Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türk Halk Edebiyatı I

Dersin Kodu : TEB203

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Halk edebiyatının tarihini tanıma
Halk edebiyatı ürünlerini tanıma

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : TEB203 Türk Halk Edebiyatı I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türk halkk edebiyatının tarihçesini, ürünlerini ve sanatçılarını tanıtmak.

Dersin İçeriği : Orta Asya Türk edebiyatının tanıtılması, Orta Asya´dan Anadolu´ya geliş ve imparatorluk sürecinde halk edebiyatının gelişimi, halk edebiyatı türlerinin tanıtılması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İsmail Hakkı Tonguç Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders içeriğinin tanıtılması Yok Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
2 Orta Asya Türk halk edebiyatının anlatılması Bir hafta önceden söylenen konunun ders kitabından okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
3 Sözlü edebiyat özelliklerinin anlatılması Bir hafta önceden söylenen konunun ders kitabından okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
4 Orhun Kitabeleri Bir hafta önceden söylenen konunun ders kitabından okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
5 Yenisey Yazıtları Bir hafta önceden söylenen konunun ders kitabından okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
6 Şamanizm Bir hafta önceden söylenen konunun ders kitabından okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
7 Şaman Bir hafta önceden söylenen konunun ders kitabından okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
9 Ozan Bir hafta önceden söylenen konunun ders kitabından okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
10 Aşık Bir hafta önceden söylenen konunun ders kitabından okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
11 13. Yüz yıl halk edebiyatı ve sanatçıları Bir hafta önceden söylenen konunun ders kitabından okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
12 14. Yüz yıl halk edebiyatı ve sanatçıları Bir hafta önceden söylenen konunun ders kitabından okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
13 15. Yüz yıl halk edebiyatı ve sanatçıları Bir hafta önceden söylenen konunun ders kitabından okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
14 16. Yüz yıl halk edebiyatı ve sanatçıları Bir hafta önceden söylenen konunun ders kitabından okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
15 17, 18,19. Yüz yıl halk edebiyatı ve sanatçıları Bir hafta önceden söylenen konunun ders kitabından okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Prof.Dr. Erman Artun- Halk Edebiyatına Giriş
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirme. 5
2 Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izleme. 5
3 Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma. 5
4 İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme. 5
5 Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilme. 5
6 Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlama. 5
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 5
8 Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. 5
9 Uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanma. 5
10 Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama. 5
11 Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklama. 5
12 Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirme. 5
13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanma. 5
14 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurma. 5
15 Kültürel ve sosyal açıdan kendini geliştirme. 5
16 Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olma. 5
17 Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulama. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 63
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.52
Dersin AKTS Kredisi: 3