Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çocuk Edebiyatı

Dersin Kodu : TEB307

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çocuk edebiyatının önemini kavrama

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : TEB307 Çocuk Edebiyatı

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çocuk edebiyatının önemini ve yaş gruplarına göre ürünleni tanıtmak.

Dersin İçeriği : Çocuk edebiyatının tarihçesi, çocuk edebiyatının dönemlere göre sanatçı ve eserlerinin tanıtılması, çocuk edebiyatının biçim ve içerik olarak taşıması gereken özellikleri anlatmak.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İsmail Hakkı Tonguç Classroom


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriğinin tanıtılması Yok Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
2 Çocuk edebiyatının tarihçesinin verilmesi Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
3 Çocuk edebiyatı ürünlerinin biçim olarak taşıması gereken özelliklerinin anlatılması Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
4 Çocuk edebiyatı ürünlerinin içerik olarak taşıması gereken özelliklerinin anlatılması Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
5 Çocuk edebiyatı ürünlerinin içerik olarak taşıması gereken özelliklerinin anlatılması Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
6 Çocuk edebiyatı ürünlerinin içerik olarak taşıması gereken özelliklerinin anlatılması Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
7 Çocuk edebiyatı ürünlerinin içerik olarak taşıması gereken özelliklerinin anlatılması Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
8 Vize
9 Masal Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
10 Masal Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
11 Roman Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
12 Roman Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
13 Hikaye Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
14 Hikaye Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
15 Şiir Bir hafta önce belirlenmiş konunun önerilen kitaptan okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ferhan Oğuzkan- Çocuk Edebiyatı
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirme. 5
2 Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izleme. 5
3 Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma. 5
4 İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme. 5
5 Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilme. 5
6 Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlama. 5
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 5
8 Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 5
9 Uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanma. 5
10 Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama. 5
11 Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklama. 5
12 Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirme. 5
13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanma. 5
14 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurma. 5
15 Kültürel ve sosyal açıdan kendini geliştirme. 5
16 Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olma. 5
17 Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulama. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 59
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.36
Dersin AKTS Kredisi: 2