|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Jeolog pusulası ve arazi malzemeleri kullanımı, düzlemsel-çizgisel yapı ölçümü, poligon kapama |
Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve saha malzemelerin getirilmesi |
Sözlü ve uygulamalı sunum |
|
2 |
Haritalama için “V” kuralı uygulamaları, Balcalı dolayı jeolojisi, Jeolojik/zemin etüd-raporu |
Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve saha malzemelerin getirilmesi |
Sözlü ve uygulamalı sunum |
|
3 |
Salbaş-Kuzgun civarı farklı stratigrafik birimlerin tanıtımı, “V” kuralı, litoloji tanıtımı |
Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve saha malzemelerin getirilmesi |
Sözlü ve uygulamalı sunum |
|
4 |
Farklı stratigrafi birimlerin tanıtımı, Balcalı-Kaplankaya kesiti-Sedimantoloji-paleontoloji |
Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve saha malzemelerin getirilmesi |
Sözlü ve uygulamalı sunum |
|
5 |
Farklı Krono-Litostratigrafi birimleri tanıtımı, Karaisalı-Hacıkırı kesiti, Nergizlik göleti |
Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve saha malzemelerin getirilmesi |
Sözlü ve uygulamalı sunum |
|
6 |
Farklı Krono-Litostratigrafi birimleri tanıtımı, Osmaniye-Süleymandede kesiti, sahada kalsit-dolomit ayırdı |
Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve saha malzemelerin getirilmesi |
Sözlü ve uygulamalı sunum |
|
7 |
Farklı Krono-Litostratigrafi birimleri tanıtımı, Bahçe-İndere kesiti, Sahada kalsit-dolomit ayırdımı, Stratigrafik kesit ölçümü |
Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve saha malzemelerin getirilmesi |
Sözlü ve uygulamalı sunum |
|
8 |
Vize sınavı; Jeolojik harita alımı, kireç imali için kireçtaşı ocak işletmesi ziyareti, heyelan bölgelerinde gözlemler |
Sınav öncesine kadar işlenen konulara çalışılması |
Yazılı ve sözlü sınav |
|
9 |
Jeolojik harita alımı, Ofiyolitik kayaçlarda saha çalışması ve arazide kromit aramacılığı (Mersin ofiyoliti ve melanjı) |
Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve saha malzemelerin getirilmesii |
Sözlü ve uygulamalı sunum |
|
10 |
Jeolojik harita alımı, Tektonik uygulama, Kesit ölçümü, türbiditlerin tanıtımı Baraj inşaatı |
Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve saha malzemelerin getirilmesi |
Sözlü ve uygulamalı sunum |
|
11 |
Delihalil volkanizması, Misis yükselimi, Türbiditik arazide saha çalışması, demirli mangan madeni; Liman inşaatı, malzeme ocakları |
Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve saha malzemelerin getirilmesi |
Sözlü ve uygulamalı sunum |
|
12 |
Jeolojik harita alımı (Paleozoyik-Tersiyer yaşlı birimlerde) |
Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve saha malzemelerin getirilmesi |
Sözlü ve uygulamalı sunum |
|
13 |
Jeolojik harita alımı, Ecemiş Fay Kuşağı (Niğde-Çamardı dolayı), metamorfik kayaçlarda saha çalışması (Niğde metamorfitleri) |
Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve saha malzemelerin getirilmesi |
Sözlü ve uygulamalı sunum |
|
14 |
Mağmatik-Metamorfik kayaçlarda uygulama, Otoyol |
Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve saha malzemelerin getirilmesi |
Sözlü ve uygulamalı sunum |
|
15 |
Adana Baseninin Jeolojisinin genel gözden geçirilmesi |
Önerilen ders kitaplarındaki ilgili bölümlerin okunması ve saha malzemelerin getirilmesi |
Sözlü ve uygulamalı sunum |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınav öncesine kadar işlenen konulara çalışılması |
Yazılı ve sözlü sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. |
5 |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. |
4 |
|
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
4 |
|
4 |
Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
4 |
|
5 |
Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
5 |
|
6 |
Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
5 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
4 |
|
8 |
Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
5 |
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
5 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
4 |
|
11 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
5 |
|
12 |
jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir |
5 |
|
13 |
Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar |
5 |
|
14 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
5 |
|
15 |
Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar
|
5 |
|
16 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
4 |
|
17 |
Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. |
5 |
|
18 |
Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. |
5 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|