Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seçmeli V: Türkçenin Yazım Sorunları

Dersin Kodu : TES401

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. FARUK YILDIRIM

Dersin Öğrenme Kazanımları : Türkiye Türkçesinin imla özelliklerini bilip aktarabilir duruma gelmiş olmak.
Mesleği icra sırasında karşılaşılabilecek imla sorunları ve benzer aksaklıklarda çözüm üretebilecek duruma gelmek.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders, Türkiye Türkçesinin yazım ve noktalama bakımından incelenmesi, bu konuda karşılaşılan ve karşılaşılabilecek olan sorunlarının analizi üzerine kurulmuştur.

Dersin İçeriği : Bu ders, Türkiye Türkçesinin yazım ve noktalama bakımından incelenmesi, bu konuda karşılaşılan ve karşılaşılabilecek olan sorunlarının analizi üzerine kurulmuştur.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Türkçe Eğitimi Bölümü


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çeşitli yazım kılavuzlarının tanıtımı ve karşılaştırılması. Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma
2 Çeşitli yazım kılavuzlarının tanıtımı ve karşılaştırılması. Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma
3 Çeşitli yazım kılavuzlarının tanıtımı ve karşılaştırılması. Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma
4 Çeşitli yazım kılavuzlarının tanıtımı ve karşılaştırılması. Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma
5 Çeşitli metin örnekleri ve uygulama. Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma
6 Çeşitli metin örnekleri ve uygulama. Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma
7 Çeşitli metin örnekleri ve uygulama. Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav
9 Çeşitli metin örnekleri ve uygulama. Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma
10 Çeşitli metin örnekleri ve uygulama. Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma
11 Çeşitli metin örnekleri ve uygulama. Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma
12 Çeşitli metin örnekleri ve uygulama. Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma
13 Çeşitli metin örnekleri ve uygulama. Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma
14 Çeşitli metin örnekleri ve uygulama. Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma
15 Çeşitli metin örnekleri ve uygulama. Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Bireysel Çalışma
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Türkçe Sözlük (2005), Ankara: 10. Baskı Türk Dil Kurumu Yayınları: 549.
 Yazım Kılavuzu (2008), Ankara: 25. Baskı Türk Dil Kurumu Yayınları: 859.
 Korkmaz, Zeynep (2007), Gramer Terimleri Sözlüğü, Ankara: Genişletilmiş 3. Baskı Türk Dil Kurumu Yayınları: 575.
 Özkan, Mustafa (2001), Türkçenin Ses ve Yazım Özellikleri, İstanbul, Filiz Kitabevi.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 75
    Ödev/Proje/Diğer 1 25
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirme. 0
2 Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izleme. 0
3 Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma. 0
4 İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme. 0
5 Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilme. 0
6 Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlama. 3
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 0
8 Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 0
9 Uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanma. 3
10 Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama. 5
11 Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklama. 3
12 Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirme. 0
13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanma. 4
14 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurma. 0
15 Kültürel ve sosyal açıdan kendini geliştirme. 0
16 Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olma. 4
17 Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulama. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 6 78
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 110
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.4
Dersin AKTS Kredisi: 4