|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Cevher Hazırlama Tesis Dizaynı |
|
Dersin Kodu |
: |
MMD416 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OKTAY BAYAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Cevher hazırlama üzerine oluşturulan alt yapının bu ders kapsamı ile bir bütün olarak değerlendirilmesinin sağlanması ve fizibilite raporu hazırlamayı öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Cevher hazırlama işlemlerinde kullanılan yöntem ve cihazlara bağlı olarak akım şemalarının oluşturulması, kullanılan cihazların boyutlandırılması ve örnek bir cevher için cevher hazırlama ön-fizibilite raporunun hazırlanması konusunda bilgilendirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kırma, öğütme, sınıflandırma, zenginleştirme, cihaz dizayn, boyutlandırma, ilk ve işletme maliyeti hesabı, ekonomik değerlendirme. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dershane |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Proses tasarımının tanımı |
Kaynak okuma, rapor hazırlama |
Grup çalışması, hesaplama, rapor |
|
2 |
Tasarımın maden yatağı ve üretimle ilişkisi, temsili numune almanın önemi ve yöntemleri, tasarımda cevherin fiziksel özelliklerinin belirlenmesi. |
Kaynak okuma, rapor hazırlama |
Grup çalışması, hesaplama, rapor |
|
3 |
Boyut küçültme, kırılganlık ve öğünebilirlik parametreleri ile iş indeksi tayinleri. |
Kaynak okuma, rapor hazırlama |
Grup çalışması, hesaplama, rapor |
|
4 |
Kırma devreleri, öğütme devreleri, eleme devreleri. |
Kaynak okuma, rapor hazırlama |
Grup çalışması, hesaplama, rapor |
|
5 |
İnce boyut ayırma devreleri hesapları, tasarımı ve makine teçhizat seçimi. |
Kaynak okuma, rapor hazırlama |
Grup çalışması, hesaplama, rapor |
|
6 |
Zenginleştirme devreleri hesapları, tasarımı, makine teçhizat seçimi. |
Kaynak okuma, rapor hazırlama |
Grup çalışması, hesaplama, rapor |
|
7 |
İlk yatırım maliyeti |
Kaynak okuma, rapor hazırlama |
Grup çalışması, hesaplama, rapor |
|
8 |
İşletme maliyeti ve ekonomik değerlendirme |
Kaynak okuma, rapor hazırlama |
Grup çalışması, hesaplama, rapor |
|
9 |
Ara Sınav |
|
|
|
10 |
Örnek bir cevher için cevher hazırlama ön-fizibilite raporunun hazırlanması |
Kaynak okuma, rapor hazırlama |
Grup çalışması, hesaplama, rapor |
|
11 |
Örnek bir cevher için cevher hazırlama ön-fizibilite raporunun hazırlanması |
Kaynak okuma, rapor hazırlama |
Grup çalışması, hesaplama, rapor |
|
12 |
Örnek bir cevher için cevher hazırlama ön-fizibilite raporunun hazırlanması |
Kitap okuma, rapor hazırlama |
Grup çalışması, hesaplama, rapor |
|
13 |
Örnek bir cevher için cevher hazırlama ön-fizibilite raporunun hazırlanması |
Kitap okuma, rapor hazırlama |
Grup çalışması, hesaplama, rapor |
|
14 |
Örnek bir cevher için cevher hazırlama ön-fizibilite raporunun hazırlanması |
Kitap okuma, rapor hazırlama |
Grup çalışması, hesaplama, rapor |
|
15 |
Örnek bir cevher için cevher hazırlama ön-fizibilite raporunun hazırlanması |
Kaynak okuma, rapor hazırlama |
Grup çalışması, hesaplama, rapor |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
N. Yıldız, Öğütme, TMMOB Maden Mühendisleri Odası Yayını, 2000.
Cevher Hazırlama Tesis Tasarımı, A.Yamık, E.C. Çilek, Dumlupınar Üniversitesi, 2009.
A.L. Mular, Mineral Processing Plant Design, SME, AIME, 1980.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
A guide to Capital Cost Estimating, 3rd Ed. Inst. of Chemical Engineers, 1988.
Cost Estimation, Bureau Of Mines, 1987.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
30 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
70 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
5 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
4 |
|
3 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
5 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. |
5 |
|
5 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. |
5 |
|
6 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur |
5 |
|
7 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
5 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. |
5 |
|
9 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
4 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
4 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
4 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
4 |
|
13 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. |
4 |
|
14 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur |
4 |
|
15 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. |
4 |
|
16 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 75 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|