|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yeni Türk Ed. Metin Tahlilleri |
|
Dersin Kodu |
: |
TE 422 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUSTAFA APAYDIN Prof.Dr. MUSTAFA APAYDIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Kısa öykü türü, Türk kısa öykücülüğü hakkında bilgi verebilir.
2. Memduh Şevket Esendal´ın öykü dünyası hakkında bilgi verebilir.
3. Sait Faik´in Türk öykücülüğüne getirdiği yenilikleri tartışabilir.
4.Sabahattin Ali´nin öykü dünyasını açıklayabilir.
5.Füruzan´ın öykü dünyasını açıklayabilir.
6. Vüs´at O. Bener´in öykü dünyasını açıklayabilir.
7. Leyla Erbil´in öykücülüğünü tartışabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Cumhuriyet Dönemi Türk öykücülüğünün önemli temsilcileri, öykü türünün özelliklerini öğretmek.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Kısa öykü türü hakkında kuramsal bilgi, Esendal´ın öykü dünyası, Esendal’ın öykülerinin çözümlenmesi, Sait Faik, öykücülüğü, öykülerinin çözümlenmesi, Sabahattin Ali, öykücülüğü, öykülerinin çözümlenmesi, Füruzan, öykücülüğü, öykülerinin çözümlenmesi, Vüs’at O. Bener, öykücülüğü, öykülerinin çözümlenmesi, Leyla Erbil, öykücülüğü, öykülerinin çözümlenmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kısa öykü türü hakkında kuramsal bilgi, Esendal´ın öykü dünyası.
|
Esendal, Mendil Altında
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
2 |
Esendal’ın öykülerinin çözümlenmesi.
|
Esendal, Mendil Altında
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
3 |
Sait Faik, öykücülüğü, öykülerinin çözümlenmesi.
|
Sait Faik, Alemdağda Var Bir Yılan
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
4 |
Sait Faik’in öykülerinin çözümlenmesi.
|
Sait Faik, Alemdağda Var Bir Yılan
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
5 |
Sabahattin Ali, öykücülüğü, öykülerinin çözümlenmesi.
|
Sabahattin Ali, Kağnı Ses
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
6 |
Sabahattin Ali’nin öykülerinin çözümlenmesi.
|
Sabahattin Ali, Kağnı Ses
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
7 |
Füruzan, öykücülüğü, öykülerinin çözümlenmesi.
|
Füruzan, Parasız Yatılı
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
8 |
Arasınav.
|
|
|
|
9 |
Füruzan’ın öykülerinin çözümlenmesi.
|
Füruzan, Parasız Yatılı
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
10 |
Vüs’at O. Bener, öykücülüğü, öykülerinin çözümlenmesi.
|
Vüs´at O. Bener, Dost Yaşamasız
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
11 |
Vüs’at O. Bener’in öykülerinin çözümlenmesi.
|
Vüs´at O. Bener, Dost Yaşamasız
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
12 |
Leyla Erbil, öykücülüğü, öykülerinin çözümlenmesi.
|
Leyla Erbil, Eski Sevgili
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
13 |
Leyla Erbil’in öykülerinin çözümlenmesi.
|
Leyla Erbil, Eski Sevgili
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
14 |
Leyla Erbil’in öykülerinin çözümlenmesi.
|
Leyla Erbil, Eski Sevgili
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
15 |
Leyla Erbil’in öykülerinin çözümlenmesi.
|
|
|
|
16/17 |
Yarıyıl Sonu Sınavı.
|
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mehmet Kaplan, Hikâye Tahlilleri
İlgili yazarların öykü kitapları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. |
3 |
|
2 |
Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir.
|
5 |
|
3 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir.
|
4 |
|
4 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar.
|
4 |
|
5 |
Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder.
|
5 |
|
6 |
Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
|
4 |
|
7 |
Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
|
3 |
|
8 |
Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler.
|
4 |
|
9 |
Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir.
|
4 |
|
10 |
Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer.
|
3 |
|
11 |
Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir.
|
4 |
|
12 |
Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir.
|
4 |
|
13 |
Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır.
|
5 |
|
14 |
Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur.
|
4 |
|
15 |
Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur.
|
4 |
|
16 |
Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir.
|
5 |
|
17 |
Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur.
|
4 |
|
18 |
Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
4 |
|
19 |
Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. |
4 |
|
20 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 77 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|