Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hidrojeoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
MMD420 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. NİL DÖNDERİCİ YAPICI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Su drenajını öğrenir. Açık ve kapalı işletmelerde yeraltısuyunun önemini kavrar. Kuyu hidroliği konusunda karşılacakları problemleri çözer. Yeraltısularının tüm özelliklerini öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Açık ve yeraltı işletmelerinde maden mühendislerinin hidrojeoloji hakkında bilgi edinmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Giriş, yeraltı sularının jeolojisi ve gelişimi/ Hidrojeolojik dolaşım ve yeraltı sularının kökeni, suyun yeraltında dağılışı ve bulunuşu/ Yeraltı sularının hareketi/ Yeraltı su seviyesi ve değişimi/ Akifer ve akifer türleri/ Çeşitli kayaç akiferleri/ Maden sahalarında yeraltı suları ile karşılaşılması ve problemlerin çözümü, maden sahalarından yerüstü ve yer altı sularının drenajı. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte deslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hidrojeolojinin Konusu ve Gelişimi |
ders notu 1-10 |
Sunu |
|
2 |
Hidrolik dolaşım |
ders notu 11-30 |
Sunu |
|
3 |
Yer altı Sularının Bulunuş Şekilleri |
ders notu 30-40 |
Sunu |
|
4 |
Yer altı Suların Hareketi |
ders notu 40-57 |
Sunu |
|
5 |
Yer altı su seviyesinin değişimi |
ders notu 57-63 |
Sunu |
|
6 |
Kuyu Hidroliği |
ders notu 64-80 |
Sunu |
|
7 |
Yeraltısularının Madenciliğe Etkisi |
ders notu 81-103 |
Sunu |
|
8 |
Kazı Yapılan Sahada Suyun Drenajı |
ders notu105-120 |
Sunu |
|
9 |
Su logları ve uygulama |
ders notu 121-132 |
Sunu |
|
10 |
Yerüstü Madencilinde Su |
ders notu 132-147 |
Sunu |
|
11 |
Yer altı Madenciliğinde Su |
ders notu 147-155 |
Sunu |
|
12 |
Yer altı Sularının Etkisi |
ders notu 155-162 |
Sunu |
|
13 |
Maden sahalarında yeraltı suları ile karşılaşılması ve problemlerin çözümü |
ders notu 163-179 |
Sunu |
|
14 |
Maden sahalarında yeraltı suları ile karşılaşılması ve problemlerin çözümü |
ders notu 163-179 |
Sunu |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
4 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
4 |
|
3 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
3 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. |
3 |
|
5 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. |
2 |
|
6 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur |
4 |
|
7 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
2 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. |
5 |
|
9 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
5 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
5 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
2 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
3 |
|
13 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. |
2 |
|
14 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur |
5 |
|
15 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. |
5 |
|
16 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|