Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Cevher Hazırlama Tesis Dizaynı

Dersin Kodu : MMD416

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. OKTAY BAYAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Cevher hazırlama üzerine oluşturulan alt yapının bu ders kapsamı ile bir bütün olarak değerlendirilmesinin sağlanması ve fizibilite raporu hazırlamayı öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Cevher hazırlama işlemlerinde kullanılan yöntem ve cihazlara bağlı olarak akım şemalarının oluşturulması, kullanılan cihazların boyutlandırılması ve örnek bir cevher için cevher hazırlama ön-fizibilite raporunun hazırlanması konusunda bilgilendirmek.

Dersin İçeriği : Kırma, öğütme, sınıflandırma, zenginleştirme, cihaz dizayn, boyutlandırma, ilk ve işletme maliyeti hesabı, ekonomik değerlendirme.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Dershane


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Proses tasarımının tanımı Kaynak okuma, rapor hazırlama Grup çalışması, hesaplama, rapor
2 Tasarımın maden yatağı ve üretimle ilişkisi, temsili numune almanın önemi ve yöntemleri, tasarımda cevherin fiziksel özelliklerinin belirlenmesi. Kaynak okuma, rapor hazırlama Grup çalışması, hesaplama, rapor
3 Boyut küçültme, kırılganlık ve öğünebilirlik parametreleri ile iş indeksi tayinleri. Kaynak okuma, rapor hazırlama Grup çalışması, hesaplama, rapor
4 Kırma devreleri, öğütme devreleri, eleme devreleri. Kaynak okuma, rapor hazırlama Grup çalışması, hesaplama, rapor
5 İnce boyut ayırma devreleri hesapları, tasarımı ve makine teçhizat seçimi. Kaynak okuma, rapor hazırlama Grup çalışması, hesaplama, rapor
6 Zenginleştirme devreleri hesapları, tasarımı, makine teçhizat seçimi. Kaynak okuma, rapor hazırlama Grup çalışması, hesaplama, rapor
7 İlk yatırım maliyeti Kaynak okuma, rapor hazırlama Grup çalışması, hesaplama, rapor
8 İşletme maliyeti ve ekonomik değerlendirme Kaynak okuma, rapor hazırlama Grup çalışması, hesaplama, rapor
9 Ara Sınav
10 Örnek bir cevher için cevher hazırlama ön-fizibilite raporunun hazırlanması Kaynak okuma, rapor hazırlama Grup çalışması, hesaplama, rapor
11 Örnek bir cevher için cevher hazırlama ön-fizibilite raporunun hazırlanması Kaynak okuma, rapor hazırlama Grup çalışması, hesaplama, rapor
12 Örnek bir cevher için cevher hazırlama ön-fizibilite raporunun hazırlanması Kitap okuma, rapor hazırlama Grup çalışması, hesaplama, rapor
13 Örnek bir cevher için cevher hazırlama ön-fizibilite raporunun hazırlanması Kitap okuma, rapor hazırlama Grup çalışması, hesaplama, rapor
14 Örnek bir cevher için cevher hazırlama ön-fizibilite raporunun hazırlanması Kitap okuma, rapor hazırlama Grup çalışması, hesaplama, rapor
15 Örnek bir cevher için cevher hazırlama ön-fizibilite raporunun hazırlanması Kaynak okuma, rapor hazırlama Grup çalışması, hesaplama, rapor
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  N. Yıldız, Öğütme, TMMOB Maden Mühendisleri Odası Yayını, 2000.
 Cevher Hazırlama Tesis Tasarımı, A.Yamık, E.C. Çilek, Dumlupınar Üniversitesi, 2009.
 A.L. Mular, Mineral Processing Plant Design, SME, AIME, 1980.
Diğer Kaynaklar   A guide to Capital Cost Estimating, 3rd Ed. Inst. of Chemical Engineers, 1988.
 Cost Estimation, Bureau Of Mines, 1987.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30
    Ödev/Proje/Diğer 1 70
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. 5
2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 4
3 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. 5
4 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. 5
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. 5
6 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur 5
7 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. 5
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. 5
9 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 4
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 4
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4
12 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 4
13 Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. 4
14 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur 4
15 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. 4
16 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 75
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3
Dersin AKTS Kredisi: 3