Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fizikte Bilim Tarihi 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
FZ 482 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YÜKSEL UFUKTEPE Prof.Dr. YÜKSEL UFUKTEPE |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Rönesans’tan Bilim Devrimine Aydınlanma Çağı ve Bilim Endüstri Devrimi ve Bilim 17-18-19- ve 20. Yüzyıllarda Bilim
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilim Tarihi dersinin temel amacı öğrencilere bilimsel gelişmelerin sadece kronolojisini vermek yerine, bugün bilim diye adlandırılan kavramın hangi tarihsel, sosyal, ekonomik vs. faktörlerin etkileşimi sonucu ortaya çıktığını ve bilimin toplumu nasıl etkilediğini anlatmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Rönesans’tan Bilim Devrimine
17. Yüzyılda Fen Bilimleri
18. Yüzyılda Bilim
Endüstri Devrimi ve Bilim
Fizikte Yeni Atılımlar
Işığın Dalga Kuramı
Elektrik Kavramının oluşumu
Elektriğin yol açtığı gelişmeler
Elektromanyetik Kuramın Kurulması
19. Yüzyılda Bilimin özellikleri
Çağdaş Bilim ve 20. Yüzyıla girerken durum
Einstein Devrimi,Cumhuriyet Döneminde Bilim
Osmanlı Döneminde Bilim |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Edebiyat Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Rönesans’tan Bilim Devrimine |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
2 |
Rönesans’tan Bilim Devrimine |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
3 |
17. Yüzyılda Fen Bilimleri |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
4 |
18. Yüzyılda Bilim |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
5 |
Endüstri Devrimi ve Bilim |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
6 |
Fizikte Yeni Atılımlar |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
7 |
Işığın Dalga Kuramı |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
8 |
Ara sınav |
Sınav |
Sınav |
|
9 |
Elektrik Kavramının oluşumu |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
10 |
Elektriğin yol açtığı gelişmeler |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
11 |
Elektromanyetik Kuramın Kurulması |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
12 |
19. Yüzyılda Bilimin özellikleri |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
13 |
Çağdaş Bilim ve 20. Yüzyıla girerken durum |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
14 |
Einstein Devrimi,Cumhuriyet Döneminde Bilim |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
15 |
Osmanlı Döneminde Bilim |
İlgili konu araştırılsın |
Tartışmalı ders |
|
16/17 |
Sınav |
Sınav |
Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fizik Alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. |
3 |
|
3 |
Fizik alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
5 |
|
4 |
Fizik Alanında deneyleri tasarlar. |
1 |
|
5 |
Fizik Alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
2 |
|
6 |
Fizik Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
2 |
|
7 |
Fizik Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
3 |
|
8 |
Fizik alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. |
2 |
|
9 |
Fizik alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
3 |
|
10 |
Fizik Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
4 |
|
11 |
Fizik Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
1 |
|
12 |
Uzman ya da uzman olmayan grupları, fizik ile ilgili konularda yazılı veya sözlü olarak bilgilendirir. |
3 |
|
13 |
Bilgi teknolojilerini Fizik Alanında amacı doğrultusunda kullanır. |
0 |
|
14 |
Fizik Alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. |
1 |
|
15 |
Fizik ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. |
1 |
|
16 |
Fizik Alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. |
4 |
|
17 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
5 |
|
18 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|