Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Topluma Hizmet Uygulamaları

Dersin Kodu : TEB311

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi ÖMER TUĞRULKARA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Topluma hizmet uygulamalarının önemini açıklar.
Okul ve sosyal çevreyi ilişkilendirir.
Toplumsal sorunları tartışır.
Toplumsal sorunlara dair tartışmalar yapar ve uzman olan ya da olmayan kişileri bu konuda bilgilendirir.
Topluma hizmet çalışmalarının içinde yer almaya dair olumlu tutum geliştirir.
Toplumsal sorunlara yönelik proje geliştirir.
Toplumun genel ihtiyaçlarını görür.
Kamu kuruluşlarını tanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : TEB311 Topluma Hizmet Uygulamaları

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Topluma hizmet uygulamalarını tanımak ve bu konuyla ilgili sosyal bilgiler programlarında yer alan kazanımları kazandırmaya yönelik çalışmalar yapmak; diğer disiplinlerle kendi disiplinini bütüncül bir yaklaşımla ilişkilenmek ve toplum ihtiyaçlarına karşı duyarlık geliştirerek bu konularda öğrencilerinin yaşamını zenginleştirmektir.

Dersin İçeriği : Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriğinin tanıtılması ve toplum ve toplumla ilgili kavramların gözden geçirilmesi Konuyla ilgili kaynak taraması yapılması. Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Grup Çalışması Benzetim Beyin Fırtınası Proje Temelli Öğrenme
2 Topluma hizmet uygulamalarının hangi alanlarda olabileceği ve bu uygulamaların öneminin dair tartışmanın yapılması. Konuyla ilgili kaynak taraması yapılması Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Grup Çalışması Benzetim Beyin Fırtınası Proje Temelli Öğrenme
3 Topluma Hizmet Uygulamalarının Önemi Konuyla ilgili kaynak taraması yapılması. Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Grup Çalışması Benzetim Beyin Fırtınası Proje Temelli Öğrenme
4 Toplumun Güncel Sorunlarını Belirleme Ve Çözüm Üretmeye Yönelik Projeler Hazırlama Konuyla ilgili kaynak taraması yapılması. Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Grup Çalışması Benzetim Beyin Fırtınası Proje Temelli Öğrenme
5 Toplumun Güncel Sorunlarını Belirleme Ve Çözüm Üretmeye Yönelik Projeler Hazırlama Konuyla ilgili kaynak taraması yapılması. Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Grup Çalışması Benzetim Beyin Fırtınası Proje Temelli Öğrenme
6 Panel, Konferans, Kongre, Sempozyum Gibi Bilimsel Etkinliklere İzleyici, Konuşmacı ya da Düzenleyici Olarak Katılma Konuyla ilgili kaynak taraması yapılması. Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Grup Çalışması Benzetim Beyin Fırtınası Proje Temelli Öğrenme
7 Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Alma Topluma hizmet eden kurumlar ve çalışmaları hakkında araştırma yapılması. Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Grup Çalışması Benzetim Beyin Fırtınası Proje Temelli Öğrenme
8 Ara sınav Konuyla ilgili kaynak taraması yapılması.
9 Topluma Hizmet Çalışmalarının Okullarda Uygulanmasına Yönelik Temel Bilgi Ve Becerilerin Kazanılması Topluma hizmet eden kurumlar ve çalışmaları hakkında araştırma yapılması. Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Grup Çalışması Benzetim Beyin Fırtınası Proje Temelli Öğrenme
10 Öğrencilerin Bilgi Ve Birikimlerini Kullanarak Toplumsal Bir Projede Yer Almaları Topluma hizmet eden kurumlar ve çalışmaları hakkında araştırma yapılması. Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Grup Çalışması Benzetim Beyin Fırtınası Proje Temelli Öğrenme
11 Öğrencilerin Bilgi Ve Birikimlerini Kullanarak Yer Aldıkları Toplumsal Projeleri Paylaşmaları Konuyla ilgili kaynak taraması yapılması. Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Grup Çalışması Benzetim Beyin Fırtınası Proje Temelli Öğrenme
12 Öğrencilerin Bilgi Ve Birikimlerini Kullanarak Yer Aldıkları Toplumsal Projeleri Paylaşmaları Konuyla ilgili kaynak taraması yapılması. Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Grup Çalışması Benzetim Beyin Fırtınası Proje Temelli Öğrenme
13 Okullarda Etüt Saatlerinde Öğrencilere Yardımcı Olmak, Yaşlı, Engelli Bakım Evleri Ve Çocuk Esirgeme Kurumunda Kişilere Yardımcı Olmak Kendi seçtikleri alanla ilgili derinlemesine çalışma yapmak. Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Grup Çalışması Benzetim Beyin Fırtınası Proje Temelli Öğrenme
14 Okullarda Etüt Saatlerinde Öğrencilere Yardımcı Olmak, Yaşlı, Engelli Bakım Evleri Ve Çocuk Esirgeme Kurumunda Kişilere Yardımcı Olmak Kendi seçtikleri alanla ilgili derinlemesine çalışma yapmak. Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Grup Çalışması Benzetim Beyin Fırtınası Proje Temelli Öğrenme
15 Okullarda Etüt Saatlerinde Öğrencilere Yardımcı Olmak, Yaşlı, Engelli Bakım Evleri Ve Çocuk Esirgeme Kurumunda Kişilere Yardımcı Olmak Kendi seçtikleri alanla ilgili derinlemesine çalışma yapmak. Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Grup Çalışması Benzetim Beyin Fırtınası Proje Temelli Öğrenme
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ömer Faruk Sönmez Turhan Çetin Bülent Aksoy (Editor) "Topluma Hizmet Uygulamaları" Ankara: Pegem A Yayincilik-2009
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 0
    Ödev/Proje/Diğer 14 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirme. 2
2 Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izleme. 0
3 Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma. 5
4 İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme. 0
5 Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilme. 0
6 Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlama. 2
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 5
8 Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 0
9 Uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanma. 4
10 Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama. 0
11 Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklama. 0
12 Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirme. 0
13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanma. 0
14 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurma. 4
15 Kültürel ve sosyal açıdan kendini geliştirme. 5
16 Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olma. 0
17 Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulama. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 1 14
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 86
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.44
Dersin AKTS Kredisi: 3