
26 |
Sanat ve Eğitim |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
27 |
Sanat ve Laiklik |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
28 |
Sanatın Yaşam Boyutu |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
29 |
Sanatın Yaşam Boyutu |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
30 |
Dönemlerin değerlendirilmesi |
Kaynak araştırma,okuma |
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
31 |
Sınava Hazırlık |
|
Anlatım,Soru-cevap,Tartışma |
|
32/33/34 |
Final |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ortaçağdan Yeniçağa Felsefe ve Sanat Engin AKYÜREK
Çağdaş Sanat Felsefes,i Adnan Turani
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programını yerine getirme yetisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
0 |
|
3 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. |
1 |
|
4 |
Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
0 |
|
5 |
Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
0 |
|
6 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
3 |
|
7 |
Üflemeli-Vurmalı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
2 |
|
8 |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
5 |
|
9 |
Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
5 |
|
10 |
Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. |
0 |
|
11 |
Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
0 |
|
12 |
Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
0 |
|
13 |
Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
32 |
2 |
64 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
32 |
1 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
4 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
2 |
4 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 112 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|