|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sondaj Tekniği |
|
Dersin Kodu |
: |
MMD318 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. TAYFUN YUSUF YÜNSEL Prof.Dr. ADEM ERSOY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sondaj donanım ve teknolojisini tanır. Özellikle maden ve su sondajı yapabilme yeteneğini kazanır. Maden arama ve üretiminde sondajların rolünü belirtir. Sondaja etki eden faktörleri anlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sondaj donanım ve teknolojisini, sondaj uygulamalarını, maden, su, petrol, enjeksiyon, jeoteknik, jeotermal ve petrol sondajlarını anlatmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sondaj işleminin madencilik açısından önemi, tarihçesi, uygulamaları ve sınıflandırılması, yöntemleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sondajın gelişimi ve tarihçesi |
ders notu |
sunu |
|
2 |
Sondajın gelişimi ve tarihçesi |
ders notu |
sunu |
|
3 |
Darbeli sondaj yöntemi |
ders notu |
sunu |
|
4 |
Döner sondaj donanımı ve işlevleri |
ders notu |
sunu |
|
5 |
Matkaplar |
ders notu |
sunu |
|
6 |
Matkap çalışma parametreleri ve sondajın yapılışı |
ders notu |
sunu |
|
7 |
Ara Sınav |
ders notu, linkler |
Yazılı sınav |
|
8 |
Sondaj çamurunun görevleri, özellikleri ve ceşitlreri, sondajda kullanımı |
ders notu, linkler |
sunu |
|
9 |
Maden (karot) sondajlarının donanım ve işlevleri, yapılışı |
ders notu, linkler |
sunu |
|
10 |
Su sondajlarının donanım ve işlevleri, yapılışı, su deneyleri |
ders notu, linkler |
sunu |
|
11 |
Sondaj hidroliği |
ders notu, linkler |
sunu |
|
12 |
Jeotermal sondajlar |
ders notu, linkler |
sunu |
|
13 |
Enjeksiyon sondajları |
ders notu, linkler |
sunu |
|
14 |
Jeoteknik sondajlar |
ders notu, linkler |
sunu |
|
15 |
Final sınavı |
ders notu, linkler |
Yazılı sınav |
|
16/17 |
Final sınavı |
ders notu, linkler |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
3. Özdemir A ve Özdemir, M, 2006, Jeoteknik Etüt Sondajları. Bilen yayıncılık ve matbaacılık Ltd. Şti, Ankara, 234 sayfa.
4. Yalçın, A., 1996, Sondaj Yöntemleri ve Uygulamaları. T.M.M.O.B, Maden Mühendisleri Odası Yayını, Ankara, 427 s. 59
5. Göktekin, A., 1983., Sondaj Tekniği, İ.T.Ü. Yayını, İstanbul.
2. Akpınar, K., 1999, Su kuyularının açılması ve işletilmesi, sorunlar ve çözümleri, İller Bankası, Makine ve Sondaj Dairesi Başkanlığı, Ankara.
1. Ersoy, A., 2008, Sondaj Teknikleri ve Uygulamaları. Nobel Kitapevi Yayınları, Adana.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
13 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
4 |
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
4 |
|
3 |
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
4 |
|
4 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. |
4 |
|
5 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. |
4 |
|
6 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur |
3 |
|
7 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
4 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. |
4 |
|
9 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
3 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
3 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. |
2 |
|
13 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. |
4 |
|
14 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur |
4 |
|
15 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. |
5 |
|
16 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
13 |
2 |
26 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 86 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|