Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bilgisayar II

Dersin Kodu : ENF102

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. AHMET DAĞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Programlama mantığını bilir.
Algoritma ve akış diyagramı hazırlar.
Visual Basic´te değişken ve sabitleri tanımlar, operatörleri bilir.
Visual Basic´te veri girişi ve çıkışı deyimlerini kullanabilir.
Visual Basic´te karar yapılarını bilir.
Visual Basic´te gönderme deyimlerini bilir.
Visual Basic´te dönyü yapılarını bilir.
Visual Basic´te Alt program ve fonksiyon oluşturup kullanabilir.
Visual Basic’te nesne ve olay kavramlarını anlar ve tasarlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Algoritma ve programlama mantığı verilerek, öğrencinin Visual Basic görsel programlama dili ile program geliştirme becerisi kazanmasını sağlamak.

Dersin İçeriği : Bilgisayar programlamaya giriş/ Terminoloji/ Algoritma geliştirme ve akış diyagramları/ Visual Basic programlama dilinde; veri türleri, değişkenler, sabitler, matematiksel ve mantıksal ifadeler, giriş ve çıkış deyimleri, karar yapıları, döngüler, fonksiyonlar ve altprogramlar, kullanıcı ara yüzleri oluşturma, formlar, denetimler, menüler ve örnek uygulamalar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bilgisayar Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Programlama mantığı ve algoritma geliştirme. Kaynak okuma Yüz yüze anlatım
2 Programlamada semboller ve akış diyagramları Kaynak okuma Yüz yüze anlatım
3 Visual Basic´te değişkenler ve sabitler; operatörler Kaynak okuma Yüz yüze anlatım
4 Visual Basic´te hazır fonksiyonlar ve aktarma deyimi Kaynak okuma Yüz yüze anlatım
5 Visual Basic´te veri girişi ve çıkışı Kaynak okuma Yüz yüze anlatım
6 Visual Basic´te gönderme deyimleri Kaynak okuma Yüz yüze anlatım
7 Visual Basic´te karar yapıları Kaynak okuma Yüz yüze anlatım
8 Visual Basic´te döngüler Kaynak okuma Yüz yüze anlatım
9 Arasınav Yazılı sınav
10 Visual Basic´te altprogram ve fonksiyon tanımlama Kaynak okuma Yüz yüze anlatım
11 Visual Basic´te nesneler ve olaylar Kaynak okuma Yüz yüze anlatım
12 Örnek programların yazılması Kaynak okuma Yüz yüze anlatım ve uygulama
13 Örnek programların yazılması Kaynak okuma Yüz yüze anlatım ve uygulama
14 Örnek programların yazılması Kaynak okuma Yüz yüze anlatım ve uygulama
15 Örnek programların yazılması Kaynak okuma Yüz yüze anlatım ve uygulama
16/17 Dönem sonu sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ahmet Dağ, Ders Notları(Yayınlanmamış)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. 2
2 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 2
3 Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. 4
4 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. 5
5 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. 2
6 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur 4
7 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. 2
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. 1
9 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. 5
10 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 1
11 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
12 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 1
13 Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. 2
14 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur 2
15 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. 2
16 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 105
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.2
Dersin AKTS Kredisi: 4