|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seçmeli Genel Kültür II: Felsefe Ve Edebiyat |
|
Dersin Kodu |
: |
TES422 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA GÜNAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Felsefe ve edebiyat arasında ilişki kurar Romanlarda felsefi ögeleri tespit eder Şiir ve felsefe arasında ilişki kurar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Felsefe ve edebiyat ilişkisini çeşitli yönleriyle incelemek.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
felsefe ve edebiyat ilişkileri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel giriş |
yok |
Anlatım |
|
2 |
felsefe-edebiyat ilişkilerinin çeşitli yönleri |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
3 |
edebiyata felsefeyle bakmak |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
4 |
edebiyat ve hermeneutik: edebiyat eserlerini anlama ve yorumlama |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
5 |
Varoluşçuluk ve edebiyat |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
6 |
romanlarda felsefi temalar |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
7 |
romanlarda felsefi temalar |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
8 |
romanlarda felsefi temalar |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
9 |
Tiyatroda felsefi tema ve problemler |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
10 |
öykü ve hikayede felsefi temalar |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
11 |
Şiir ve felsefe |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
12 |
Şiirde felsefi temalar |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
13 |
Şiirde felsefi temalar |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
14 |
çoçuk edebiyatında felsefe temaları |
Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Eski konuların incelenmesi |
Etkileşimsel tartışma |
|
16/17 |
Sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Felsefe ve Edebiyat, Edit: Ali Osman Gündoğan-Mustafa Günay, 2013, baskıda.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Nermi UYGUR (1999), İnsan Açısından Edebiyat, (İlk basım: 1969) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Sanata Felsefeyle Bakmak, İoanna Kuçuradi, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları. Şiir ve Hermeneutik, Doğan Özlem, Notos Kitap, 2011. Psikanaliz ve Edebiyat, Ahmet Sarı, Salkım Söğüt Yayınları, 2008. Hermeneutik (Yorumbilgisi) ve Hermeneutik, Metin Toprak, Bulut Yayınları, 2003. Edebiyat Nedir?, Friedrich Wilhelm Nietzsche, Hans Georg Gadamer, Helmut Kuhn, Babil Yayınları, 2002.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirme. |
1 |
|
2 |
Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izleme. |
1 |
|
3 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma. |
0 |
|
4 |
İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme. |
0 |
|
5 |
Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilme. |
5 |
|
6 |
Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlama. |
1 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
5 |
|
8 |
Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
4 |
|
9 |
Uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
3 |
|
10 |
Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama. |
0 |
|
11 |
Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklama. |
4 |
|
12 |
Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirme. |
2 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanma. |
2 |
|
14 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurma. |
1 |
|
15 |
Kültürel ve sosyal açıdan kendini geliştirme. |
3 |
|
16 |
Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olma. |
4 |
|
17 |
Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulama. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
4 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 74 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|