|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Halk Edebiyatı I |
|
Dersin Kodu |
: |
TEB203 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Halk edebiyatının tarihini tanıma Halk edebiyatı ürünlerini tanıma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
TEB203 Türk Halk Edebiyatı I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk halkk edebiyatının tarihçesini, ürünlerini ve sanatçılarını tanıtmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Orta Asya Türk edebiyatının tanıtılması, Orta Asya´dan Anadolu´ya geliş ve imparatorluk sürecinde halk edebiyatının gelişimi, halk edebiyatı türlerinin tanıtılması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İsmail Hakkı Tonguç Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders içeriğinin tanıtılması |
Yok |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
2 |
Orta Asya Türk halk edebiyatının anlatılması |
Bir hafta önceden söylenen konunun ders kitabından okunarak gelinmesi |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
3 |
Sözlü edebiyat özelliklerinin anlatılması |
Bir hafta önceden söylenen konunun ders kitabından okunarak gelinmesi |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
4 |
Orhun Kitabeleri |
Bir hafta önceden söylenen konunun ders kitabından okunarak gelinmesi |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
5 |
Yenisey Yazıtları |
Bir hafta önceden söylenen konunun ders kitabından okunarak gelinmesi |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
6 |
Şamanizm |
Bir hafta önceden söylenen konunun ders kitabından okunarak gelinmesi |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
7 |
Şaman |
Bir hafta önceden söylenen konunun ders kitabından okunarak gelinmesi |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
9 |
Ozan |
Bir hafta önceden söylenen konunun ders kitabından okunarak gelinmesi |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
10 |
Aşık |
Bir hafta önceden söylenen konunun ders kitabından okunarak gelinmesi |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
11 |
13. Yüz yıl halk edebiyatı ve sanatçıları |
Bir hafta önceden söylenen konunun ders kitabından okunarak gelinmesi |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
12 |
14. Yüz yıl halk edebiyatı ve sanatçıları |
Bir hafta önceden söylenen konunun ders kitabından okunarak gelinmesi |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
13 |
15. Yüz yıl halk edebiyatı ve sanatçıları |
Bir hafta önceden söylenen konunun ders kitabından okunarak gelinmesi |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
14 |
16. Yüz yıl halk edebiyatı ve sanatçıları |
Bir hafta önceden söylenen konunun ders kitabından okunarak gelinmesi |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
15 |
17, 18,19. Yüz yıl halk edebiyatı ve sanatçıları |
Bir hafta önceden söylenen konunun ders kitabından okunarak gelinmesi |
Düz anlatım, tartışma, örneklendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof.Dr. Erman Artun- Halk Edebiyatına Giriş
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirme. |
5 |
|
2 |
Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izleme. |
5 |
|
3 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma. |
5 |
|
4 |
İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme. |
5 |
|
5 |
Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilme. |
5 |
|
6 |
Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlama. |
5 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
5 |
|
8 |
Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
5 |
|
9 |
Uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
5 |
|
10 |
Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama. |
5 |
|
11 |
Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklama. |
5 |
|
12 |
Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirme. |
5 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanma. |
5 |
|
14 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurma. |
5 |
|
15 |
Kültürel ve sosyal açıdan kendini geliştirme. |
5 |
|
16 |
Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olma. |
5 |
|
17 |
Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulama. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
3 |
3 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 63 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|