|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Okul Deneyimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 401 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
8 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi ÖMER TUĞRULKARA Doç.Dr. FARUK YILDIRIM |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Okulun öğretim sistemini ve örgütlenmesini sistemli bir yaklaşımla tanır. Okul yönetimi, okullarda düzenli olarak yapılan işler ve okulun olanaklarına ilişkin bilgi sahibi olur. Sınıf ortamındaki etkinlikleri gözlem yoluyla fark eder. Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemler. Öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini gözlemler. Öğretmenin dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını gözlemler. Dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını gözlemler. Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemler. Okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceler. Okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin; öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemlemesini, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemlemesini, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini incelemesini, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlamasını sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dönem planı |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Gözlem,
İnceleme,
Yüzyüze görüşme |
|
2 |
Yönerge ve açıklamalar |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Gözlem,
İnceleme,
Yüzyüze görüşme |
|
3 |
Soru sorma alıştırmaları |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Gözlem,
İnceleme,
Yüzyüze görüşme |
|
4 |
Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Gözlem,
İnceleme,
Yüzyüze görüşme |
|
5 |
Öğrenci çalışmalarını değerlendirilmesi |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Gözlem,
İnceleme,
Yüzyüze görüşme |
|
6 |
Ders kitaplarından yararlanma |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Gözlem,
İnceleme,
Yüzyüze görüşme |
|
7 |
Grup çalışmaları |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Gözlem,
İnceleme,
Yüzyüze görüşme |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Çalışma yapraklarının hazırlanması ve kullanılması |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Gözlem,
İnceleme,
Yüzyüze görüşme |
|
10 |
Değerlendirme ve kayıt tutma |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Gözlem,
İnceleme,
Yüzyüze görüşme |
|
11 |
Test hazırlama, puanlama, analiz |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Gözlem,
İnceleme,
Yüzyüze görüşme |
|
12 |
Öğretimde benzetimden yararlanma |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Gözlem,
İnceleme,
Yüzyüze görüşme |
|
13 |
Dersi planlama ve etkinlikleri sıraya koyma |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Gözlem,
İnceleme,
Yüzyüze görüşme |
|
14 |
Okul deneyimi çalışmalarını değerlendirilmesi |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Gözlem,
İnceleme,
Yüzyüze görüşme |
|
15 |
Okul deneyimi çalışmalarını değerlendirilmesi |
Ders kitabındaki ilgili konular. |
Gözlem,
İnceleme,
Yüzyüze görüşme |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
EFE, Rıfat (Editör) (2008). Dkul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması. Ankara: Anı Yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
8 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İlköğretim 5-8. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirme. |
3 |
|
2 |
Geleneksel ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerinin yanında alternatif ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini izleme. |
0 |
|
3 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma. |
5 |
|
4 |
İlköğretim 5-8. sınıf Türkçe dersi öğretim programını ve bu programın öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanabilme. |
0 |
|
5 |
Felsefe, edebiyat ve diğer sanat ürünlerinin eleştirisini yapabilme, niteliklerini açıklayabilme. |
0 |
|
6 |
Kendi performansını nesnel olarak değerlendirme ve varılan yargılar doğrultusunda varsa eksiklikleri tamamlama. |
0 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
1 |
|
8 |
Öğrencilerde okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
0 |
|
9 |
Uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
0 |
|
10 |
Türkçe ses, şekil, cümle, metin bilgisi, tarihi ve çağdaş Türk lehçeleri ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklama. |
0 |
|
11 |
Temel dil becerileri (okuma, dinleme, konuşma ve yazma) ile dil bilgisi öğrenme alanının kavram ve ilkelerini açıklama. |
0 |
|
12 |
Türk edebiyatının dönemlerini ve dönemlerde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları değerlendirme. |
0 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanma. |
0 |
|
14 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurma. |
5 |
|
15 |
Kültürel ve sosyal açıdan kendini geliştirme. |
0 |
|
16 |
Alanın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olma. |
0 |
|
17 |
Eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulama. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
8 |
8 |
64 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 205 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 8.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
|
|
|