Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fizikte Bilim Tarihi 2

Dersin Kodu : FZ 482

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. YÜKSEL UFUKTEPE
Prof.Dr. YÜKSEL UFUKTEPE

Dersin Öğrenme Kazanımları : Rönesans’tan Bilim Devrimine
Aydınlanma Çağı ve Bilim
Endüstri Devrimi ve Bilim
17-18-19- ve 20. Yüzyıllarda Bilim

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilim Tarihi dersinin temel amacı öğrencilere bilimsel gelişmelerin sadece kronolojisini vermek yerine, bugün bilim diye adlandırılan kavramın hangi tarihsel, sosyal, ekonomik vs. faktörlerin etkileşimi sonucu ortaya çıktığını ve bilimin toplumu nasıl etkilediğini anlatmaktır.

Dersin İçeriği : Rönesans’tan Bilim Devrimine 17. Yüzyılda Fen Bilimleri 18. Yüzyılda Bilim Endüstri Devrimi ve Bilim Fizikte Yeni Atılımlar Işığın Dalga Kuramı Elektrik Kavramının oluşumu Elektriğin yol açtığı gelişmeler Elektromanyetik Kuramın Kurulması 19. Yüzyılda Bilimin özellikleri Çağdaş Bilim ve 20. Yüzyıla girerken durum Einstein Devrimi,Cumhuriyet Döneminde Bilim Osmanlı Döneminde Bilim

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fen Edebiyat Fakültesi Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Rönesans’tan Bilim Devrimine İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
2 Rönesans’tan Bilim Devrimine İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
3 17. Yüzyılda Fen Bilimleri İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
4 18. Yüzyılda Bilim İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
5 Endüstri Devrimi ve Bilim İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
6 Fizikte Yeni Atılımlar İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
7 Işığın Dalga Kuramı İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
8 Ara sınav Sınav Sınav
9 Elektrik Kavramının oluşumu İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
10 Elektriğin yol açtığı gelişmeler İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
11 Elektromanyetik Kuramın Kurulması İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
12 19. Yüzyılda Bilimin özellikleri İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
13 Çağdaş Bilim ve 20. Yüzyıla girerken durum İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
14 Einstein Devrimi,Cumhuriyet Döneminde Bilim İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
15 Osmanlı Döneminde Bilim İlgili konu araştırılsın Tartışmalı ders
16/17 Sınav Sınav Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Bilim Tarihi Dünya Kültürlerinde Bilimin Tarihi ve Gelişmesi,Colin A. Ronan, TUBITAK yayınları (2003)
 Bilim Tarihi, Cemal Yıldırım, Remzi Kitabevi, 2006
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 0
2 Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 3
3 Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 5
4 Fizik Alanında deneyleri tasarlar. 1
5 Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. 2
6 Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
7 Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
8 Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 2
9 Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
10 Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 4
11 Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 1
12 Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. 3
13 Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. 0
14 Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 1
15 Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 1
16 Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 4
17 Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. 5
18 Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 60
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.4
Dersin AKTS Kredisi: 2